søndag, mai 05, 2013

Tidlig, men allikevel


Det føles litt for tidlig å ha slike i stua. Det er minst et par måneder til de begynner å blomstre i hagen. Men da jeg kom over en bukett i forrige uke, kunne jeg ikke la være. Peoner er noe av det nydeligste. 

I fjor høst flyttet jeg de fleste peonene mine til et bed der de får enda mer sol, i håp om at de skulle trives bedre. Fjorårssommeren var ikke nådig mot stakkarene - kun to (av 8-9 forskjellige sorter!!) blomstret i hagen min. I år håper jeg de tar revansj! Nå kommer de til å stå inntil et berg, i solveggen, og blomstre i rosa, hvitt og gult. 



5 kommentarer:

Ine sa...

Enig, peoner er utrolig vakre! Jeg hadde det i brudebuketten min i fjor sommer. :)

Glamoursjefen sa...

Jeg går ut fra at du vet at peoner egentlig ikke liker å bli flyttet, delt eller tullet med....? Men de tåler det egentlig godt. De må bare stå og rote deg (les: furte litt) før de plutselig slår til igjen i all sin prakt. Så dersom de ikke blomstrer for fullt i år, kommer de til neste år. Det gjelder å overse "furtingen" og late som ingenting. Og vips: Er de enda flottere enn før!

Lykke til! :)

Glamoursjefen sa...

(uff - jeg mener "rote seg"...)

Stine Arkeologine sa...

Nydelige! Forstår godt at du ikke motsto fristelsen! :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Ine: Veldig fine til bryllup, helt klart!

Glamoursjefen: Absolutt, det er egentlig grunnen til at jeg flyttet dem. Noen av dem har ikke blomstret i det hele tatt siden jeg flyttet hit for fire år siden, så derfor tenkte jeg jeg måtte finne et bedre sted. Noen andre har blomstret bra inntil i fjor - da kom ingenting, og jeg forstod at de ikke hadde fått nok sol. Nå får de masse sol! Og de får lov til å furte et år eller to hvis de vil :)

Stine A: umulig!

Populære innlegg