mandag, januar 09, 2006

Aksjon garderobeskap - del 2:

Neste oppgave i garderobeskapets extreme makeover, var sko. Samme hvor gode intensjoner man har om å oppbevare skoene pent og pyntelig i hver sin skoeske med polaroid-bilde utenpå, havner de i en haug i bunnen av skapet. Dessuten er det så mange par man aldri bruker...

Jeg fant femten par pensko/sandaler/innesko, to par vintersko, fire par støvletter og et ukjent antall retro-joggesko (adidas m.m., har de fleste på loftet). Av disse kvittet jeg meg med et par thong-sandaler kjøpt i SoHo (- jeg har store problemer med å gå i sko der jeg har noe mellom tærne. Bomkjøp. Ga dem bort), et par strand-thong-sandaler (fikk gratis på Macy's da jeg kjøpte Lancome solkrem), samt et par høyhælte semskede og passe umoderne sko som jeg aldri har brukt. Et par høyhælte "slippers" er under vurdering. Resten tok jeg vare på, etter å ha tasset rundt på stuegulvet med dem i noen minutter hver. Det var mye svart... Nesten ikke andre farger, bortsett fra et par off-white selskapssko, et par rosa semskede kittenheel-sko, og et par rosa sandaler, også kjøpt i SoHo. Og birkenstock-sandaler, helt standard.

Jeg la alle parene i hver sin eske og stablet pent - og sverger på at jeg skal ta bilde av dem og lime utenpå, så jeg har litt oversikt.

Konklusjonen er: Jeg trenger sko med farger - og jeg trenger feminine sko jeg kan bruke til skjørt, f.eks. på jobben.

Problemet er: Jeg hater å gå i vonde sko. Det er derfor jeg alltid ender opp med joggesko når jeg skal kjøpe noe nytt. Gnagsår og blemmer er noe av det verste jeg vet. Jeg går såpass mye hver dag at jeg er avhengig av comfort.

Torsdag skal jeg ut på sko- jakt, så rapport kommer til helga.

3 kommentarer:

Mari sa...

Jeg håper glambibliotekaren inviterer til garasjesalg en dag, jf. det litterære mesterverket En shopoholikers uimotståelige nye verden?

Glamourbibliotekaren sa...

Ingen skorapport allikevel - jeg fant jo ingen!

Anonym sa...

Hva med Ecco-sko? De har heldigvis kommet opp med mye nytt som ikke ser ut som "gammel dame" sko nå for tiden, riktig så feminine og fine kan de være og! Jeg har et par spm jeg har gått med lenge, de er perfekte svarte sommersko, og har fungert bra for meg og mine føtter, med unntak da jeg var gravid og bekkenet ble stadig løsere. Men ellers er de en drøm å gå i for mine føtter!

Populære innlegg