fredag, september 11, 2009

Glamorøs fredag

God morgen!

Tilholdssted: Sofaen. Antrekk: Pysj. Soundtrack: Cowboy Junkies, akkompagnert av egen nysing og hosting. Planer for helgen: Ta det helt rolig, bli frisk. Stemme.

Og i den forbindelse vil jeg si til alle dere som ikke har bestemt dere ennå: Tenk miljø. Samme hva dere mener om alt annet - tenk lenger enn egen nesetipp, tenk på de som skal overta etter oss, vi MÅ ta dette på alvor. Gi din stemme til det partiet du mener har best miljøprogram. Det er faktisk det aller viktigste, ellers har vi ingen framtid. Ikke gi din stemme til partier som bagatelliserer og benekter den globale oppvarmingen. Det finnes nemlig et parti som gjør det, håpløst nok. Jeg er livredd med tanke på hva som kan skje om de får mer makt enn de har i dag.

God helg!

mvh
Glamourbibliotekaren

35 kommentarer:

Alt godt sa...

Oops, så var det helg igjen! Jammen gjekk den fort, denne veka, det hjalp at eg var på seminar i København tirsdag og onsdag. Eit par deilige dufter vart med heim, sjølvsagt. Men den eg har på i dag er kjøpt på Gimle, Acqua di Parma Magnolia Nobile. Fantastisk!

Elles er dagen fylt av kulturelle aktivitetar, jobbkoret skal synge på toppsjefens bursdag, alltid spennande med slikt. Eg har mitt kjære kamera i sekken, det har "døydd", og eg må innom ein butikk for å sjå om det er von, eller om eg må bruke delar av septemberlønna på eit nytt.

I sekken ligg og tre patronboksar, dei vart kjøpt inn til bruk for parfymeprøver, men var for små. No skal xxl i Storgata ha fått inn ny levering, så eg skal få bytta dei i rett storleik, noko a'la denne: http://altgodt.wordpress.com/2009/05/23/det-er-ein-f%c3%b8rste-gong-for-alt/ .

På søndag skal eg jobbe på Geitmyra, der er det Geitmyradagen, med mat, leikar og moro for store og små. Ha ei strålande helg, og god betring til bibliotekaren!

Anonym sa...

Sliter selv med en begynnende forkjølelse, så særlig glamorøst er det ikke på kontoret akkurat nå. Men jeg har konsertplaner i kveld, så det er bare å bite tenna sammen og ta seg en aldri så liten konjakk etter jobb :)

Ellers skal vel jeg som glamourbibliotekaren prøve å bli friskere i løpet av helga. Henge litt med bra folk, og bake rundstykker, kanskje? Stemme gjør jeg på mandag, og jeg slutter meg til oppfordringen i innlegget.

God helg, og god bedring til sjuklingene :)

koristen sa...

Oioi, god bedring! Støtter deg hundre prosent i det du sier om valget, vi får stemme så godt vi kan og krysse fingre!

Her går det ellers i dongeri og svart kjoletopp, lilla negler og Elizabeth Arden Green Tea bak øret for å overbevise meg selv om at sommeren ikke er over enda.

Helgen skal brukes til å besøke mamma, håper det blir fint vær til å gå tur i.

God helg til alle!

glamouringeniøren sa...

Hør hør! Har allerede avlagt min stemme og kunne ikke vært mer enig. Er rett og slett redd for hva som kan skje hvis "noen" skulle få stor oppslutnig.

Tilbake til Glamorøs Fredag :)
Den startet glamorøst nok i går kveld, med tente lys en kopp te og Septemberutgaven av US Vogue i siste restene av årets første høststorm. Da er det godt å sitte inne i et deilig pledd! Før jeg tok kvelden fant jeg frem et par pene bukser, bluse og høyhelte støvletter til neste dag. Planen var nemlig jobbe halv-dag, etterlengtet frisørbesøk og så det som populært kalles "Lønningspils" med kollegene (jeg drikker ikke øl, men et glass vin hadde jeg planlagt).

Men nå sitter jeg her hjemme, i mysklærne, groggy i kroppen og klar for en formiddagshvil. Det har seg slik at en lei migrene hadde andre planer for denne dagen enn jeg hadde :) Heldigvis må jeg nesten si, er min kjære frisør også syk, så vi får ta det igjen neste uke.

Skal uanstt forsøke å gjøre dagen i dag så glamorøs som mulig, tror jeg skal se Breakfast at Tiffanys på dvd senere.

Ha ei flott helg alle sammen, sjuklinger og friskinger! :)

glamourlegen sa...

Ahhhhh, deilig med fredag!

Glamour: Våkne med et rykk, tro jeg har forsovet meg, og innse at jeg har fri, hehe. Morgenkaffe med kjære og kysse ham avgårde på jobb. Deilig dusj. Rugsprø med grovt peanøttsmør og banan. Komme inn i elsklingsjeans (dog med en liten muffintopp). Legge litt enkel sminke og glede meg til å tusle ned i banken hvor jeg har møte med kundebehandler for å søke om boliglån. For første gang. Fordi jeg skal bli bona fide vaskekte lykkelig samboer på ordentlig.

Planer for helgen er å forhåndsstemme i dag (kunne ikke vært mer enig med deg, Glambibl), være kleskonsulent for kjære som trenger garderobefornying, bursdagsfest, og søndagsfamiliemiddag.

Antrekk: smale svarte jeans fra Vero Moda, svart genser fra Mango, mørkebrun skinnveske fra Ilse Jacobsen, og deilig brodert pashmina fra Kashmir innkjøpt i India.

God helg, og god fredag!

bergfrue sa...

God bedring til glamourbibliotekaen og andre som er syke denne helga!

Siden jeg er frisk og inspirert av denne bloggen, feirer jeg fredag med øredobber og parfyme på jobb.
Men den store glamouren venter i kveld:I ovnskråa med sjal og kjertelys og god bok: Bokens folk.
Den er spennendde, pen å se på, god å holde i og herlig tjukk. Anbefales!

HildeSofie sa...

Hurra for fredag - men hvor ble uka av??
På Toten skinner sola, og jeg skal snart sette nesa sørover til familien - når samboeren jobber 12 timers nattskift hele helga er det liksom litt kjedelig å være her :)

Så helgen tilbringes med familien, både små og store, det ryktes at det serveres fårikål ikveld, og jeg håper høstsola skinner på Sørlandet hele helgen!

Helgeglamouren varer litt uti neste uke, med en tur til Brussel på seminar, og da er selvsagt planen å få med meg hjem både sjokolade og litt must-haves fra tax-free-butikken. Vurderer også å kjøpe med meg en ny neglelakk og leppestift - anbefalinger tas imot med takk!

Ha en strålende helg alle sammen, og god bedring til dere som snufser og nyser!

HildeSofie sa...

Oi, og godt valg til alle!
Forhåndsstemte for to uker siden, og anbefaler alle å følge Glamourbibliotekarens råd :)

Jeg håper jeg slipper å komme hjem fra seminaret tirsdag kveld til et miljøfiendtlig og kjipt Storting....

ElisabethB sa...

Glamour? I dag er den eksepsjonell og består av ca hele min nærmeste familie på besk her i det store utland! Nå sitter de rundt frokostbordet og jeg skal joine them om et sekund etter å ha dusja sist... Sminke og klær osv er helt greit og fortsatt tilpasset vær på ca 18-20 grader og sol, heldigvis, men det er underordna når alle mine kjære er her :-D

(Og jeg har forhåndsstemt på et fornuftig parti, ikke populistiske jalladamer... ;-) )

peanuts sa...

Uffda, kjedelig med forkjølelse, god bedring!

Jeg forhåndsstemte sist uke, så denne helgen har jeg ingen plikter. Krysser fingre for vakkert vær så jeg kan ta en kantarelltur i skogen med mann, barn og hund :)

Håper på noe litt høyre for midten etter årets stortingsvalg. Vil helst slippe ekstremister av noe slag i regjering, uavhengig om de er røde eller blå.

Elisabeth B sa...

(besk = besøk, naturligvis!)

Katrine sa...

Glamorøs helg staret i går med middag på Brasserie France, og øyeblikket da Lykken manifestere seg for sjuåringen i form av "le chariot" -dessertvogna- var verdt hele kvelden for min del. Hun var krystallklar på hva hun likte best, nemlig "påfyll".

Ellers er det fortsatt comfy-glamour som gjelder når man er stor som et hus (og ikke så keen på å føde nine eleven, heller. Når det ikke ble 090909 kan det være det samme). I hele sommer har jeg brukt noen etter forholdene nette croc-sandaler som ikke ser ut som crocs, med litt kilehæl og greier, men nå har jeg så mye vann i føttene at det eneste jeg får beina nedi er hyttecrocsene.
Men Mûre et Musc, det har jeg!

Jeg har forhåndsstemt denne uken, og slutter meg til Glamourbibliotekarens oppfordring. Håper ellers å få nytt litt Indian Summer i Son før vi skal ta opp båten for vinteren, strikke litt videre på babyteppet (som er det første jeg har strikket siden ungdomsskolen for over 20 år siden), og kanskje komme i gang med denne fødselen, omsider? Men det er vel ikke opp til meg.

God fredag og god helg!

koldfru sa...

Deilig med helg! Denne gang går ferden til Røros for vennesamvær, sopp-plukking og nyting av god mat, muligens med nevnte sopp oppi.Jeg har myk bukse og ullvest med knapper fra Noa Noa og ser ut som jeg har rømt fra en Poirot-episode.Shalimar i halsgropen.Jeg skal også stemme, og jeg stemmer på dem som bryr seg om miljø og kultur (og selvsagt en del andre ting også). Ellers kan jeg anbefale denne:

http://www.vigmostadbjorke.no/?isbn=8241904444

God helg til alle,og god bedring, glamourbibliotekar!

Beate sa...

Så enig med deg angående valget! Miljøet er sak nr. 1. Og som Nordlending (dog utflyttet) har jeg nå gjort mitt for å forhindre at det åpnes for oljeboring i Lofoten. Har også benyttet sjansen til å stemme fram kandidatene som er for ansettelse av homofilt praktiserende prester i kirkevalget.

I kveld er det kulturnatt her i Bergen, med et veldig innholdsrikt program. Så jeg har rett og slett et luksusproblem, for noe må dessverre velges vekk.

God bedring til deg, og godt valg!

Christine sa...

Bare bittelitt glamour her i dag, forveller sopp og lakkerer negler i fargen "Noir ceramic" fra Chanel - stående. Har pådratt meg en lei kink i korsryggen og stående stilling er det som føles best.
Skal på kino(Coco før Chanel) med en venninne i kveld, deretter litt vin og en hyggelig prat. Gleder meg, selvom jeg undres på hvordan ryggen takler det å sitte så lenge. Kanskje blir det med svarte skinnbukser som matcher neglene?

Ellers anbefaler jeg som Glamourbibliotekaren - stem på et parti som setter miljø og klimautfordringer i fokus. Det betyr en stemme på ett av 2 partier; SV eller Venstre, slik jeg ser det.
God helg, og godt valg!

Ragnhild sa...

Lenge sidan eg har rapportert her ... har bytta til travel jobb som inneber null tid framfor datan. Men i dag er eg sjuk og heime. Eg skal snart laga meg ein god kopp med kaffi og så skal eg strikka på strikkeprosjektet kjole til meg sjølv. Og så skal eg overraska mannen i huset med god middag og eit ryddig hus.

Heilt einig med deg når det gjeld valet! Eg tør ikkje å tenkja på kva som kan skje viss eit visst parti får mange stemmer. Så stemming skal det også bli i løpet av helga:-) God betring til deg og god helg til både deg og alle andre.

frk. Frydefull sa...

Fredag allerede! Tar meg i å spise opp restene av smågodtet på kontoret etter et par litt vel sene jobbkvelder denne uke (nødenergi, altså). I helgen skal det feires både to- og ti-årsdag så i kveld skal jeg bake en suksessterte og i morgen hente en spesialbestilt Hello Kitty-kake å ta med meg i selskap. Dessuten planlegges det en venninnefest og jeg jobber med noen kreative løsninger for å gjøre den mange hakk bedre enn sist.

Når det gjelder valg er jeg enig med deg, Glamourbibliotekar - vi må virkelig kjenne på miljøansvaret! Mitt bidrag til dette er at jeg bruker sykkel - aldri bil, velger økologiske og kortreiste produkter + miljøvennlige løsninger i hus og hjem.
God helg til dere alle.

Bergenser sa...

Jeg har også fått meg en forkjølelse, og var rammet av noe som jeg mistenker var svineinfluensa light forrige uke, så høsten har fått en snufsete start så langt for meg. Men en relativt fin fredag er det likevel, pyntet meg litt ekstra for en meeeeget kort skoledag, og nå ligger jeg på sofaen under pledd med te og deilig sjokolademuffins. Takk for en fin blogg - og jeg henger meg på det du sier om politikk.
God bedring og god helg!

Frøkna sa...

Jeg har gjort litt ekstra i å ha svak fin brunfarge (a la Lancome) på kroppen, svarte roser i ørene (som matcher svart blondetopp,kombinert med lys silketopp) og unner meg å gå i flate ballerinasko fremfor de typiske hælene jeg bruker på jobb. Ellers gleder jeg meg til å trene rett etter jobb og spise middag ute med søster på bybesøk. I helgen blir det øving på fotograferingkunnskapene(botanisk hage, møte gamle gode venner og anledning til kjole på lørdagskvelden :) Fine, fine Oslohelgen.

Randi E sa...

Glamorøs i 50'talls stil på jobb i dag. Skal bare jobbe fire timer i dag, så er det endelig helg. Planer for helgen er storrengjøring og grubling over hva jeg skal stemme. Har vært syk den siste måneden, så har ikke klart å sette meg inn i hva de ulike partiene står for. Men vil absolutt stemme på noen som tenker miljø.

k sa...

Etter å ha sovet i veldig mange timer håper jeg å sovet bort evt. basilusker...våknet til "shades of gray" ute...og akkurat nå er det tett tåke. Fint da at jeg skal på konsert med filharmonien i kveld og høre Andsnes spille Rachmaninov`s konsert nr 2, Ildfuglen blir det også. Gleder meg som unge! Dagens parfyme må bli Armani-femme, utgått for lenge siden og en av mine kjære favoritter. God bedring bibliotekaren! og god helg til alle.

Anonym sa...

Jeg har alltid sagt at jeg skal flytte til utlandet dersom det ene 'visse' partiet kommer i styringsposisjon. Men nå skal jeg faktisk flytte til utlandet til våren uansett - så jeg krysser fingrer og tær for at det ikke betyr ulykke på regjeringsfronten her hjemme...

Flott at du tar opp dette i bloggen din, all honmnør!
Så friskt og inspirerende bildet av Audrey var idag også:-)
Fredagsglamouren hos meg består i å legge vekk jobb og ta med hele familien, tobente og firbente, til de dype Oslo-skoger - der det forhåpentligvis venter boller og kaffe (i alle fall mye moro).
Antrekket er passe shabby, omgivelsene er vakre og betagende nok til å veie opp det totale inntrykket på glamourskalaen:-)

God bedring til den syke blogg-mademoiselle, frisk luft-stråler skal sendes deg mentalt fra naturstien, og god fredag til alle!

Københavnerpigen sa...

Særs glamorøs fredag når man studerer i Kongens by, har ny, grønn sykkel og aller best: endelig får sin kjære over dammen (og det for et helt år). Før han kommer står husvask og kokkelering på programmet, og hvis det lar seg gjøre tidsmessig blir det Tim Christensen-konsert i Tivoli i kveld. Resten av helgen skal brukes på å kjøpe sykkel til den nyankomne, jakte på økoversjoner av det vi trenger til leiligheten og bare trille rundt i det fine været.

Har selvfølgelig forhånddstemt i sommerferien og støtter virkelig opp om Glamourbibliotekarens oppfordringer - som førstegangsskrivende her (og -stemmer ved stortingsvalg, og dermed med behov for litt input)vil jeg si takk til den syke for at du formidler så mye bærekraftig på en så delikat måte gjennom denne bloggen! Masse god bedring!

malin sa...

se her for argumenter i valgkamp-innspurten:

http://frp.manifestanalyse.no/

stem vakkert på mandag :)

Blondie sa...

Glamorøs sensommerhelg og årets siste hyttetur. Deilig og vemodig.
På søndag lukker og slukker vi og stenger av vannet og alt det andre som skal gjøres før vinteren.
Bagen er pakket.
Nå venter noen timer på E6 og en stund på Bastø-fergen og en kort time på E18.
Så er vi framme i sommerparadiset.

God helg alle sammen!
Og godt valg!

Kaisa sa...

God glamorøs fredag!
Her er varm og godt glamour som gjelder, grå silke-og-ullkjole som er litt baggy over en rød skjorte, grå strømper og grå joggesko.

Nå er snart arbeidsdagen over, er vel omtrent alene her på kontoret. Står mellom å dra rett hjem til mann og nyoperert katt, eller en tur innom Twestival Oslo for å støtte grasrotarbeid i Zimbabwe. (Twestival er internasjonale festivaler organisert mest over Twitter.)
Ellers går nok helga med til å trøste en pus med et operert øye og skjerm på hodet og bare slappe av. Vurderer å stemme på søndag i stedet for mandag, bestemte meg for lenge siden og ser for meg at det bare blir stress på mandag. Men stemme skal jeg, i hvertfall!

Tuva sa...

Dagens glamoureffekter i sommerlige Skåne er pudderrosa skjørt og sort t-skjorte, plommefarget neglelakk fra Urban Outfitters og litt Clinique Happy.

Dagens glamourøyeblikk var møtet med en hare på vei til skolen og spising av hjemmelaget sjokoladekjeks i lunsjen.

Etter en lang og tettpakket skoledag nytes nå et glass økologisk blåbærjuice til lyden av underbare Sigur Rós.

Er hjertens enig i stemmeoppfordringen! Som designstudent med fokus på i bærekraftig utvikling, er miljø, kultur og utdanning høyest prioritert, og da er valget relativt enkelt. Gud forby at innrøkte kjeftedamer skal representere Norge utad. I så tilfelle drar jeg rett og slett ikke tilbake.

Stemmen min ble levert for en måned siden da kjæresten min, i god Gerhardsenånd, syklet oss på en gammel damesykkel til stemmelokalet.

wine-fueled narcissism sa...

Endelig fredag! Jeg er hjemme etter en laaaang og veldig hektisk dag bak en kaffebar på en messe på Oslo Plaza. Jeg tror jeg serverte omlag 1200 kopper kaffe. Puh.

Nå skal det lages pizza, og rødvinen er satt til lufting. Det skal bli en deilig og sløv hjemmekveld med min kjære mann. Glamourfakoren er middels høy. Retro gullklokke fra Casio, hvit og gråstripete skjorte med mini-puffermer, oppsatt hår og parfyme fra Armani.

Britt Åse sa...

Glamoureffekter på min kant i dag har vært nyopererte øyne og dermed brilleløs yours truly, høye lunchsmørbrød m/duftende roser på bordet, hilsen sjefen og hans hage, Carons "Sacre" på halsen, sol, og vissheten om at i overimorgen kan jeg tillate meg øyesminke igjen :D
Slutter meg til alt det kloke som her er ytret om valget, ønsker Glamourbibl. riktig god bedring og god helg. Det siste gjelder alle de andre også :lol:

Glamourlektoren sa...

Slutter meg helhjertet til Glamourbibliotekarens oppfordring om å tenke miljø når man velger stemmeseddel! :)

Anonym sa...

En stemme til Høyre er en stemme til Frp, en stemme til venstre er en stemme til Frp. Og Frp vil vi vel ikke stemme på?

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for alle rapporter! :)

Anonym sa...

Må bare få anbefale denne siden til dere som ikke har kjøpt almanakk for skoleåret, eller som trenger en ny til nyttår! www.personligalmanacka.se

Ikke så elegant som moleskine, men veldig morsom; )

Håper dere alle har hatt en fin helg og husk at DIN stemme er viktig!

Princess of many sorts. sa...

Helt enig:)

Anonym sa...

Takk for at det er flere som også bryr seg om miljøet. Jeg kunne ikke vært mer enig med deg.

Populære innlegg