onsdag, november 22, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Makeup og hår til juleball

Hei!
snublet over siden din, og fant ut at du virker veldig dyktig. Og mitt "problem" er altså at det nærmer seg juleball, og jeg lurer litt på hvordan jeg skal sminke meg. Kjolen jeg skal ha er litt beige aktig, med små paljettblomster på, utrolig nydelig (men vanskelig å forklare). Har du noen bra tips til hvordan jeg kan sminke meg? Har blå/grå øyne. Har også krøllete blondt hår, som jeg ikke aner hvordan skal bli på juleballet.

mvh T.M.



Hei!
Jeg kan tenke meg at lilla øyenmakeup kan bli en fin kontrast til blondt hår og beige kjole! Ikke veldig kraftig kanskje, men kanskje en nøytral/beige skygge under, blandet med en skimrende lyselilla + en litt mørkere lilla som du kan bruke som eyeliner. Litt rosa blush i kinnene + rosa leppestift eller lipgloss. Ikke dekk til huden for mye; det er fint med naturlig hud. Nå vet jeg ikke hvor langt håret ditt er, men har man krøller er det jo ofte fint med utslått hår - kanskje med en fin hårspenne på den ene siden (alt etter hva slags smykker du velger). Bruk serum eller andre produkter for krøllete hår (f.eks. John Frieda sine) som definerer krøllene litt.

Jeg så forresten at det var rabatt på makeup fra Max Factor nå (Cubus?) - de har fine øyenskygger med god kvalitet.

Lykke til!

mvh
Glamourbibliotekaren

Ingen kommentarer:

Populære innlegg