onsdag, april 04, 2012

Te: Rabarberkalas

For en herlig dag! Jeg har sittet på verandaen i timesvis, og den guloransje tekoppen fra Egersund holdt meg med selskap. Jeg har fem-seks av den, fire av dem er på kontoret og blir servert te i når jeg får besøk der. Den matchende gule tekanna har min mann annektert, den står på hans øvingsrom (han har egen vannkoker og har bl.a. rappet karamell - og vaniljeteen min). 



Jeg drikker nesten bare påskete nå om dagen, men i dag varierte jeg litt med denne herlige rabarbrateen fra Kobbs. Svart te tilsatt rabarbra. Nam! Fin pakke også. Kobbs burde få en pris for sitt pene design. Skulle forøvrig ønske de kunne begynne å lage "När och fjärran" igjen, den teen var noe av det beste noensinne. 



5 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter og koser meg med en nytrukket kopp Blåbärslycka fra Kobbs, og kan bare skrive under på det du sier her! De trykker på alle de rette knappene hos meg med disse tetypene - Astrid Lindgren og Elsa Beskow i skjønn forening på emballasjen - og deilig te attpå! Glamourlektoren

Stine Arkeologine sa...

Rabarbrate hørtes virkelig godt ut! Og teen smakte sikkert ekstra godt fra en så koselig og sesongriktig kopp. :-) Får man forresten kjøpt Kobbs teer i butikk i Oslo, eller må de bestilles fra nettet?

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourlektoren: Ja, den er også fin! Har den i skapet tror jeg (mangler litt oversikt..)

Stine Arkeologine: Kobbs får man kjøpt i Sverige! Av og til har de noen av dem på Ikea, men det er en stund siden jeg har sett dem der nå.

glamouringeniøren sa...

Her er det i dag Citron & Lime svart te fra Kobbs. Herlig gul og grønn retro pakke, med fantastisk moro tekst bakpå:

Koppla ner med Kobbs. Du behöver inte läsa bloggar för att veta vad som är viktigt. Du behöver inte kolla mailen 20 gånger om dagen. Du behöver inte twittra att du läser det här. Du behöver koppla ner.

Glad Påsk från mej! :)

petit sa...

*Sukk, der traff du igjen, den var en av favorittene og en som jeg alltid kikker etter når jeg er i Sverige og handler Kobbs te! Satte meg til nå i kveld for å lese litt blogger og har traktet en kanne med "Himlagott" fra Kobbs :) Ellers er også "Lust og fägring" en av favorittene :)

Populære innlegg