mandag, mars 22, 2010

En annen av Berlins mange fine bruktbutikker

Et steinkast unna den andre butikken fant jeg en fin rød veske.


Og mange fine reisevesker.



Og mange fine kofferter.




Og et par rulleskøyter som jeg husker dem fra min barndom.





Og badehetter - den gule til høyre er identisk med slike vi brukte på barneskolen.




Og tuttifrutti-fargede snertne badedrakter!





Og en Snoopyhårføner jeg med tungt hjerte måtte forlate, Knøttene-fan som jeg er.




Dessuten hadde de støvletter og sko der. Mange mange meter.

8 kommentarer:

Ulla sa...

Åh!
Det der var en butikk jeg kunne misunne deg besøket i! :)
Utrolig morsomt, og synd du ikke fikk med deg hårføneren.

Synne sa...

Ååååh, så fin føner! Du skal ha ros for selvdisiplinen din!

Kristin H sa...

Herlige badedrakter, herlige farger:)

Glamoursjefen sa...

YESSS! Jeg visste at vi har mange ting felles, kjære Glamourbibliotekar! Knøttene er bare helt topp. Og jeg skulle gitt mye for den føneren.

Og det er lenge siden jeg har sett sånne badehetter "live". Min var grønn med skråruter....

i_sofie sa...

Så kult! Flotte bilder! Var nettopp i Berlin selv også, på alene-ferie. Og da ble det flust med besøk på bruktbutikker, ja - for et fantastisk utvalg! Og det morsomste er å komme litt utenfor allfarvei, selv om noen av butikkene i Prenslauer Berg jo har ingen over-ingen ved siden- utvalg. Endte blant annet med en hjemmesydd kjole fra Stiefelkombinat - nå kan det bli vår! Nyt funnene dine også! :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Ingeborg Bj.H: Jaa, åå, de minner meg om Fame og tidlig 80tall :)

Ulla & Synne: Jeg var så innstilt på å ikke kjøpe noe at jeg nesten ikke tenkte over muligheten til å kjøpe den en gang... inntil jeg forlot butikken og måtte trekke et ekstra sukk :) Den er sikkert brannfarlig! :D

Kristin H: Ja, man skulle hatt noen slike!

Glamoursjefen: Jeg elsker Schroeders Beethoven-anekdoter :)

Sofie: Grattis med kjole! :) Selv kjøpte jeg ingenting - jo, et lite lysegrønt skjerf på den første butikken. Tre euro :)

wine-fueled narcissism sa...

Der har jeg også vært! Plukket med meg en liten sort håndveske med gullspenne, og jeg var så heldig å finne en skjør, gulnet tysk handlelapp med snirklete håndskrift inni fóret. Det var helt fantastisk.

Anonym sa...

Så gøy - hvor i bydelen ligger denne butikken? Jeg samler tips til neste tur ...

Populære innlegg