fredag, januar 13, 2006

Tøffel-problemet som løste seg selv

Helt siden kulda kom i høst, og de kalde gulvene i gangen og på kjøkkenet føltes litt gufne om morgenen, har jeg ønsket meg et par tøfler. Jeg har store filt-tøfler, men de er nesten for digre til å gå med - og om man tasser rundt i fine strømper, vil man jo ikke ha ullmengder tilsvarende en sau hengende igjen på hvert ben når man tar av seg tøflene. Dermed begynte jeg å se etter noen litt mindre slippers-aktige glamorøse tøfler/sandaler. Enkelte skobutikker hadde bare slike myke pute-aktige greier som veldig fort blir lefsete. Andre skobutikker hadde bare rutete bestefar-slippers, og det var nesten så jeg overga meg og kjøpte et par... Men jeg hadde et lite håp om å finne det riktige, og det gjorde jeg jammen.

Og hvor fant jeg dem?? I skoskapet mitt, i en smal eske helt bakerst - der lå det et par ultraglamorøse slippers, kjøpt i Göteborg for halvannet år siden, fullstendig borte fra min hukommelse. Det var nøyaktig slike jeg hadde lett etter, både fasong, glamfaktor og unikhet.


Ingen kommentarer:

Populære innlegg