fredag, juli 01, 2016

Glamorøs fredag og bursdag!


God morgen!
I dag er det en ekstra glamorøs fredag, for jeg har bursdag! Feiringen vil jo ingen ende ta disse dagene. Vi er på sommerferietur på Österlen, Sveriges Provence, og jeg våknet selvfølgelig grytidlig, slik som man gjør på bursdager - om man er fem år eller noe eldre.

Vi har løse og fine planer for dagen, det blir fika och jordgubbar och glass och strand, men også besøk i en trädgård jeg lenge har ønsket å besøke, og aller helst håper jeg de har kattunger der i år også! Vi stopper på loppiser langs veien, og i kveld har vi booket bord på områdets ca verdensberømt-i-Sverige-pizzeria. 

Antrekk: Blå kjole med hvite prikker og matchende bånd i håret. 

Det er deilig med sommer! Og ferie! Det blir nok noen blogginnlegg når jeg er tilbake, tar masse bilder og finner koselige lesesteder. (Og litt senere i dag kommer en rapport fra forrige helgs teselskap!)

Ha en fin fredag alle sammen! 

Mvh Glamourbibliotekaren.

22 kommentarer:

~SerendipityCat ~ sa...

Gratulerer med dagen!! :-)

(Hilsen fra fast leser som dessverre er elendig til å kommentere....)

Stine Arkeologine sa...

Til lykke med dagen! :-) Det høres deilig ut å være på loffen i Sverige! Her er det en vanlig arbeidsdag, antrekket er skjørt, bluse og belte (a la Roman Holiday), parfymen er "Laura" og jeg er glad fordi det snart er helg. God fredag til dere alle!

Maje sa...

Hurra for deg! Høres ut som du får en fin bursdagsfeiring.

Dagens glamour er fin sol ute og lat feriemorgen med mann og barn hjemme. Snart skal jeg inn i en lett sommerkjole og reise til et kjolesenter i nærheten for å se på kjole til min søsters bryllup. Håper at jeg finner noe fint som passer mammafasongen:) God fredag!

Stine Arkeologine: Åh, "Laura"! Det var skikkelig flashback for meg. Takk for påminnelse om denne parfymen:)

Kristin sa...

Gratulerer med dagen! Kan ikke forestille meg en bedre feiring av dagen..

Jeg har pådratt meg en bihulebetennelse etter en sommerforkjølelse, men er glad den kom før selve ferien i hvert fall. I dag har jeg med andreklassingen på jobb fordi AKS er stengt, og det er veldig hyggelig. Ser fram til en rolig helg på sofaen for å bli bedre.. og ser fram til ferie fra neste fredag!

Riktig god sommerferie :)

namnam sa...

Gratulerer med dagen!
For en herlig bursdagsfeiring - Sverige er liksom sommerlandet fremfor noe.
Her er det enda en uke igjen før ferien, og det er nesten ikke til å holde ut. Den personlige glamouren er på et historisk bunnivå etter å ha bodd flere uker på legd og i bag pga totalrenovasjon av stue og kjøkken hjemme. Omsider er det imidlertid mulig å se en ende på prosjektet, og jeg er så lettet! I helga blir det mye jobbing hjemme, men i kveld blir det et etterlengtet venninnetreff og konsert med Sir Elton John. Blir stor stas!
Ønsker Glambibliotekaren en fortreffelig bursdagsfeiring og en god helg til alle dere andre glamorøse mennesker!

HildeSofie sa...

Gratulerer med dagen!

Jeg er bare bittelitt trøtt i dag, merker at det har vært en uke med lite søvn - men i ettermiddag venter en venninne på meg etter jobb, da blir det hyttetur med lave skuldre, bok, Scrabble, te og kos. Lar pc'n ligge på kontoret, og henter den når jeg returnerer søndag kveld.

Antrekket er jeans og en hvit topp, neglene er glitrende sølvfarget, og det er smykkene mine også. Duften er Coco Noir.

Og hihi, før jeg skal treffe venninnen min skal jeg også rekke å treffe en fin fyr :)

God helg til alle!

Trofast leser sa...

Gratulerer med dagen!

Her er den ytre glamouren så som så, men jeg har på meg ikke mindre enn to kjeder - sånn går det når en pjokk på to år med en svakhet for alt som glitrer får velge mammas smykker. Heldigvis gikk han for enkle perleøredobber, så det er ikke heeelt overkill...

Jeg svømte 1000 meter ute før jobb og fortsatte dagen med en herlig innkjøpt frokost på kontorpulten, så dagen har starta bra! Nå er det snart på tide med litt te kjenner jeg.

Ser frem til en rolig helg før innspurt neste uke. Gleder meg vilt til feriestart, men går greit å jobbe ei uke til også kjenner jeg.

Ønsker alle en riktig god helg, og god ferie til dere som har startet!

Anonym sa...

Gratulerer med dagen! Herlig med ferie og avslappede planer.
Ganske lav glamourfaktor her på kontoret. Men nå er det bare noen timer til jeg begynner ferie, og det er jo stas!!
God bursdag og god ferie videre!
E

Rotehovudet sa...

Gratulerer så mykje med dagen!!
Eg sjølv er ikkje så glamorøs nett no (målarkle) men omgivnadane mine er i ferd med å bli det (pussar opp heime hos foreldra mine medan eg høyrer på podcastar og drøymer om å eige ein villa ved sjøkanten). Helga står heilt opa, for eg har ingen planar i det heile! Håpar du får ein meget glamorøs bursdag og ei fin helg vidare!

Anglofilia sa...

Gratulerer med både bryllupsdag og bursdag! Siste dag på jobb før ferien her, reiser til Kroatia grytidlig i morgen. Glamour og humør kunne begge vært bedre, så jeg håper at tre ukers ferie får meg på rett kjøl.God helg til alle!

Synne sa...

Gratulerer med dagen! Hipp hurra for deg!
Jeg har også prikkete kjole på, og her i London råder fredagsfølelsen.
God, glamorøs helg til alle!

Anonym sa...

Gratulerer med dagen. Alltid hyggelig med bursdager! Jeg gleder med over fredagen, en time nydelig yoga og nå sitter jeg helt stille klar for kaffe og Kindle. Ha en fantastisk dag. .mette

tea sa...

Gratulerer så mye med dagen!

Jeg har vært og gått lang tur i det fine været, og nå tenker jeg å legge meg godt til rette med en god bok. Ferielivet er virkelig flott om dagen!

Ønsker alle en fin fredag og en god helg!

Frøken Desibel sa...

Gratulerer med dagen:)

Dagen startet tidlig og hardt med litt fysioterapi, men nå nærmer ferien seg med stormskritt.

Skjørt og striper på jobb, og etterhvert over i kjole, for i dag har også Annette bursdag, og den skal feires:D

God helg!

Maren sa...

Gratulerer med dagen! Min fredag tilbringes i stripekjole på jobb, men nå er det bare en uke igjen til ferie, og det er en glamorøs følelse å kjenne på. Helga er nesten uten planer, men den skal tilbringes med kjæresten, bok, is, middag ute, rusleturer og sikkert en film eller to. God helg!

Kjersti sa...

Skynder meg innom for å si god glamorøs fredag - og ser at det er grunn til å gratulere dobbelt! God bursdag! :D
Vi har nettopp kommet hjem fra en uke ferie på hytta. Det har vært deilig, om enn noe skiftende vær... Men vi har kost oss. Nå går første vaskemaskin, snart bærer det ut på en liten tur med familiens pelskledte medlem - og så er det hjemmekos etterpå med fotball på tv for noen og lesestund for andre. Gjett hvem som gjør hva....? ;)

Vivian sa...

Gratulerer så mye med dagen 😊 alltid koselig å lese bloggen din!

Glamourbibliotekaren sa...

Tusen takk alle sammen!!!! :) Jeg har hatt en strålende bursdag, mer om det senere! :)

Ingerid sa...

Gratulerer med dagen, Glamourbibliotekar! Det høres ut som en fortreffelig dag. Her har det regnet i dag, antrekket passet til siste dag før ferien: grønn t-skjorte med hvite striper og grønn cardigan. Og jeans, da. Bak øret Love Coconut. Dagens store glamour: fremgang i arbeidet, etter mange trege skrivedager. Dagens lille glamour: et frisørbesøk. Og nå: ferie! Først til England, og jammen blir det interessant å finne ut av hvordan ting er der om dagen! Fortsatt god reise
! Og god helg til alle!

Elisabeth sa...

Gratulerer så masse med bursdag og bryllupsdag, og fortsatt god ferie!

Jeg har hatt en særdeles glamorøs fredag. Våknet i egen seng etter å ha sovet leeeenge, og var fullstendig uthvilt. Fikk gjort husarbeid og litt admin-saker før jeg gikk lang tur med hunden. Deretter fikk jeg besøk av en kompis som seiler langs norskekysten og befinner seg om dagen. Jeg laget hvalbiff, og det ble ubeskjedent nok særdels vellykket. Han hadde med vin og øl, og jeg hadde baileys til kaffen... Det ble en fantastisk kveld med den berømte Gode Samtalen mellom to som har kjent hverandre lenge, men møtes relativt sjelden. Nydelig.

Nå har han dratt tilbake til båten, og jeg har parkert meg i sofaen. Glamour? Å kunne gå i tights og tynn tunika uten at det er kaldt. Å dufte av Valentina og ha Chanel på leppene. Å ha t-skjorte-skille på armene. Å ha blålakkerte tånegler. Å ha ville blomster i vase, tross pollenallerginysing innimellom. Å ha tid til å lese i min ferskeste Alice Munro-bok. Å nyte det siste glasset med vin mens midnattssola skinner inn stuevinduet.

Ragnhild sa...

Gratulerer med gårsdagen!

Glamourbibliotekaren sa...

Takk og takk! :)

Populære innlegg