mandag, mars 23, 2020

Mandag morgen og hodet er i Provence



God mandag! 
Jeg bestemte meg for å starte uka med litt glamourfølelse. Jeg nevnte reiseminner forleden, og kanskje er det akkurat nå vi har aller mest bruk for slike. Det føles veldig lenge til man kan reise noe sted igjen, og kanskje blir det ikke like enkelt å take off som det var før.  Jeg har aldri pleid å shoppe store mengder når jeg har vært ute på tur, men jeg har kjøpt noen få varige ting som alltid vil minne meg om akkurat det stedet, den tiden også videre. Parfymer. Et og annet antikt smykke eller innrammet bilde. Et par silkeskjerf. I dag har jeg plukket fram noen av disse, og ser samtidig på bilder fra de reisene. Jeg er inspirert av denne Finn Stilen-collagen fra vår i Paris. bortsett fra at jeg har et svart knelangt skjørt istedenfor bukser. Breton-trøya mi er av den klassiske ekte sorten som fiskerne langs kysten brukte (og som Coco Chanel lot seg inspirere av da hun slo igjennom med den androgyne stilen); tjukk/grov bomull og trekvart lange ermer. Den er fra markedet i en liten landsby i Provence hvor vi tilbragte en sensommer for noen år siden. (Flere bilder derfra kan dere se her og her). I dag går jeg for Jane Birkin-casual look med litt eyeliner og biiittelitt rouge. 

Det ble jo en slags fredagsglamourrapport på en mandag, det er kanskje noe man trenger i disse tider. 

Nå skal vi bake banan- og vaniljekake. Ha en god mandag alle sammen! Håper dere har det fint tross alt!

mvh
Glamourbibliotekaren

4 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for fint innlegg i dag!

Paris er en av mine favorittbyer - tok en påsketur dit hver vår 10 år på rad frem til 2015. Neste vår hadde jeg tvillinger, så nå reiser jeg i minner og ved hjelp av instagram og dit innlegg.
Det er fint det også, meget miljøvennlig og coronatrygt.
Så får vi håpe av hele familien kan reise dit en gang i fremtiden. Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt den lille hagen og uteplassen som hotellet mitt har, der dere også pleide å bo. Det hadde gjort små lufteturer enklere enn parkliv midt i Oslo. Enkelte dager får det holde med balkong og tom bakgård, men litt mer bevegelse er så godt, særlig nå som våren er her!

Finn stilen Paris er en evig favoritt på din blogg. Har faktisk skrevet ut flere for å ha som inspirasjon hjemme! :-D Nå skal de tas frem, så høynes glamourfaktoren i garderoben.

Nå er det tilbake til hjemmekontor som blir litt mer glamourøst av Lille Valkyriens påskete. Det er full påskeadvent her, for det er så mye man fortsatt kan glede seg over, og det må vi finne frem nå. Og så får barna skapt litt på sin del av spisebordet.

Lille My

Ingrid sa...

Så utrolig hyggelig å oppdage nye innlegg her inne! Tusen takk. God uke til deg og alle her inne.

Marianne sa...

En sann fryd å lese innleggene dine! Tusen takk for ord og bilder som forgyller starten på uken.

Glamourbibliotekaren sa...

Lille My: Litt Paris i hverdagen - hver dag - hjelper, synes jeg! :) I dag har jeg en av mine faste Paris-dufter på :)

Ingrid: God uke til deg også! :)

Marianne: Tusen takk for det! :)

Populære innlegg