onsdag, juni 26, 2013

Månen over porten / Per Petterson. - Oslo : Oktober, 2010. - 188 s.



På samme måte som jeg liker å høre hva musikere selv hører på, synes jeg det er fint å lese om hva forfattere leser. Om favorittforfattere, leseopplevelser, om det å være forfatter og om det å være leser. Per Pettersons "Månen over porten" er en samling kortere og personlige tekster om hans forhold til lesing, og denne anbefaler jeg på det sterkeste alle å lese. Det handler om Hemingway, om Simone de Beauvoir, om Kjell Askildsen, om Karen Blixen... les den.  

6 kommentarer:

Ine sa...

Det skal jeg jammen gjøre, takk for tipset!

Anaruh sa...

Oj, det høres ut som en bok for meg! Synes du har så mange fine leseanbefalinger - tusen takk!

Glamourbibliotekaren sa...

Ine: Bare hyggelig!

Anaruh: Så fint at jeg kan inspirere!

Regnboge sa...

Om eg hadde komt over den boka i ein bokhandel, hadde eg vurdert den kraftig berre på grunn av tittelen. Og når eg no fekk vite kva slags bok det er, skal eg definitivt vere på utkikk etter den!

Glamourlektoren sa...

Takk for tips - vet noen jeg vil gi den til, og har lyst til å lese den selv, også. Den er vel kanskje ikke å få nå utenom om man har flaks på loppis eller i et antikvariat?

Glamourbibliotekaren sa...

Regnboge: Kjøp! Eller lån:)

Glamourlektoren: Å jo da, jeg kjøpte den på Tronsmo for en måned siden.

Populære innlegg