torsdag, november 30, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Skoleklær

Hei hei!

For en utslitt elev på videregående (ja, det er slitsomt å sitte med lekser 3 timer hver dag ETTER 8 timer på skolen først;) ) med nørdestempel (går realfagslinja),var det et lyspunkt å oppdage bloggen din. For en fin side :)
Nå trenger jeg litt hjelp med garderoben. Har du noen forslag til klær (helst basisklær) det er lurt å investere i? Min store sorg er at jeg ikke kan være for pyntet og lommeboka er ikke akkurat den fulleste. Kan du hjelpe meg?

Hilsen Kjersti


Hei!
Jeg forstår hva du mener - jeg husker gymnaset som en relativt lite glamorøs periode for min egen del; komforten ble prioritert grunnet lange dager, bussreiser og spilletimer osv. Men en basisgarderobe kan jo være fint å ha. Når det gjelder hvor du skal kjøpe disse klærne, har jeg ikke noen spesiell butikk å anbefale - det får bli helt etter ditt budsjett. Basisklær kan man finne både hos lavpriskjedene og blant litt dyrere merker. Her er noen forslag:

*Jeans
*Dressbukser i svart eller grått
*En enkel cardigan
*Noen fine trøyer for å ha innom cardiganen, gjerne med blondekant
*En hvit skjorte
*Et par v-gensere som du kan ha skjorte eller trøyer innom
*Noen skjørt - f.eks. jeans eller cord
*Et par klassiske svarte støvletter
*Trenchcoat
*Dressjakke som matcher alt jeg hittil har nevnt
*En fin kjole som kan brukes til hverdags, og også dresses opp

Jeg føler at jeg gjentar meg selv her nå, så jeg linker heller til tidligere glamourspørsmål:
*Kjøpe klær
*
3 plagg x 3 plagg = 27 antrekk?
*
Antrekk til kurs
*
Ny jobb - nye klær

Også vil jeg som vanlig anbefale fine øredobber.. eller halssmykker, eller hårspenner, eller skjerf, eller armbånd - småting som glammer opp de fleste antrekk.

Lykke til på shoppingturen!

mvh Glamourbibliotekaren.

Ingen kommentarer:

Populære innlegg