søndag, april 26, 2020

Vårens høydepunkt


Det har vært en deilig helg i blomstringsrus her i hagen - morelltreet og magnoliaen blomstrer alltid samtidig, og konkurrerer i hvem som er mest velduftende. Vi har sittet under treet og hyllet det med utallige tekanner, samt hatt sesongstart for min jordbærmarengskake.

Dessuten har jeg kjempet mot en hær av skvallerkål, plantet noen nye stauder, og plukket inn buketter av det som blomstrer (jfr. forrige innlegg her i bloggen). Jord under neglene! 

Nå er det meldt litt kaldere og gråere vær framover, regn allerede i morgen - så da har jeg tenkt å spille Chopin-plater, drikke te og plante om noen avleggere. Pusle litt rundt mens babyen sover. 

Og apropos det: Det har vært hyggelig å blogge litt igjen i disse seks ukene siden alt stengte. Jeg håper det har vært til inspirasjon og glede for dere, litt normalitet og forutsigbarhet i alt det rare. Men det skulle bare være midlertidig, og nå føler jeg for å legge bort laptopen igjen for ei stund. 

Vi ses igjen ved neste korsvei! Bloggen er her, bruk arkivet, ikke minst Glamourbibliotekarens lifehacks som er en samling av essensen av alt dette.  

Og jeg er jo på Instagram

Ha det fint så lenge, kjære venner!

mvh eders Glamourbibliotekar. 

19 kommentarer:

Yvonne sa...

Tusen takk for alle herlige inspirasjon! Hadde savnet deg så innmari! Tusen takk igjen, og kos deg med Chopin og te <3 Mvh, Yvonne

Emma sa...

Kjære Glamourbibliotekar,
tusen takk for at vi fikk komme på besøk igjen disse ukene,
det var så fint og trøstende å få være her. Jeg kommer til å savne deg og alle de snille vennene her inne, jeg er så takknemlig for å vite at dere finnes. Vennlig hilsen fra Emma

Gry sa...

Tusen takk for innsatsen! Du er så velkommen tilbake når du får lyst!

Anonym sa...

Tusen takk, gode deg, for varmen, inspirasjonen og alt det vakre du har delt her inne disse ukene! Den aller, aller fineste bloggen, med de fineste og triveligste leserne♡ Ønsker både dem og deg en god, frisk vår og sommer! Fra K.

Anonym sa...

Tusen takk for inspirasjon og herlig adspredelse de siste ukene! Det har vært helt herlig å klikke seg inn her for små pauser i en hverdag som plutselig ble litt krevende. Ønsker deg og dine alt godt! Takk for nå!

Anonym sa...

Tusen takk for alt det fine og kloke du skriver og for alle nydelige bilder, det har senket pulsen noen hakk i en rar tid.
Du er veldig velkommen tilbake hvis lysten melder seg igjen.
Kos deg med vår og sommer og jentene dine <3

Stine Arkeologine sa...

Tusen takk for denne gang her inne! Det har vært så koselig å følge deg igjen. Håper du får en fin tid framover i hagen din og på trilleturer, og så skal jeg se etter deg på Instagram! :-)

Anonym sa...

Jo, det har varit trevligt läsa dina bloggar i denna märkliga Covid-19 tid. Återgå nu till ditt viktigaste uppdrag: Operation Vara Mamma!hälsar din svenska bloggkollega

instance sa...

Tusen takk for inspirasjon og god stemning som alltid! Denne bloggen er noe helt spesielt, altså! Jeg er en av dem som stadig snuser rundt i arkivet, og bestandig finner noe trivelig der!

Ønsker deg en fortsatt flott vår i både hus og hage, og en strålende sommer til oss alle!

Måtte den bli fylt av sol, bading, selskapeligheter, jordbær på strå, fin musikk, gode bøker, dovne dager, bare tær på varme sandstrender, myggestikk (bare noen få, for tradisjonens skyld), softis og lukten av nyklipt gress!

På gjensyn! <3

Anonym sa...

Takk for følget igjen, for fine stemninger, for avslappede livsholdninger og talent for tilstedeværelse, og for små kapsler av vårfølelse i karantenetider. Du er god på å formidle det der, altså. Alltid inspirasjon å hente her inne. God sommer til deg og dine! Alt godt fra Lotta

Marianne sa...

Kjære Glamourbibliotekar.
Tusen takk for alt det fine du har delt i ord og bilder disse ukene. Fortsatt god vår under morelltreet og god sommer etterhvert til deg og dine. :)

Elisabeth sa...

Takk for følget, for pusterommet i ei vanskelig tid. Vi skal stå han av!

Sol sa...

Tusen, tusen takk for det lille comebacket som vi lesere virkelig har nytt godt av. Inspirasjon og vakre bilder i en tid da mye ser mørkt og vanskelig ut, det trengte i alle fall jeg! Bloggen din er helt unik synes jeg, den har alltid hatt en kvalitet milevis over de fleste andre blogger der ute. Du går foran og baner vei, med ro og sjel, med integritet og ekthet. Nå ønsker jeg deg en riktig god vår og sommer, og så håper jeg selvfølgelig at du dukker opp en gang igjen om ikke altfor lenge da. Tusen takk!

Ingerid sa...

Tusen takk for alle de fine innleggene i disse ukene! Det har vært så fint, skjønne pustepauser fulle av glede. Ha en god vår og sommer med alt som hører til, og kos deg med familie og hage!

Marit K sa...

På gjensyn, og takk for alle hverdagsøyeblikkene du har delt i disse ukene. Vi er mange som trengte denne pustepausen som du har gitt oss. Ønsker deg og dine fine årstider fremover. Gleder meg til en dag å finne denne siden aktiv igjen :)

Anonym sa...

Tusen takk for nydelig følge! Jeg har kost meg sånn med å lese dine innlegg og nytt alle dine stemningsfulle bilder. Du har en så stor evne til å glede og gi inspirasjon, og jeg er så enig i at bloggen din er helt unik i så måte. Jeg gleder meg til gjensyn igjen etter hvert og ønsker deg og dine en herlig sommer!

Anne Grethe sa...

Så glad for både bloggen og insta-kontoen din, skikkelig feel good!

Ida sa...

Kjære Glamourbibliotekaren ♥

Takk for all denne gode stemninga og inspirasjonen! Det var så hyggelig å se hagen og huset ditt igjen. Og alle de fine tekoppene, kannene, blomstene, og alt annet fint du har bydd på. Det gikk litt fort for meg, med mye å sysle med på hjemmebane og siden det tok litt tid før jeg oppdaget at du var tilbake. Derfor rakk jeg ikke en eneste glamorøs fredag. Beklager det. Takk for alt du har delt, og vit at det minste lille vink fra deg er så velkomment. Det trenger over hodet ikke å være noe spesifikt eller spesielt. Alt du deler gir meg SÅ stor glede ♥ Varme klemmer til deg og den fine lille familien din fra kalde nord.

Anonym sa...

Litt sen kommentar fra meg. Men såå kjekt å oppdage innleggene dine her. Et lyspunkt i hverdagen! Kjekt om det kommer mer etterhvert. Ønsker deg en fin sommer videre! Nyt alle sommerduftene, både i hagen og parfymeduftene.

Populære innlegg