tirsdag, januar 03, 2012

Hverdagsbetraktninger fra et kjøleskap

Når bordmargarinpakker ser så fine ut som denne, hvite og delikate med hvitkløver rundt det hele, havner de visst i handlekurven min og deretter i kjøleskapet. Og deretter på kjøkkenbordet. Og til slutt på brødskiva mi, selv om jeg vanligvis ikke bruker margarin eller smør på brødet. Heldigvis er ikke norske matvareprodusenter så flinke til å lage lekre forpakninger som det svenskene er; ellers hadde kjøleskapet mitt vært stappfullt av matvarer utgått på dato til enhver tid og jeg hadde vært konstant blakk. Har dere sett yoghurthyllene i svenske matbutikker?? Det der kaller jeg markedsføring, og jeg er åpenbart midt i målgruppa.   



5 kommentarer:

glamouringeniøren sa...

Haha ja! Svenske matbutikker er himmelen. Hilsen fra hun som egentlig er melkeallergiker, men som alltid må kjøpe med en masse literspakker med yoghurt i Sverige, bare fordi at de ser så gode ut, og kanskje jeg ikke blir syk av de... bare kanskje?

Glamourbibliotekaren sa...

hehe. Don't blame you!

Løvemunn sa...

Her er en til som føler seg truffet. Når mannen min og jeg en sjelden gang handler i Sverige, ender jeg opp med flere handleposer med meieriprodukter. Smaksatt Keso, drikkeyoghurt, smør med havssalt, ulike typer crème fraîche...mm. Systembolaget glemmer vi som regel å besøke. Så ender vi opp med melk- og krembonanza i dagesvis etterpå.

Anonym sa...

Og surmelksproduktene! Riktignok er de hjemlige surmelkene gode, men de svenske er et hakk hvassere - jeg eeelsker ryska filen og Onako, japanska filen, mmmmm. Mye av problemet her er jo mangel på variasjon, også der kvaliteten og utvalget er ganske OK. Fornuftig forsker

Glamourbibliotekaren sa...

Godt å høre at det er flere der ute :)

Populære innlegg