onsdag, desember 04, 2013

Glamourbibliotekarens adventskalender: Luke 4


Ah. Julete. Det finnes så mange gode. For noen år siden da Le Palais des Thés akkurat hadde kommet til Norge, fikk jeg deres Cachemire rett før jul av min snille mann. Den er helt perfekt som julete! En blanding av svart og grønn te, med sitrus, nellik og kanel osv - men ikke altfor voldsom. Jeg kjøpte en ladning i forrige uke, og er allerede godt i gang.

Jeg har i tillegg mange andre gode advents-/juleteer: Fjorårets Eisprinzessin-te fra KaDeWe i Berlin (smaker fremdeles!), Kaffebrenneriets julete (fått av min elskede), Harney & Sons White Christmas Tea, og Twinings Christmas Tea. Dessuten vet jeg allerede nå at jeg kommer til å kjøpe Lusse-te i Göteborg en av disse dagene. Jeg rekker jo aldri å drikke opp alt dette. Men det er bra å ha et godt utvalg!

Det er Eizprinzessin dere ser på bildet. Aromatisierte Schwartzteemischung mit Zucker-Eiskristallen!

2 kommentarer:

petit sa...

Takk for fine tips, i fjor investerte jeg i den nydelige White Tea som du tar med og ellers bestilte jeg thé no 25 noir fra Le Palais des Thés, litt kraftig men god, i tillegg til noen andre mer "vanlige" men gode.

Glamourlektoren sa...

Te er det som får meg til å "keep calm and carry on", så takknemlig for tipsene dine. Nå går jeg og lager meg en kopp deilig te i min nye, store kopp (med skål) med småfugler på - hjembrakt fra det store utland bare for å oppdage at en kaffebutikk på Majorstua hadde nøyaktig den samme..!

Populære innlegg