lørdag, juni 24, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Liten parfymeflaske?

Hei Glamourbibliotekaren!

Jeg fikk med en prøve på en parfyme da jeg handlet et plagg et eller anna sted, du vet sånne små tynne glass med 1 ml i eller noe. Jeg er ikke noe flink til å lukte på nye parfymer for evt. å finne nye favoritter (bortsett fra på tax-free - butikker, hvorfor det egentlig?? Det er da gratis å _lukte_ hvor som helst...). Men uansett, denne prøveparfymen syntes jeg var kjempegod! Den heter Puma woman - limited edition.

Jeg gikk til et parfymeri (o skrekk, de skumle damene!) og så etter den. Fant den, ja - men kun i "stor" flaske på 50 ml. Jeg vil bare ha en liten en, jeg går nesten alltid lei av parfymen før jeg har kommet halvveis i flaska uansett. Testeren var halvfull, men den holdt 20 ml i uåpnet tilstand. Den skumle parfymeridama sa selvsikkert at dette var en "one-shot" - et merke som bare ble solgt nå, og så forsvant det igjen. Og de fantes IKKE i 20 ml. Merkelig med den testeren da, tenkte jeg, men takket så masse for hjelpen (hvilken?) og skyndte meg ut av hennes dronningdømme.

Kjære Glamourbibliotekaren, du som finner kjapt og greit fram i den skumle parfymeriverdenen - hvor kan jeg få kjøpt en liten flaske av denne friske og gode parfymen til sommeren?

Vennlig hilsen
Sommerpumadama!



Kjære Sommerpumadame,
Nok et bevis på at man ikke skal stole på skumle damer i parfymerier. Jeg syntes den historien din hørtes litt fishy ut, så jeg gikk ut på tokt. Her er det jeg fant ut: Pumaparfymene selges både i Vitabutikker og på Cubus-parfymerier, og i sistnevnte fant jeg Puma Woman Limited Editin i både 50 ml- og 20 ml-flasker. 20 ml kosta 139, og størrelsen må jeg si var veldig praktisk!! Så bare fortsett jakten du! Hvem vet, kanskje de har den på Magneten...

mvh
Glamourbibliotekaren

Ingen kommentarer:

Populære innlegg