søndag, april 03, 2011

Himmel og hav, er det virkelig fremdeles to uker igjen til påske?! I fjor på denne datoen var det påskeaften. Er det ikke snart på tide å kunne spise frokost på verandaen?!


Men tulipanene er gule.



Kirsebærblomstene kommer kanskje ut snart, i allefall innendørs.



Mårbackaene blomstrer for fullt.



Og en av de første eranthisene står i verdens minste vase.


Påskestemningen er på vei, med andre ord.

Så egentlig er det bare sjokoladeharen, Matteuspasjonen - og ikke minst de rare kyllingene - som mangler. De skal fram i år også, bare gled dere!



11 kommentarer:

Anna Lovinda sa...

For noen av oss er det godt å vite at den ennå er to uker igjen til påske. :-)
Det er mye som skal være i boks til da. Opptil flere eksamener.

Nå brukes tiden til å bake brød, mens en sitter og skriver på sin nye pc! Hurra!

Ønsker deg en god søndag, og håper kyllingene ikke har stukket av i løpet av året som har gått. Man vet aldri med slike vesener, selv om den ene ihvertfall har et alvorlig handicap som gjør den lite mobil. ;-)

glamouringeniøren sa...

Gleder meg veldig! Kyllingene er et årlig høydepunkt :)

Marta sa...

Ja, tenk; heile to veker att. Det er både veldig lenge og veldig kort tid...

Arabiske netter på bål er forresten god og varmande mat mens me ventar på å kunna vera ute i skikkelig varme. Gler meg til påske! :)

Glamourbibliotekaren sa...

Anna Lovinda: Alle er handicappede! :) Lykke til med eksamener!

Glamouringeniøren: Haha, så morsomt at du synes det.

Marta: Vi er vel sånn omtrent halvveis i påske-advent... så vi får bare telle ned!

Bringebær sa...

Jeg har vært i København i helga og der var det i alle fall skikkelig verandavær! Håper den varme vinden blåser nordover og gir oss nydelig påskevær...

Eileen D sa...

Jeg fikk min første Kurt Vonnegut-bok i posten, så da er påskelektyren i boks! Selvsagt forbinder jeg alltid Vonnegut med Glamourbibliotekaren, for jeg har nemlig sett bilder av og lest om bøkene hans her mange ganger! :)

Glamourbibliotekaren sa...

Bringebær: Yesss! Jeg stemmer i!

Eileen D: Bra! Dessuten er jeg og Kurt veldig like av utseende også, særlig barten!

Glamourbibliotekaren sa...

... hvilken bok har du valgt, forresten?

Eileen D sa...

Jeg valgte The Sirens of Titan, og en omnibus med Welcome to the Monkeyhouse og Palm Sunday i! Er det en bok du spesielt anbefaler? :)

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg liker alle jeg har lest, men "A man without a country", noe av det siste han skrev, gjorde veldig inntrykk. Bushregime-kritikk.

Eileen D sa...

Tusen takk for tipset :)

Populære innlegg