tirsdag, juni 10, 2014

10.06.1939

I dag er det 75 år siden farmor og farfar giftet seg. 
I bryllupspresang fikk de blant annet fine glass, som jeg har arvet (og som rhododendronen står i). 

De tok så fine brudebilder før i tiden! Alle skulle med. Legg merke til kledet som ligger under brudeparets sko, så de ikke skulle bli støvete. 


Et stilig par! 
Farmor var alltid velkledd og opptatt av moter. De giftet seg på et lite sted her i Norge, men kjolen hadde garantert inspirasjon fra Paris. 


(I dag er det også femti år siden farfar fikk beskjed om at kreften var uhelbredelig, det skjedde på sølvbryllupsdagen deres. Fire uker senere døde han, 52 år gammel. Han var glad i rhododendron, det er jeg også.) 





6 kommentarer:

Eli sa...



Så fint et minne!

Josefine sa...

Så fine bilder! Farfaren min døde også i tidlig 50-årene, året før jeg ble født. Han var en bra mann.

Hilde1981 sa...

Så nydelig, både brudeparet og beskrivelsene av dem :)

Synne sa...

Så hyggelig! For noen flotte bilder, og for en pen brudekjole!

Isolde sa...

Så fint innlegg! Og så hyggelig at du tar var på minnene!
Jeg har også et besteforeldrepar som jeg minnes og hedrer på samme måte. Bestefaren min døde før jeg ble født, så han har jeg bare fine bilder av (såååå kjekk!), men bestemoren min kjente jeg og var veldig glad i. Da hun døde overtok jeg alt husgerådet hennes, og en del møbler. Brudebilder og konfirmasjonsbilder har jeg på veggen i vakre, gamle rammer og i gamle album. Og takket være glamourbibliotekarens oppmuntring om å bruke skattene våre, så får både glass, kopper og krystallboller komme ut og lufte seg titt og ofte!


Stine Arkeologine sa...

Koselig å markere dagen deres slik! De ser ut som et vakkert og staselig par. Og et staselig bryllup - slik kunne det gjerne vært mer av i dag! Sikkert morsomt å gifte seg i telefonkiosker, på fjell og bruer osv. men det er flott med en ordentlig god, gammeldags bryllupsfeiring også! :-)

Populære innlegg