mandag, januar 03, 2011

Hilsen fra kjøkkenet!

På den første mandagskvelden i januar er det fint å bake litt mens man hører på Swing & Sweet på NRK Gull.


For fine til å stå gjemt inni et skap.


Jeg har bakt noen få julekaker. Vi har fått ca ti ganger så mange. Håpet er at en fetter som er invitert i middag på onsdag skal spise opp det som er igjen. (Selv tror jeg vi har fått i oss nok for denne gang)



Min egenblandede müsli! Proteinbombe.




Underbara Claras fine köksalmanacka


...og en fin plakat med sauer på.

Og nå er deigen ferdighevet.

9 kommentarer:

Synne sa...

Haha, tastatur kan være trøblete greier. Jeg prøver igjen:
Jeg ELSKER å bake, håper baksten din blir bra! Ha en fin uke!

Ine sa...

Ser ut som en perfekt mandagskveld. Takk for at du har en blogg som gir litt sjelefred :) Forresten - hva bruker du i müslien din? God kveld videre!

Glamourbibliotekaren sa...

Synne: Takk det samme! Baksten (en diger pizza) ser flott ut!

Ine: Hyggelig at du får fred i sjela :) Müslien inneholder soyaflak, hasselnøtter, linfrø og solsikkekjerner - alt økologisk. Blir aldri sulten før til lunsj!

Glamoursjefen sa...

Riktig godt nytt år, kjære Glamourbibliotekar!

Tusen takk for alle gode ord og flott inspirasjon gjennom hele 2010. Du verdesettes utrolig høyt hos meg.

Ser forresten at du har 3 flotte rosekopper som jeg er på jakt etter... Vet at du har kjøpt dine på bruktmarked og jeg er stadig på leting (fordi jeg har to skåler, to asjetter og et lite blondefat, - ikke fordi jeg skal ha et stort servise). Men vet du hva det heter?

De beste nyttårsønsker til deg og dine for 2011!

Jenny B sa...

Mmm, så härligt att baka och lyssna på bra musik på radion! Jag har börjat jobba igen, men längtar tillbaka till de lugna sköna lediga dagarna. Ha det så fint hemma!

Glamourbibliotekaren sa...

Glamoursjefen: Takk for hyggelige ord! :) De rosekoppene finnes i mange varianter - jeg har sett dem både billige og dyre, primært på loppis i Sverige. Kanskje det opprinnelig var et originalt og fint servise som mange forsøkte å kopiere. Mine er skjøre og tynne, men sikkert ikke verdt så mye. Jeg kjøpte dem i en bruktbutikk (som egentlig var en leilighet) i Falun i 2007.

Jenny B: Det er herlig å ha fri! :)

Spis, løp, les sa...

Hei på deg og godt nyttår!
Baking er bare best, kan man få oppskrift på muslien?

Ingvild S L sa...

Jeg har også den kalenderen! :D

Glamourbibliotekaren sa...

Kamillagorilla: Innholdet i müslien står i en kommentar lenger opp her! :)

Ting som gjør en glad: Den er fin! :)

Populære innlegg