søndag, november 02, 2008

Makeover og spørretime


Noen fresher seg opp med gulrotfarget hår, bedårende hjemmekjoler eller yngre menn - andre ved å bytte bakgrunnsfarge i bloggen sin.

Jeg tror bloggen har vært blekgrønn og ensfarget i nøyaktig 3.5 år nå - jeg liker egentlig den fargen, men litt variasjon skader ikke. Kanskje vil den bli ensfarget igjen, kanskje blir det surrealistiske mønstere, kanskje cowboy-og-indianer-tapet, hvem vet!

Og i den forbindelse - forøvrig en helt usaklig kobling - kan vi jo ta en ny spørretime. Litt interaktivitet er morsomt, og søndager er perfekte til den slags hjernetrim. Dere spør, jeg svarer. Inntil en viss grad, som vanlig. Spørsmål som har blitt stilt før, svarer jeg kanskje ikke på.

51 kommentarer:

Anonym sa...

Kult! Mitt spørsmål i dag er: Har du lest bøkene til Stieg Larsson? Hvem er din yndlingsforfatter? Og hvilken bok vil du anbefale av denne forfatteren isåfall?

Anonym sa...

Hvem vinner valget i USA?

Anonym sa...

Hei! Fantastisk(e) blogg(er) du har! Jeg får inntrykk av at du er en veldig velbalansert og harmonisk person, og mitt spørsmål er derfor: Blir du noen gang "stresset", isåfall; hva stresser deg? (Jeg tenker f.eks. på pengeforbruk, trening, jobb, venner o.l.) Har du noen stressmestringstips til en lettere stresset student?

Anonym sa...

Så bra!
Kva oppbevarer du teposar i? Originaløskjer eller er det lov å samle fleire sortar i ei samleøskje?

Anonym sa...

Hjelp meg å planlegge en optimal søndag?

Anonym sa...

Hei. Du er jo veldig glad i utlandet har jeg fått med meg. Men hvis du skulle ambefalt et sted i Norge å feriere, hvilke sted ville du valgt?

Anonym sa...

Hei! Hvordan legger jeg inn kommentar med mitt navn øverst i kommentaren? (Kommenter som: ___ hva velger jeg her? ) Dette var ikke egentlig spørsmålet mitt altså..he-he. Det jeg egentlig lurer på er hva slags klokke/armbåndsur Glamourbibliotekaren har? Har du én klokke som passer både til jobb og fest, eller sjonglerer du mellom flere forskjellige? Hilsen tolken

Glamourbibliotekaren sa...

Tolken - du velger NAVN / NETTADRESSE, også skriver du bare ønsket navn i navnefeltet og gir beng i noen adresse :)

Anonym sa...

Hva er din yndlingsblogg? Hvilke leser du selv?
Marte J

Smilla sa...

Gledelig søndag! Å, mitt MGP-hjerte gleder seg over dansk 88-triumf lenket opp i denne posten.

I den forbindese lurer jeg på hva din absolutte favoritt i Melodi Grand Prix sammenheng er? (Frøken Smilla er mest begeistret for The Shadows i 1975...)

Anonym sa...

Morsomt! Alltid gøy å lese spørretimene dine! :)

Mine spørsmål (orket ikke gå gjennom alle som er stilt før, så du får svare hvis de er nye..) :

Hvis du kunne reise akkurat hvor du ville, uten å tenke på penger, hvor ville du reist?

Hvor går du helst ut for å spise i Oslo?

Hva er din favorittjulesang?

Hvor mange språk behersker du?

Anonym sa...

Kikkar du innom bloggane til lesarane dine?

Anonym sa...

Hei!

Eg lurer på: Har du nokon fruity/floral i parfymesamlinga di?

Marits Hus sa...

Hei på en søndag aften!
Gi meg noen tips om hvordan jeg skal gjøre min sølvfargede Golf 206 mod. 2006, litt mer glamourøs inni?
Jeg sitter i bilen ca 1 time hver dag.Syns sånne dufttrær er fæle, så det går ikke.Bilen er kul den men nitrist inni.

Anonym sa...

Hei! Gratulerer med nytt og lekkert utseende på bloggen din! Jeg har flere spørsmål til deg;
1. Jeg bor i en liten leilighet, men har masse stæsj. Ryddesjauer er gjennomført gang på gang, mye har funnet veien til Fretex mm, men leiligheten "lider" fortsatt under å være noen kvm for liten. Hva er dine beste tips, nettsider, bøker om emnet el?
2. I forb med ovennevnte har jeg også prøvd å gå over til et mer etisk, økologisk levesett. Hva er dine beste tips? Har du noen tips til "must haves" (uavhengig av kategori, men pga ovennevnte kan det gjerne ha flere bruksområder).
3. Og hva er dine beste tips til steder å besøke i London? (Gjerne med tanke på de to andre spm)
4. Hva er den ene tingen som du ikke kan leve uten? Og hvilke 1 ting vil du anbefale for å tilføre et mer hjemmekoselig preg på en ellers Ikea-preget leilighet?

Anonym sa...

Hvilke kunstnere liker du innen malerkunst, skulptur og arkitektur?

Anonym sa...

I Sverige har vi jo sett flere tilfeller av bloggere som får jobb gjennom bloggen sin, eller tjener mye penger på den på annet vis. Er dette noe du kunne tenke deg å gjøre? Tjener du penger på den nå?

Anonym sa...

Jeg har inntrykk av at du drikker lite alkohol (mener du har skrevet det et sted)? Hva velger du helst som alternativ hvis andre i selskapet nyter alkohol? Har du noen gode alkoholfrieviner å foreslå?

Anonym sa...

Jeg lurer på om du er religiøs. Håper ikke det var for personlig :)

Elisabeth sa...

Hei: - )
Jeg har noen spørsmål:
* Har du noen tips til å gjøre soverommet hyggeligere og ryddigere, når du har liten plass?
* kan du å lage makramesmykker?, hvet du om noen steder på nettet du får kjøt perler til dette?
* Hvet du om TIGER (en butikk) har nettside, eller om de har butikk i Trondheim, har du vært i Trondheim?
* Hva får du til insperasjon å skrive om?
* Hvor finner du de bildene med "finn stilen" ?
* Har du lagt ut noen bilder av deg selv, du høres veldig glamorøs og flott ut. Er du det?

Anonym sa...

Pen bakgrunn, men jeg syns kanskje at det var litt liten kontrast mellom tekstfarge og bakgrunn, slik at det ble vanskeligere å lese (eller så er det øynene mine som spiller meg et puss :) )

Spørsmål: Hvor og hvordan oppbevarer du parfymene dine, og hvor lenge holder en parfyme seg (uten å forandre duft etc.)?

Artig med spørretime!

Glamourbibliotekaren sa...

Hilde - jeg har ikke forandret fargen hverken på tekstfargen eller tekstbakgrunnen, bare på sidene. Altså der det er tapet :)

Fornuftig forsker sa...

Hei! Jeg liker spørretime! Men har glemt et spørsmål jeg kom på for en stund siden. Her er et par andre: (1)Hvor mange bøker leser du omtrent i uken, eller måneden om det passer bedre? (2) Hvor ville du reist på eksotisk ferie hvis du skulle reise et nytt sted? (3) Hvordan stiller du deg til julekaker (ikke Julekake, men syv slag). (4) Hva gjør advent til advent for deg, altså hva må til før du kommer i adventsstemning og så julestemning (favoritt-tema mellom meg og min frisør, blir aldri lei av temaet)?

Anonym sa...

Hahahaha :-) Måtte jo sjekke den linken til gulrotfarga hår, og guri land...mimre, MIMRE!!! Jeg kjøpte Grand Prix kasetten det året der, så den sangen kunne jeg jo utenatt. (Grand Prix var jo et av årets absolutte høydepunkt på den tida :-) Men jeg har faktisk ikke SETT den før... Trodde alltid hun som sang den sangen, var ei sånn søt, ung tutte med blondt hår...hvor feil kan man ta?? Lite ante jeg, at hun faktisk var en godt voksen,høygravid dame m knall orange fluffy piggsveis.... Og hun derre spasmiske ballerinaen med gitar. GOODNESS ME :-) Thank you for sharing!

Anonym sa...

Jeg lurer på hvor i landet du kommer fra?

Anonym sa...

Så fin tapet du har fått forresten! Hvordan får man til å få det på bloggen sin??

Anonym sa...

Er du alt eller sopran?

Anonym sa...

Hvorfor begynte du å blogge? sånn bortsett fra at du må ha hatt en fremtidsvisjon om å spre glede og glamour...

Anonym sa...

Hei og god morgen fra Sverige.
Jeg lurer på hvordan du finner tid til bloggen din? Uansett når jeg kikker innom, så har du et nytt, fint innlegg med bilder og greier. Er du simpelthen bare uhyre rask og kreativ, eller jobber du deltid? ;)

Glamourbibliotekaren sa...

Micha - ingen kan "artig" og spastisk dansing i Grand Prix-sammenheng som danskene! :-D

Anonym sa...

Oasis eller Blur?

Anonym sa...

Hvem tror du vinner Top Model.

Anonym sa...

Kan du anbefale en sminkebutikk hvor de er skikkelig hyggelige, flinke og ikke bare opptatt av å selge?

Anonym sa...

Kommer du att ha adventskalender i bloggen i år?

Vilka är dina bästa fotograferingstips?

Anaruh sa...

Hurra - endelig spørretime igjen :)

Jeg har jo fått med meg at du er minst like lidenskapelig overfor musikk som for glamour, så jeg vil tro du har noen svar til meg:

* finnes det et (evt fem hvis du ikke klarer å begrense deg) klassisk(e) album som er perfekt å starte med for en som har blitt nyforelsekt i klassisk musikk? Jeg har begynt å høre på NRK Alltid klassisk, og liker det aller meste. Men hvis jeg skulle kjøpe meg et album, hvor skal jeg begynne (må forresten være på CD/finnes i iTunes)?

* Jeg har skjønt det slik at du jobber i et bibliotek med en stor musikksamling. Siden jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, kunne jeg tenkt meg å lete litt i en fysisk samling, ikke bare søke i biblioteksdatabasen. Hvor finner jeg et bibliotek med en grei størrelse på sin samling av klassisk musikk? Fortrinnsvis i Oslo, siden Bærum bibliotek ikke har så mye å fare med...

Og et ikke-musikkspørsmål: hvor har du fått tak i kvinnebøkene dine? Mener du skrev at du har gitt bort flere bøker til venninner, er det virkelig så mange slike bøker i omløp?

Anonym sa...

Å ja, det gløymde eg: Kva kamera brukar du?

Anonym sa...

Hvor kommer din fasinasjon for Audrey fra?
Hvordan går du frem når du planlegger reisene dine til steder du ikke har vært før? (Synes du alltid viser flotte bilder fra nydelige steder. hvordan finner du dem? m.m.)

Anonym sa...

Nettkjøper du sko?
Hvordan er i så fall erfaringen med det?

Anonym sa...

Hva motiverer deg til å ha litt casual glamour i hverdagen? Er du aldri for lat til å gjøre noen ting som helst? :)

Anonym sa...

Hva synes du om Miles Davis? Hvis huset ditt brant, og du bare kunne reddet én jazzplate. Hvilken hadde du reddet?

Anonym sa...

Jeg oppdaget bloggen din ved bruk av lånepc, og har lest endel innlegg. No offence, men må ikke alle bloggere - også du - være veldig selvopptatte? Du formidler jo stadig hva du gjør, kjøper, driver med, hvilke preferanser du har osv? Correct me if I´m wrong!

Anonym sa...

Er spørretimen ferdig? Ikke det at jeg egentlig kommer på noe, men vil kommentere bakgrunnsbildet. Det fungerer veldig fint, synes jeg. Det var såpass diskret og i takt med resten av siden at jeg først ikke la merke til det før jeg leste dette innlegget.

Anonym sa...

Hahaha :-) Du er god! Tusen takk!

Anonym sa...

Når du skal bevege deg utenfor hjemmets fire vegger, er det noe du MÅ iføre deg for at du skal følg deg vel?
F.eks føler jeg meg naken uten ørepynt og leppestift.

Anonym sa...

Hva synes du om IFA(ja, lakrispastillen:)?

Anonym sa...

Vi vil se "Dagens outfit"-bilder! :-)

Anonym sa...

Hva gjør du og glamourgemalen når dere to skal kose dere sammen en kveld?

Anonym sa...

- Bekymrer du deg mye? Evt. for hva?
- Ser du på Nytt på nytt?
- Har du vært full?
- Kunne det ha blitt skrevet en biografi om ditt liv?
- Hender det du føler deg veldig nedstemt? I så fall, hva gjør du da for å komme i bedre humør?

Takk for en briljant blogg!!!

Anonym sa...

Hvordan har du markedsført bloggen din?

Anonym sa...

Nei, vi vil ikke se dagens outfit bilder. Dette er en glamourbibliotekars blogg. Ikke en dustemoteblogg! Glamourbibliotekaren er nydelig, glamourøs og balansert, ikke en liten jente som tar bilder av sine egne klær!

Anonym sa...

Hei fra en Sageneboer! Visst er det fint her! Hva er ditt favorittsted på Sagene?

Populære innlegg