mandag, september 10, 2007

Dagens pekefinger fra Glamourbibliotekaren: STEM!!


En liten oppfordring før lokalene stenger: Bruk stemmeretten!

Som kulturinteressert bibliotekar er jeg selvfølgelig interessert i at den idealistiske opplysningstanken og bibliotekets gratisprinsipp skal bestå, og at kulturtilbudene skal være statsstøttet sånn at alle kan benytte seg av dem. Enkelte partier vil at alt skal styres av markedet, og da vil kulturtilbudet bli mye mye smalere, teater blir synonymt med drøvtygd og oppgulpet buskisrevy, orkesterkonserter og opera blir kjempedyrt og utilgjengelig for de fleste, og kunstnere kan ikke leve av kunsten sin. Ikke et samfunn Glamourbibliotekaren vil leve i!

5 kommentarer:

Mie sa...

Hear hear!

Glamourbibliotekaren sa...

Akk ja. Verden vil åpenbart bedras.

Anonym sa...

... også har vi de som lever i utlendighet og som tenker "JA, jeg må stemme! Hva er åpningstiden til ambassaden?" for så å oppdage at det ikke gikk å stemme etter siste august. SKUFFA! Syntes dette valget var viktig! Ville gjöre min plikt og kreve min rett!

Linda K sa...

word!

Glamourbibliotekaren sa...

Sara: Kan du egentlig stemme på norsk kommunevalg når du lever i utlendighet? Jeg trodde det var bare stortingsvalg du kunne stemme på i Norge, og at du kan stemme på kommunevalg der du bor selv om du ikke er statsborger der?

LindaK: Word!

Populære innlegg