torsdag, april 17, 2014

Påskepynt a la Glamourbibliotekaren

Tenk at man kan plukke inn primula fra hagen til påske! Kusymre! 



Tips: Plukk inn forsythiakvister og sett i en mugge 
(som denne gule emaljekanna fra Sovjetunionen, dog er ikke kommuniststat-opphav noe must)


Voilà! Etter noen dager blomstrer den i gult, perfekt til denne høytiden. Her har jeg i tilegg pyntet med noen rutete egg som kom i posten fra en snill kusine!






Ok, dette er bare morbid. 


Blåveis kan man jo pynte med også! 



Morelltregreiner fra hagen, her med en porselensfugl fra Rijksmuseum. 



Påskekortene må jo settes fram! I år fikk jeg fire! 
(Den glade sjokoladekyllingen bakerst er uvitende om sin skjebne..)



På trammen blomstrer det fint. 




Også er det Kyllaug da. Om han er ugle eller kylling vites ikke, men at han setter en støkk i enhver som møter blikket hans, hersker det liten tvil om. 


p.s. Jeg vet at en del av dere venter på invasjonen av horror-kyllinger - jeg tror de ankommer i løpet av dagen. (hjelp!)


6 kommentarer:

Glamourlektoren sa...

Så koselige bilder! Jeg har satt inn kvister fra et nedblåst, gammelt pæretre som vemodig nok kommer med optimistiske knopper der ute i hagen. Har pyntet kvistene med tantes gamle heklekyllinger og satt dem i en hollandsk krukke høyt til værs så ikke vårt seks måneder gamle kattunge skal gjøre kål på arrangementet. Han gnagde i stykker fastelavensriset.og veltet krukka en rekke ganger.. :)

Gleder meg til de surrealistiske kyllingene dine her i bloggen. Ingen påske uten.!

Hazel sa...

Hvor er det fint!

Primula er min absolutte yndlingsblomst, så meget så jeg lige har købt en gammel Royal Albert tekop dekoreret med dem på Etsy for 250 kr! The dangers of the Internet! Men hvem der bare havde en have fuld af dem...

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourlektoren: Optimistisk nedblåst pæretre, så fint!

Hazel: Takk! Det høres ut som en fin kopp! Jeg elsker primula, særlig disse gule. Og aurikler!! De kommer snart de også :)

Mari K sa...

Så FINT!! Den gule kanna var dødsfin!!

Anonym sa...

Superkoselig! Jeg lar meg inspirere, tenker å male egg sånn som vi gjorde i barndommen! :D
Ida

Synne sa...

Åh, så mye pent og søtt og sjarmerende! Du skaper så fin stemning!

Populære innlegg