torsdag, juni 15, 2006

Skjønnhetspoll!

Denne fant jeg i en blogg, og tenkte det kunne være passende for denne bloggen også. Håper mange vil svare!
1. Ungefär hur mycket lägger du på smink/hudvård per månad?
2. Vad väckte ditt intresse för smink?
3. Favoritmärke? Varför?
4. Var handlar du ditt smink? Favoritbutik/favoritsite?
5. Nämn något som kännetecknar din make-up:
6. Vilket var ditt sämsta respektive bästa skönhetsköp någonsin?
7. Hur sminkade du dig för 5/10/15 år sedan?
8. Bästa hudvårdsprodukterna?
9. Bästa makeup-produkterna?
10. Bästa hårprodukterna?
11. Bästa kroppsvårdsprodukterna?
12. Bästa skönhetsbloggen?

Mine svar:
1. Ungefär hur mycket lägger du på smink/hudvård per månad?
Ikke så mye nå lenger - for noen år siden var det ganske mye, men det begrenser seg naturlig nå når jeg har huslån og tjener dårligere. Kanskje 200 kroner? 300? I snitt altså.

2. Vad väckte ditt intresse för smink?
Jeg tror det var da jeg arvet en toalettveske med avlagte leppestifter av en av mine søstre - blant annet noen av disse oransje hylsene med rød marihøne på.. og leppestiften luktet godteri.. hva het de?? Young n' yellow? Dessuten fantes fjortismerkene Debby og Dolly på den tiden, noe som var meget spennende.

3. Favoritmärke? Varför?
Av makeup har jeg mest fra MAC, så det er vel en av favorittene (bra fargeutvalg, ålreit kvalitet), men jeg tror kanskje Chanel er den ultimate favoritten, i allefall når det gjelder kvalitet.

4. Var handlar du ditt smink? Favoritbutik/favoritsite?
Stort sett i utlandet. Ikke mye på nettet. En og annen leppestift på Steen&Strøm hvert jubelår.

5. Nämn något som kännetecknar din make-up:
Jeg liker ikke å dekke til huden, så jeg bruker aldri foundation. Ellers: mye grønt rundt øynene, og stort sett kalde farger.

6. Vilket var ditt sämsta respektive bästa skönhetsköp någonsin?
Verste: En tester på Clinique 3-step hudpleie - jeg kan ikke tenke meg noe verre for huden! Toneren stinket neglelakkfjerner; tror aldri jeg våget å bruke den.
Beste: Umulig å si. Det er så mye bra.

7. Hur sminkade du dig för 5/10/15 år sedan?
5 år siden (2001): Ganske naturlig, brukte ikke blush, stort sett bare mascara, eyeliner og lipgloss, og gjerne fra H&M. Noe fra MAC; et par leppestifter og en øyenskygge. Hadde mye makeup, men brukte ikke så mye. Steg litt i kvalitet utover året da jeg begynte å jobbe fulltid. Alltid rød leppestift på glamorøs fredag, det husker jeg i allefall.
10 år siden (1996): Antagelig mye brunt... Body Shop-sminke, H&M
15 år siden (1991): Antagelig bare mascara, om noe i det hele tatt. Det gikk mer på Body Shop-leppepomader osv.

8. Bästa hudvårdsprodukterna?
Decleor

9. Bästa makeup-produkterna?
MAC sine eyeliners, Chanel sine leppestifter

10. Bästa hårprodukterna?
Paul Mitchell er en favoritt, Redken også.

11. Bästa kroppsvårdsprodukterna?
Palmer's cocoa butter, E45-kremene fra Boots, Biotherm dusjsåpe og peeling (de blågrønne tubene)

12. Bästa skönhetsbloggen?
Tror faktisk ikke jeg har noen favoritt; leser ikke så mange av dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Här kommer äntligen mina svar!

1. Ungefär hur mycket lägger du på smink/hudvård per månad?
Inte så mycket på makeup längre, men ett par hundra på hudvård. Det är alltid någon kräm som tar slut under månaden.
2. Vad väckte ditt intresse för smink?
Jag var inte så söt när jag var barn, men önskade alltid att jag skulle vara det. Makeup kändes som sättet att bli glamourös och filmstjärnelik.
3. Favoritmärke? Varför?
Hmm, kanske Chanel. De har väldigt bra hudvård och fantastiska läppstift (Hydrabase-serien). Vackra färger och hög kvalitet.
4. Var handlar du ditt smink? Favoritbutik/favoritsite?
Oftast på Åhléns City (Stockholm) som har ett stort utbud av bra märken.
5. Nämn något som kännetecknar din make-up.
Hmmm... Att jag alltid har ögonmakeup och läppstift, kanske. Jag använder färger utan att gå till överdrift.
6. Vilket var ditt sämsta respektive bästa skönhetsköp någonsin?
Sämsta köp: alla foundations och puder jag handlade på mig när jag försökte hitta något som passade.
Bästa köp: Lancome Effacernes undereye concealer för tolv år sedan, och MAC Heirloom kohl för några år sedan.
7. Hur sminkade du dig för 5/10/15 år sedan?
2001: ungefär som nu, men inklusive misslyckade försök med puder och/eller foundation.
1996: ögonmakeup, men mer sällan läppstift.
1991: ögonskugga då och då, och alltid nagellack.
8. Bästa hudvårdsprodukterna?
Helena Rubinstein, Chanel, Biotherm; helst produkter med "hydra-" i namnet, det passar mig!
9. Bästa makeup-produkterna?
Läppstift: Dior, Chanel, Guerlain
Ögonskugga: MAC, Stila, Dior
Mascara: Helena Rubinstein
10. Bästa hårprodukterna?
Toni & Guy, luktar gott och tar fram lockar i mitt raka hår!
11. Bästa kroppsvårdsprodukterna?
Dyra duschkrämer som lämnar en doft av Diorissimo eller Féraud; Nivea lotion eller Crabtree & Evelyn Summer Hill lotion.
12. Bästa skönhetsbloggen:
DEN HÄR! Eller också
http://modegrisen.blogspot.com/

Populære innlegg