torsdag, desember 18, 2008

Glamourbibliotekarens adventskalender: Luke 18

Jeg brukte forleden halve pepperkakedeigen på å lage tjukke digre griser. Såvidt plass til fire på én stekeplate. Ikke rart deigen gikk unna! Hver gris er som et måltid å regne. Men fine ble de. Jeg er lat i år og lager bare pepperkaker, peppernøtter og karameller. Og halv porsjon av alt. Hvordan dette egentlig kan relateres til adventskalenderen, vet jeg ikke - dere kan jo studere de fine grisene kanskje? Og la dere inspirere til å lage makne?

7 kommentarer:

Fornuftig forsker sa...

Kjære Glamourbibliotekar! Tusen, tusen takk for adventskalenderen. For meg som ikke har hatt mulighet til å gå på førjulskonsert (savner det så sårt), og ikke har fått bakt eller laget særlig mye annen julemat, er adventskalenderen din med på å hjelpe meg i rett stemning (joda, vi har adventslys og hører på julemusikk om kvelden). Julen skal bringes i hus hos oss på mandag og tirsdag - hvorfor er det ingen julekonserter da?

Anonym sa...

Eg lagar store, fine hjarte til å henge i vindauga i raudt sløyfeband. I nokre av dei stikk eg ut eit mindre hjarte, drysser knuste bringebærdrops i opninga, og steiker dei forsiktig slik at det vert ei blank overflate som lyset skin gjennom. Fine gåver, forsiktig pakka med silkepapir i ei flat eske.

Anonym sa...

Kanskje du har lyst til å dele karamelloppskriften? :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Forsker: Så hyggelig å høre! :)

Innkjøpar: Wow, bringebærdrops!

Kjersti: Jeg brukte denne. Perfekt konsistens, kunne klippe dem med saks. Kaaaanskje litt mye margarinsmak. Jeg tok i et par dråper vaniljeessens også.

Ingvild S L sa...

Jeg har laget pepperkake-elefanter, mest gøy for barna da...

Anonym sa...

Hei!

Jeg har et spørsmål. Skal til Oslo til helgen, og vet om noen av julemarkedene (bondens marked på majorstua, det på rådhusplassen, og blå sitt). Lurte bare på om noen har vært på noen av disse, og om det er noe poeng i å reise ditt? Regner med at Blå er gøy som alltid, og om noen vet om noen andre så tar jeg i mot med takk!

Tenkte å finne på noe gøy i julegaver i år, nemlig. Da er jo julemarkedene en fin plass å starte. (Ja, jeg vet jeg er sent ute, men en eksamenstid som slutter 19. desember har satt en kraftig stopper for festligheter). Takk! Og beklager at jeg er frekk som benytter meg av ditt kommentarfelt:)

Alt godt sa...

I år har faktisk julemarknaden på Rådhusplassen fått god omtale, dei har renska vekk tivoli- og popcornstemninga som var der i fjor. Så det kan kanskje vere verd ein tur?

Populære innlegg