torsdag, mai 12, 2005

Glamourspørsmål fra leser: Accessoirer

Kjære Glamourhjelpen,
Til vanlig (og til fest) er jeg ganske sparsom når det gjelder smykker; jeg synes veldig fort at det blir litt mye. Nå har jeg kjøpt en fint ganske stort/bredt armbånd. Spørsmålet mitt er da: Kan man bruke smykke i tillegg? Og hva med øredobber? Jeg vil jo tro at det kræsjer mere med både stort smykke og store øredobber, enn stort armbånd og enkelt smykke og øredobber :)
Hilsen Rådvill


Kjære frk. Rådvild,
Du har helt rett i at stort halssmykke og store øredobber kræsjer (i de fleste tilfeller), men at armbånd blir noe annet. Smykke og øredobber er for nærme hverandre i geografisk avstand og vil alltid konkurrere om oppmerksomheten av den grunn - mens armbåndet er såpass langt unna at der står man litt friere. Gå for et enkelt smykke når du bruker armbånd, så kan du heller ha litt større øredobber om du vil - det blir nok det mest symmetrisk riktige og balanserte, tror jeg.

Ingen kommentarer:

Populære innlegg