fredag, juli 13, 2012

Glamorøs fredag



God morgen!
Feriefredag! Uten andre planer enn å lese, og utforske byens bruktbutikker for å finne flere bøker! Dagens duft er Amor Amor, som minner meg om midt-Juli og Stevie Wonder-konsert i Stockholm i 2004. Tåneglene er knallrosa, og jeg sitter akkurat nå og vurderer om jeg skal la fingerneglene også få den samme fargen. 


Også er det mamma og pappa sin bryllupsdag! Gratulerer!  En liten hilsen i den forbindelse fra selveste Grieg - på voksruller!


   


 Ha en fin dag alle sammen! Kom med fredagsrapporter, både ferierende og jobbende! 
(og følg meg gjerne på Instagram - jeg er glamourbibliotekaren der også)



20 kommentarer:

Annette sa...

God fredag!

Siste arbeidsdag på jobb før ferien for min del, og det feires med kort, grå kjole (med anstendige sorte strømpebukser under). Glamorøs treningstime mellom klokken 7 og 8 i morges, så nå er endorfinene på plass. Noe som skal bli ferdig før ferien her på jobb, men det skal gå fint. Skal bli godt å ta ferie med god samvittighet!

Ferien skal tilbringes delvis i vårt naboland i øst, i en liten by ved østkysten som heter Herräng. Ellers blir det to uker med vandring i flott, norsk natur. Gleder meg!

God fredag, helg og sommer ønskes alle!

koristen sa...

Fredaaaag! Den ytre glamouren er begrenset fordi jeg skal på tur etter jobb, men Chanel No 5 Sensual Elixir er på plass bak ørene og leppestiften er en lekker, rosa sak fra Guerlain.

Kaffe i koppen, fredagsmuffin ved siden av, da er det snart helg. Nå skal jeg jobbe som en oioi (hva nå det er for noe) i noen timer før turen går til venner i Vestfold. Håper på sol i morgen så det kan bli litt strandliv. I sekken ligger badedrakt, regnjakke,bok, solbriller og strikketøy, så jeg er godt rustet for det meste.

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre glamorøse :-)

Anonym sa...

Siste arbeidsdag før ferien for meg også.
Hvitvinen ligger kaldt og venter på venninnebesøk i kveld. Over helgen kommer ungene hjem etter tre uker med sin pappa.
Vi skal nyte sommeren ved helgelandskysten. Krysser fingrene for pent vær.

Silje sa...

Fredag! Nå har jeg hatt ferie en stund og merker at jeg går litt surr i dagene - det er luksus å tillate seg det! Nå er det visst opphold - skal ut å trene, før innkjøp til en forestående stor fest om noen få uker. Å planlegge og gjøre små ting i forkant av noe man gleder seg til kan være meget hyggelig (om jeg bare klarer å være tilstede og ikke i "må gjøre-modus"). Håper dere alle får en god helg og nyter minuttene!

Britt Åse sa...

Siste arbeidsdag før sommerferien! Jeg har også jobbet som en oioi i det siste, og fortsetter med det i dag, så da blir alt det opphopede borte pulten før jeg låser døra etter meg, og følelsen av full kontroll før høsten setter inn, er på plass. Noe så deilig!
Jeg dufter lakris, vanilje, iris-aktig takket være Lolita Lempicka edp, og er i generelt godt humør. I kveld er det middag ute med gode venner, og ellers har jeg befriende få planer :)))

Dahlia sa...

I dag går ferden til Sørlandet. Krabber i Arendal i kveld, deretter videre til mitt hjemsted. Gleder meg til sol og sjø og litt vær og vind. Plukke blomster i veikanten og stirre inn i bålet til langt på natt. Det er min drømmesommer.

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra en blåseby med lite vind, høy temperatur og lett skyet vær. Jeg har jeans, blå tynn mønstret tunikaskjorte fra H&M og rosa negler fra Essie. Max Factor preger vippene, Chanel er på leppene. Her er varmt og klamt, men veldig godt! Helga består av fridager, så jeg skal lese ei bok av Remarque, være ute med hundene (min pluss en feriegjesthund) og ellers ta livet med ro. Hvis det bilr fint i stedet for regn og torden, tror jeg kanskje sogar det kan bli en liten ekspedisjon - jeg har nemlig fri mandag også!

STOR klem til Alt Godt, og feriehilsener til vertinna og resten av gjestene :)

Ine sa...

Min fredag har så langt vært malende katt, hjemmebakt brød med mandelsmør og banan, granola, kaffe og novellelesing. En fin start! Nå vender jeg snart nesen mot hovedstaden, og i kveld får jeg besøk av ei god venninne. Pizza og skravling er planen. God fredag og god helg!

M.E. and Me sa...

TGIF! Egentlig burde jeg vel tatt på en snerten sydvest, men jeg lever i håpet om sol senere idag. Det sies her i England at derson solen skinner på St. Svithuns dag (sist onsdag) så blir det fint vær i fire uker. Jeg krysser fingre og tær...
Idag er jeg godt påkledd i khaki chinos fra H&M, mørkeblå bestefartrøye fra Uniqlo, beige sko med fine spenner fra Russell & Bromley, hvitt og rødt skjerf fra Jigsaw og flyverjakke fra Superdry (Jeg har innsett at det nok ville vært lurt med et par sokker for varmens skyld, men men..) Et godt lag med Givenchy's croisière solpudder og et strøk med Guérlain leppestift hjelper veldig.

Ha en riktig god helg alle glamourlesere :)

Alt godt sa...

God ettermiddag! Det mest glamorøse i mitt liv for tida var at eg var og prøvde brudekjolen i går saman med forlovaren min. Den er no klipt til knekort, og er kjempefin! :D Å, det blir kult å gå med den 22. september!

Dagens glamour derimot, er klassikaren TBS White Musk på hals og handledd, kvit tunika og piratjeans. Ute striregnar det, så eg er glad eg er inne med ein god kopp te som står og trekker på eit varmt kontor.

Etterpå blir det eit glas vin med ei venninne, før eg skal innom Norway designs. Eg skal prøve å finne noko som kan egne seg til gjestebok i bryllupet vårt, og eit ark som kan vere passepartout til eit flott bilde som trettenåringen har malt som skal i ramme. Etter det vert det quiz på Bohemen saman med kjæresten, som vanleg på fredagar.

Ein varm klem til Elisabeth i nord, og så ynskjer eg vertinna og alle som er innom i løpet av dagen ei fin helg, same kor mykje det regnar. :-)

Sulvis sa...

Min fredag har bestått av ferdigstilling av siste detaljer (gardinstang, utsatt en drøy uke nå) på forholdsvis nymalt kjøkken, og klargjøring av fine invitasjoner til hageselskap med nærmere 60 gjester til høsten. Sliten nå, tror jeg må avreagere med en kopp te og beina strak ut. ;)

God fredag og bokjakt!

Synne sa...

Åh, jeg glemte nesten å avlegge rapport!
Jeg har vært ute på ekskursjon med kjæresten min, som har ferie nå, og vi unngikk regnet akkurat. Etterhvert skal vi pynte oss og sette oss på toget, for i kveld skal vi på sommershow sammen med foreldrene mine. Jeg har sorte tånegler og tre buketter blomster i leiligheten. Føles bra!
Riktig god og glamorøs fredag til alle!

- - - -

Ny blogg:
www.etdrysskanel.wordpress.com

Anonym sa...

Feriestart! Bli'kke bedre enn det!

Tuva sa...

Etter mange år som student uten ferie har jeg bevilget meg tidenes lengste ferie - 4 underbare uker uten noen planer!

Så langt i dag: lang frokost med aviser, besøk av takstmann (mitt lille rede skal selges til fordel for 3-roms med kjæresten) og trening.
Nå: sofa, bok og mysbrallor
I kveld: muligens kino (To Rome with Love)

Ferie er fint! Selv om det godt kan slutte å regne nå for jeg drømmer om grilling og parkliv..

Glamoursjefen sa...

Siste jobbedag før ferien her også! Som alltid er det altfor mye som skal ferdigstilles før jeg kan ta ferie, men det begynner å hjelpe litt.

Turen går til landstedet, men først må vi fylle opp lagrene med god te og kaffe for å ta med nedover. Ikke veldig stort teutvalg på den lokale landhandel. :) Vi støtter den med alle våre matkjøp, men akkurat god te og kaffe må vi spe på med fra andre steder. Dessuten er jeg en smule overtroisk så det passer bedre å ikke kaste seg ut i trafikken på en fredag den 13...

Ferien kommer til å bestå i mye godt hagearbeid i arbeidet med å gjenopprette oldemorshagen. Flere stauder skal i jorden og så er det på tide med noen flere roser. Dessuten skal må det repareres og males litt. Uansett er morgenbad en selvfølge. Og mye god lesning.

God glamourøs fredag til alle og Glamourbibliotekaren især!

flagre sa...

God glamorøs fredag, sånn på tampen av dagen. Dagens glamour bestod i å drikke morgenespresso i fluktstol. Riktignok iført ulljakke, men med Morgenbladet i hendene ble det riktig så deilig. Hjemmeferie med barn er ikke det samme som voksenferie, så stablene med bøkene jeg drømmer om å lese blir nok langt fra gjennomlest. De får vente til en sommer om noen år. Skoleferien er lang. Neste år skal jeg ha meg en uke før barna! Gleder meg allerede ;-)

HildeSofie sa...

Gratulerer til glamourforeldrene! :)

Jeg kom nettopp inn fra to døgn i båt i skjærgården mellom Tvedestrand og Arendal - så min glamoureffekt er lett solbrente kinn :)

Ikveld kommer min Kjære etter med tog, og så blir det sørlandshelg på oss før vi vender nesene mot Innlandet igjen. Hurra for ferie!

Frøken Desibel sa...

Denne fredagen har blitt tilbrakt på et sykkelsete fra nordkysten til sørkysten av Fyn. Litt øm i fua nå og deilig sliten. Etter en dusj skal treningstøy byttes ut med kjole, og byen besøkes. En øl blir det nok også:-)

Håper alle får en fortreffelig helg:-D

Anonym sa...

Nyvaskede vinduer. Jimmy Choo parfyme. Sorgenfri gatemagasin med fin cd.

Stine Arkeologine sa...

Jeg har kommet så langt inn i feriemodus at jeg glemte at det var fredag - det er glamorøs fredag det! :-D Fortsatt god sommer til Glamourbibliotekaren og alle sammen her inne!

Populære innlegg