lørdag, februar 04, 2012

La Bohème på kino i kveld!

 
(Foto: Erik Berg, Den Norske Opera og Ballett)
Bor du i eller i nærheten av følgende steder, bør du befinne deg på kinoen i ettermiddag kl. 1750:
Alta - Arendal - Bergen - Bodø - Bryne - Bømlo - Fjaler - Drammen - Elverum - Etne - Flekkefjord - Fredrikstad - Førde - Gjøvik - Hamar - Hammerfest - Haugesund - Kirkenes - Kongsberg - Kragerø - Kristiansand - Kvinesdal - Larvik - Leknes - Levanger - Lillehammer - Lørenskog - Mo i Rana - Molde - Namsos - Narvik - Notodden - Oppdal - Oslo - Porsgrunn - Sandefjord - Stavanger - Steinkjer - Stord - Tromsø - Trondheim - Tysvær - Ullensaker - Vadsø - Voss - Ørland. - og kanskje enda flere, så sjekk nettsidene til din lokale kino for mer info. 

Da skjer det nemlig en historisk begivenhet: For første gang sendes en operaforestilling direkte fra Den Norske Opera til en hel rekke norske kinoer, og det er ikke en hvilken som helst forestilling heller. Det er Puccinis La Bohème, en av historiens vakreste og mest kjente operaer, med Marita Sølberg - som har Norges desidert nydeligste sopran - i hovedrollen som Mimi. Dette har jeg drømt om lenge! Forestillingen har fått veldig gode kritikker, og selv skaffet jeg meg billetter allerede i august til en kveld litt senere i vinter. Det har vært utsolgt lenge, så at hele Norges befolkning nå får muligheten til å se den in the comfort of their own kinosal, er intet mindre enn sensasjonelt - og forhåpentligvis noe som kan bli et nytt tilbud. 

Da vet dere hva dere har å gjøre! Blås i Melodi Grand Prix-delfinaler og reklamefilmprisutdelinger og oppsøk heller ekte lidenskap og musikk slik den store operamesteren skrev det - og husk for guds skyld lommetørkle og vannfast sminke for å unngå pandaøyne. 

God fornøyelse!!

14 kommentarer:

fru winther sa...

Åh, fantastisk! Hadde det ikke vært for at jeg er heftig nyseforkjølt,skulle jeg vært der, selv om jeg har sett den minst tre ganger før.Og jeg gråter som en foss den siste halvtimen. Husk vannfast maskara, dere som skal avgårde!

Glamourbibliotekaren sa...

Man kan ikke se den for mange ganger! Den Norske Opera hadde en fin oppsetning for 5-6 år siden også, og dessuten finnes den på dvd fra Metropolitan med selveste Angela Gheorghiu. Himmelsk!

Elisabeth sa...

Du glemte Bodø i oversikten din.;)
Og jeg måtte melde avbud og er fryktelig skuffet over det.
Så da blir det sofa, Bertine, Vinne og alle de andre sammen med pizza og rødvin. Ikke helt feil det heller.

Glamourbibliotekaren sa...

Aha, så bra at Bodø også er med! De var ikke nevnt i den oversikten jeg fant, men da kan det jo hende det er enda flere kinoer som viser den også!

Elida sa...

Eg og mor bestillte billetter for eit par veker sidan til visninga på Bryne, og forlater mannfolka hjemme med pizzaen til fordel for italiensk opera. Gleder oss!

fru winther sa...

Nei, det er sant, den kan virkelig ikke ses for ofte. Forbaska nysenese!

Glamourbibliotekaren sa...

Elida: Bra! God fornøyelse!

fru winther: Men det er sympatisk av deg å holde deg unna hvis du er forkjølet! Intet kan ødelegge en forestilling mer enn et virusbefengt publikum! Særlig de med tørrhoste. God bedring!

barnebibliotekaren sa...

Her i byen er det faktisk utsolgt, så jeg går glipp av muligheten denne gangen. Men skal absolutt få det med meg ved neste korsvei. Det er en glitrende mulighet for oss litt ute i provinsen :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Oi, så bra at det er utsolgt! Synd for deg, men veldig bra at folk tar i mot tilbudet!

petit sa...

Jeg er bare så fristet, det var kjekt å bli minnet på det her :)

Glamourbibliotekaren sa...

Litt i seneste laget nå, dessverre! :)

petit sa...

Ja nå leste jeg nøyere og fant klokkeslettet, hadde egentlig bestemt meg for å få det med meg og hadde glemt det igjen!

fru winther sa...

Jeg vet...har opplevd det altfor mange ganger sjøl.Derfor ofrer jeg meg og holder meg hjemme og ser von Triers siste i stedet, den er visst ikke noe happy, den heller. Og takk for god bedring-ønsker :)

Anonym sa...

Jeg var på visningen i Ålesund.. tekniske problemer gjorde at vi gikk glipp av de første ti minuttene :/ Satser på at det er bedre flyt med teknikken neste gang!

Populære innlegg