lørdag, november 21, 2015

Årets julefrimerker


Gode nyheter til alle som er glade i å sende brev og kort, og som - i likhet med meg - er ganske lei av disse fyrtårn-frimerkene som har vært de tre siste årene (eller frøhvelvet på Svalbard som har vært på frimerker siden 2011)! I år har det kommet fine nye julefrimerker formet som juletrær og julepresanger! De er som barndommens klistremerker. Jeg er strålende fornøyd! Jeg har alltid vært misunnelig på svenskene, de har alltid hatt finere frimerker enn oss, men nå går det rette veien her også. Dette inspirerer til å skrive ytterligere mange flere julekort, eller hva?


4 kommentarer:

Glamourlektoren sa...

Så utrolig fine! Gleder meg til å gå på posten og kjøpe en bunke. Vil komme med en oppfordring om å huske på familiens eldre garde før jul med et koselig kort eller brev i posten med en personlig hilsen - har man ikke mye tid, så bare en setning eller to med "takk for sist" etc på det ferdigtrykte kortet eller arket. Husk på at de aller eldste gjerne ikke er på sosiale medier, de mottar ikke "snapper" eller mms-er eller er på Instagram. De får bare glimtene av livene til oss som er litt yngre, gjennom en telefon, et kort eller brev, eller et besøk. Gamlemåten! Som egentlig er veldig koselig for oss andre også. Nyttårsforsettet mitt er å tenke mer på dette.

Synne sa...

Ååååh, så fine! Typisk at jeg ikke sender julekortene mine fra Norge i år, men jeg krysser fingrene for at disse slår an og kommer tilbake neste år også. For en gledelig utvikling!

Anonym sa...

Oj så fine :)
Det blir moro å sende julekort i år! Takk for tips :)

Ingeborg sa...

For noen år siden hadde Majorstua postkontor "personlige frimerker" med bilde av Majorstuen kirke. Veldig fine! Men morsomt med frimerker som ikke er firkantede. Jeg sender kort og brev hele året, jeg. Det er så hyggelig å kunne legge ved småting som et ekstra fint bokmerke, dele klistremerker, frimerker, fotografier på ordentlig fotopapir osv. Så kommer annen kommunikasjon i tillegg. Mange av mine utenlandske venner skjønner ikke at den norske julen har så lite fokus på det kristne, og får ikke samme julestemning som oss når det bare er juletrær, snø eller pakker på frimerker og kort.

Populære innlegg