fredag, november 24, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Svart blazer


Hei!

Denne bloggen bringer virkelig litt glam inn i dagene! Tusen takk for gode råd og særdeles god smak. De siste ukene har jeg lett halve byen rundt etter en sort blazer. Jeg vil gjerne ha en som ikke er for stiv/konservativ, men som samtidig kan brukes til kundemøter. Stoffer kan enten være bomull eller velur. Og så vil jeg gjerne at jakken skal være innsvinget og rekke til lysken.Fant en jakke på HM med puffermer og utenpåliggende lommer med ørlitegrann rynker. Jakken er egentlig fin, men jeg lurer litt likevel. Kanskje jeg blir litt for bredskuldret med puffermer siden jeg er bredskuldret fra før? Og er puffermer egentlig noe som bare er kult akkurat nå (eller er det umoderne allerede?) og som jeg kommer til å angre på senere? Jeg vil jo helst at jakken skal bli brukt til våren også... Og så er det dette budsjettet da. Har max 600 å bruke på jakke nå.
Kan du hjelpe meg snille deg?

Amalie



Hei og takk for spørsmål, hyggelig at du liker bloggen min.
Jeg tror nok puffermer synger på siste verset nå - det har vært in i et par års tid. Hvis du vil ha noe som skal vare litt, tror jeg heller du bør gå for en helt klassisk svart innsvinget blazer. H&M burde ha noen - de har ganske mye fint i sin "classic"-avdeling, og de har alltid svarte og grå dressjakker og bukser. Ellers kunne du kanskje se på InWear eller Match? Jeg har ikke vært der på en stund, men jeg vil tro at de har en del klassiske plagg der også. Det ultimate er Tiger of Sweden, men da må du nok tredoble budsjettet ditt... Evt. gå dit på januar-salg! Blazeren på bildet over her, er fra nettsidene til H&M, under jakker - utstillingsvindu 2, bilde 3, og koster 398 kroner.
Kanskje noen av leserne har sett klassiske blazere nylig? Anyone?
Håper du finner noe du liker!

mvh
Glamourbibliotekaren

4 kommentarer:

Anonym sa...

Match, Mexx, Mango og HM kan jeg trygt anbefale. Jeg bruker ofte dress og blazer i jobben og de er både slitesterke og pene i fasongen. Som du nevnte har Tiger også mange fine, men de ligger litt høyere i pris.

Mari sa...

Jeg har en fra "O by Isabell Christensen," en dansk designers billigere linje. Jeg synes den er veldig fin, men kan også brukes "til hverdags." Den kostet ca 500kr, men jeg vet ikke om O selges i Norge...

Glamourbibliotekaren sa...

Takk begge to, flott med innspill fra leserne!

Anonym sa...

Hei! I går fant jeg blazer på HM! Ligner på bildet som ligger her, men har en liten utenpåliggende lomme på hver side. Bra snitt og bra stoff - og KUN 349 krone! Nå gjenstår det bare å finne bukse til - for den var nemlig del av en drakt.

Amalie:)

Populære innlegg