tirsdag, november 20, 2018

Cachemire



Jeg lette etter et eget Cachemire-innlegg her en dag, og det eksisterer visst ikke. Jeg har nevnt denne nydelige teen over 30 ganger de siste 12 åra såvidt jeg kan se, den er med fast i luke 4 på adventskalenderen her i bloggen, men allikevel: Cachemire fortjener et eget innlegg. 

Denne teen har jeg altså hatt stående framme på kjøkkenbenken hver eneste november/desember siden 2006; det første året Le Palais des Thés fantes i Oslo (og det betyr at dette er den 13. julen jeg har den, yikes!). Jeg fikk den av mannen min, som også er glad i denne teen, og den smaker så tvers igjennom førjulsvinter! Den er en utmerket blanding av svart og grønn te, for det første, og inneholder en krydderblanding som er i helt perfekt balanse. Sitrusskall, kanel, kardemomme, nellik. Ikke noe skiller seg kraftig ut. Den er mild og samtidig ganske sterk på smak, passer fint både å drikke alene eller med noe å spise til. Min boks blir alltid tom før juletreet høstes, samme hvor mange andre juleteer jeg har. Denne rager øverst! 

Og i dag klarte jeg ikke å vente lenger. Nå er jeg på dagens kanne nr. 2. Man blir jo helt salig. 



Boksen fra første år er stadig med!



p.s. takk til dere som kommenterte i går, og beklager sen respons! Glemte helt å svare på kommentarene deres, men har gjort det nå.

6 kommentarer:

Stine sa...

Så koselig dere har det. Nydelig bilde! Får lyst til å drikke te i den sofaen umiddelbart :-) Kan jeg spørre hvor den er fra? Cachemire-teen har blitt en stor favoritt her også, tusen takk for at du introduserte meg for den!

tea sa...

Jeg fikk endelig smakt på Cachemire i dag, etter å ha hørt så mye om den i mange år her på bloggen din. En venninne av meg, som bor i Oslo, var så snill og kjøpte med til meg da hun skulle hjem på besøk. En veldig spennnende te! Gleder meg til å drikke den fremover, og du har helt rett i at den har mye smak. 13 år ja, Cachemire har preget adventstiden din en stund, gitt! For 13 år siden gikk jeg på ungdomsskolen, høhø. Litt rart å tenke på.

Glamourbibliotekaren sa...

Stine: Tusen takk for det! Vi trives godt her i huset vårt :) Sofaen er en tjue år gammel IKEA, Tomelilla, som vi kjøpte nytt trekk til for et par år siden da det gamle var utslitt og falmet.

Teabooks: Du er nok ikke alene om å kjøpe Cachemire etter å ha lest om den her! Har fått mange tilbakemeldinger om det samme gjennom årenes løp :) Den er god da.

Ine sa...

Cachemire er jeg glad i også! Husker at jeg kjøpte den da Le Palais des Thés åpnet butikk i Markveien. Tror jeg må sende min kjære på oppdrag etter jobb en dag for å kjøpe den til meg :)

Anonym sa...

Den er veldig god! Jeg er også glad i Thé des Songes og Thé du Hammam. Tidligere hadde vi en flott Palais de Thé på Grünerløkka, men den ble dessverre borte.
Jeg har tidligere handlet inn på årlig vårturer til Paris, men med tvillinger på 2 år...
Noen som vet hvor man kan få handlet disse teene nå?

Lille My

Glamourbibliotekaren sa...

Ine: Gjør det! Synd de la ned på Grünerløkka.

Lille My: Majorstuabutikken (som vel var den første) eksisterer fremdeles! Nå har de akkurat flytta litt lenger opp i Bogstadveien, vegg i vegg med Body Shop sånn omtrent. Ikke langt fra Majorstuen te og kaffe! (Også er det vel en butikk på Sandvika Storsenter, i alle fall var det det sist jeg var der men det er ganske mange år siden)

Populære innlegg