tirsdag, august 01, 2006

Stilas "Fall In Love"-kolleksjon


For den som skal ut å reise i nærmeste framtid, eller våger å bestille uprøvd makeup på eBay, sjekk ut Stilas "Fall in love". Fargene ser veldig anvendelige ut. Og fine! Denne gangen har Stila klart å unngå de dype bronze-fargene de ofte har med hver sesong. Litt kjøligere look; det blir nok fint.

Det er forøvrig en skam at de sluttet å selge Stila i Norden.




mandag, juli 31, 2006

Dagens kåpe


Denne kåpen ligner på Givenchy-jakkene Audrey brukte i flere av sine filmer. Kanskje ikke den mest flatterende fasongen til alle og enhver, men den var meget lekker på Audrey i allefall! Denne er fra Anthropologie.

Glamourspørsmål fra leser: Shopping for menn?

Hei Glamourbibliotekar!
Min kjære ønsker seg ny dress, og jeg har lovet å bli med for å finne en som en fin og klassisk. Har du noen gode tips til hvor man i alle fall bør gå? I Oslo altså :-)

Lise


Kjære Lise,
Mitt aller beste tips er Steen&Strøm. I andreetasjen har de flust av fine herrebutikker, og jeg tror faktisk det er salg der fremdeles, hvis du er kjapp. Min brudgom kjøpte sin dress der, på Hugo Boss-butikken. De har også Tiger of Sweden, Bruuns Bazaar, Burberry, Gant, Marc O'Polo, Sand osv. Ellers har de pleid å ha fine dresser på House of Singles i Kirkegata. Men løp til Steen&Strøm!!

Mvh
Glamourbibliotekaren

Laura Mercier til Norge?


Ryktene fra Sverige sier at
Laura Merciers makeup endelig kommer til Norge. Visstnok skal Gimle Parfymeri ta inn denne fine makeup-serien, som kanskje er mest kjent for sin Secret Camouflage concealer, en tofarget concealer (i flere nyanser) som kan matches de fleste hudfarger ved å blandes riktig.


Laura Mercier er også kjent for sine herlige luksuriøse badeprodukter - badekremer, bodyscrubs og bodylotions, samt matchende duftlys og parfymer.

Et annet og hittil ubekreftet rykte er at Gimle også muligens etterhvert skal selge de vidunderlige parfymene fra L'Artisan. Dette tør jeg nesten ikke tro, men det er jo noe jeg
maste om senest i forrige uke her i bloggen. Min favoritt er den nylig innkjøpte og lenge etterlengtede Passage d'Enfer, nevnt utallige ganger tidligere.

En av L'Artisans herlige dufter

And remember: You heard it here first!
P.S. Nå er det forresten ikke lenge til MAC-disken åpner på Glasmagasinet.

søndag, juli 30, 2006

Tips til pakking av koffert


Det er ferietider og noen og enhver trenger kanskje litt tips til hva man skal pakke til de forskjellige typene ferie - på landet, i byen eller ved stranda. Amerikanske Elle har noen tips her.

fredag, juli 28, 2006

Tips til makeup i en fei


I Ladies' home journal (av alle ting) fant jeg en kjekk liten gjennomgang av morgenrutinene når det gjelder makeup - her kan man få tips til hvordan man legger en makeup på hhv to, fem og åtte minutter. Jeg er ikke veldig begeistret for måten de la den blå øyenskyggen på, men ellers kan man vel lære en ting eller to.

torsdag, juli 27, 2006

Fridag!


Det er herlig med en fridag i blant. Stå opp tidlig, spise lang frokost, rusle ut i sola, spise lunsj, kjøpe bursdagspresanger til venner. Og nå: Sitte med bena i en balje med vann og dusting powder fra Lush mens jeg spiser is og ser på intriger og begjær, romvesener og mennesker som har stått opp fra de døde i Days of our Lives. Altfor varmt til å være ute - men klesvasken tørker på en-to-tre. Hmm.. lurer på hva som er dagens tema på Oprah... (Håper ikke det er "Angels in your neighbourhood".)

Ha en fin dag alle sammen!

onsdag, juli 26, 2006

Finn stilen: Øyafestivalen


Den andre "bestillingen" på collage dreide seg om Øyafestivalen:
En blanding av basics og litt quirky mønstre burde være noe for festivalgåere. Store solbriller er kjekt å ha - disse heter GlamGlam og kommer fra Fossil. En snekkershorts fra Anthropologie har lommer man kan putte penger, leppestift og andre nødvendigheter i, og det man ikke får plass til i lommene kan man legge i messengerbagen som også er fra Fossil. En Demeter-parfyme med gressduft burde slå an. Solkrem fra Dr Hauschka må man ikke glemme. Sandalene er også fra Anthropologie. Og armbåndet.

Finn stilen: Arkeolog

Et av forslagene til "Finn stilen"-collage som kom inn, var om arkeologer. Jeg tok utfordringen.
I mangel av de søte tropehjelpene som Mikke Mus bruker når han er arkeolog, har jeg funnet en bøttehatt i friske farger fra Pucci. Den matcher både shorts, hettejakke og den feminine trøyen, som alle tre er fra H&M. Joggeskoene er en lilla variant av mine favoritter, Nike Sprint Sister, og store solbriller må du ha. Disse er fra Fendi. En god håndkrem er viktig når man graver i jorda hele dagen. Både denne, og parfymen som dufter grønn te, er fra L'Occitane. Tilslutt, som en prikk over i'en: Leppepomade i tre farger fra Philosophy, for å kjenne seg litt glamorøs.

(I tillegg er det antagelig smart med regntøy, lange khakibukser og en langermet genser - men jeg fikk ikke plass til alt...)

Kort hår

I jula fikk jeg et innfall etter å ha lest Vogue, og endte opp med Sienna-frisyre. Det var morsomt å ha nesten kort hår etter mange år med langt, men jeg begynte øyeblikkelig å planlegge å spare det ut igjen. Høstens korte frisyrer er fine - men man må nok være nøye med stylingen for å unngå kjerring-look, tror jeg...

Hos Oscar de la Renta



Hos Yves Saint Laurent



Favorittsmoothies?


Smoothies-oppskrifter kan man finne overalt, men jeg vil gjerne vite om noen har spesielle favoritter, kanskje noen dere har komponert på egen hånd. Selv er jeg glad i de som inneholder jordbær, banan, appelsin, bringebær, hermetiserte pærer osv, men er alltid på utkikk etter nye og friske smoothies. Ny blender står klar på kjøkkenbenken. Oppskrifter mottas med takk!

Populære innlegg