tirsdag, mai 20, 2014

Sixteen Candles (1984)








Ah, Sixteen Candles. Jeg har ikke sett den siden 80-tallet, da jeg var 12. Her om dagen inviterte en venninne meg til jobben, hvor de har en minikino (!) - hvor vi to satt på første rad i hver vår lenestol og spiste popcorn og lo og mimret tilbake til barndom og tidlige tenår. 

Politisk ukorrekt så det holder, mye av det ville (heldigvis) ikke sluppet gjennom sensuren i dag, men det er John Hughes og Bratpack og vår heltinne Molly Ringwald og en type film som tar ungdomstiden på 80-tallet på kornet. Dessuten er enhver film med John Cusack verdt å se - her er han geek. Naturligvis. 



3 kommentarer:

Maje sa...

Ååååå! Nå ble jeg kjempeglad! Jeg husker den filmen (som fikk den litt kjipe tittelen "Å, for en bursdag!" på norsk) så godt. Husker at venninnene mine og jeg ikke kunne få sett oss mette på han hovedrolleinnehaveren. Synes jeg minnes at han også var med i Mermaids (Winona Ryder, Cher..)? I disse dager synes jeg nok mer om John Cusack, ja. Uansett, takk skal du ha!

Nice Work sa...

Jeg så aldri denne - men opptil flere andre der Molly Ringwald var med. Hvor ble det egentlig av henne? One-(Three-)hit wonder?

Anonym sa...

Jeg husker denne :) Molly Ringwald var jo så søt den gangen :)
Skulle vært morsomt å se igjen masse av de filmene jeg digget i ungdommen.
For eks Troop Beverly Hills, sett den?

Populære innlegg