mandag, februar 25, 2013

Oscar 2013

Hilsen fra sofaen! Er det mange av dere som sitter oppe og følger showet? Jeg gikk glipp av det i fjor, så det er moro å være tilbake i min mangeårige tradisjon - jeg har sittet oppe hver Oscar-natt siden 90-tallet. Som stor fan av Family Guy er det morsomt å se Seth MacFarlane som vert, og det er gøy med old-school-dansenumre. I år har jeg sett altfor få av filmene, mest fordi jeg ikke har hatt tid, og noen har jeg ikke hatt spesielt lyst til å se.


En liten oppsummering fra den røde løperen: 





Fjorårets beste kvinnelige birolle, Octavia Spencer, var strålende i lyse pasteller og chiffon rundt skuldrene - fra Tadashi Shoji. 





Helen Hunt velger den trygge enkle glamorøse stilen, og den dype blåfargen er nydelig til henne (og kjolen er visstnok fra H&M!?). 





Definitivt årets vinner, den man kommer til å huske. Jennifer Lawrence i haute couture Dior. 




Men den smellvakreste av dem alle er som vanlig Halle Berry. Hun har en glød som ingen andre kan måle seg med. (Den stramme kjolen er fra Versace, som sjelden klarer å imponere meg, men denne var fin - i allefall til henne.)


4 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

Håper du hadde en fin Oscar-natt! :-D Det var hyggelig å våkne til nyheten av at Jennifer Lawrence, Daniel Day Lewis og Amour hadde vunnet! Er oppriktig glad for den siste, som det ble snakket om at ble nominert av "politisk korrekthet". Det er den mest gripende, menneskelige, klarsynte og intelligente filmen jeg noengang har sett, og det er godt å se at virkelig gode filmer faktisk kan få sin velfortjente pris.

Hermia Says sa...

Tänk att du var vaken! Jag försökte förra året när jag ändå hade ledigt för studiet men stupade i sängen innan röda mattan rullats ut...

Skäms lite för att jag ännu inte sett Searching for Sugarman.. men gläds åt att Django fick ett par välförtjänta priser.

Synne sa...

Jeg må opp klokk seks på mandager, så jeg ble ikke sittende oppe, men jeg sjekket selvfølgelig vinnerne og kjolene som det første jeg gjorde i morges! Mange verdige vinnere og mye flott å se!

Globetrottaren sa...

Inspirert av tidligere Oscarinnlegg satt jeg også oppe i natt med store kopper te og mye glede (men kjolen til Jennifer Lawrence var virkelig ikke pen, uansett hvor mye jeg liker henne).

For min egen del var det ny rekord i den forstand at jeg hadde sett alle nominerte filmer, inkl noen kortfilmer og flere dokumentarer. Ja, ekstremt nerd, men veldig gøy! Når det er sagt var det mange av filmene som ikke leverte til forventningene, dessverre, men de var også høye.

Personlige høydepunkt var når Quentin Tarantino fikk pris for beste filmmanus, i tillegg til alle gutta som var så søte når de vant (les: Ben Affleck og Daniel Day-Lewis)!

Populære innlegg