fredag, juni 13, 2014

Glamorøs fredag


God morgen!
Flere enn meg som er skikkelig klare for ferie nå? Jeg klarer nesten ikke å vente! Og i morgen er det siste jobblørdag før sommeren, hurra! Jeg tenker å feire det med å ta en sving innom et parfymeri og snuse på noen nye dufter. Apropos - dagens er Le Chasse aux Papillons Extreme, og ellers er håret nyvasket og kaotisk - det er dagens glamourfaktor så langt. 

Takk for alle rapporter om sommerlitteratur - og det er fritt fram å komme med mer, det er en lang sommer og det er mye som skal pløyes igjennom. Det er så fint når vi tipser hverandre på den måten, så jeg håper flere tar oppfordringen. 

Ha en fin dag alle sammen! En låt til slutt, faktisk en av de aller beste om sommeren:




aaaaaaah. Da er sommeren virkelig i gang. 

mvh
Glamourbibliotekaren

17 kommentarer:

Hilde 1981 sa...

God fredag, kjære Glamourbibliotekar og alle lesere! I går kveld gjorde jeg noe som virkelig ga meg inspirasjon! Jeg bladde tilbake i denne bloggens arkiv, i kategorien klær/mote og fant mange herlige innlegg om jobbantrekk, mote, smarte måter å kombinere klesplagg på, osv.osv.. Kjempeinspirerende! Anbefaler alle å gjøre det samme! Jeg har fulgt denne fantastiske bloggen siden 2006, og synes det er gøy å se utviklingen fra de første innleggene og frem til nå. Og ja - herlig at det nærmer seg ferie! Jeg går sommeren i møte med jobbsøknader og trolig bytte av arbeidsplass. Spennende:) I dag venter stor bunke med studentoppgaver som skal veiledes. Ikveld begynner jeg og mannen på "House of Cards!God fredag!

Anonym sa...

Rosa jakke :), (jeg vaklet mellom den og vinterjakke siden det er ganske kaldt. Duft : See by Chloe,
Glittersko, Rosa halskjede, grå genser.

Synne sa...

God morgen! Jeg har en hektisk og hyggelig dag foran meg, og fredagsfølelsen er så definitivt på plass! Jeg har på meg en avslappet, behagelig, rutete kjole som er perfekt for slike litt grå sommerdager. (Skal skifte til en nydelig vintagekjole når kvelden kommer, for da skal jeg på sommerfest med jobben. Hagefest er best, hoho!) Jeg har røde lepper, enkle sandaler og en paraply i veska - helt i tilfelle - når jeg nå skal ut i byen. Skal bake i ettermiddag, og det representerer både glamour og terapi for meg, og så har jeg en flaske rosévin liggende klar. Dette blir bra! Håper alle får fine fredager og gode sommerhelger!

S sa...

God fredag!
Her nord er været høyst varierende, så klesvalget er deretter. Men glamouren er en stille fredagsfølelse på kontoret, en ikke alt for tettpakket arbeidsdag og en helg (nesten) uten planer. Så nå gjelder det å legge inn støtet og får arbeidet unna.

God helg til dere alle!

.mette sa...

Glamour i dag er poncho fra Cashmira - nydelig sort og deilig varm og det trengs! Planen var reker og prosecco ute på hytta - men været innbyr mer til lapskaus og øl inne. La oss håpe det sprekker opp og at vi alle får en flott helg! .mette

Line sa...

Surt vær og sol i nord, men jeg har silketopp og topassmykkene mine hvor litt av fjorårets Indiatur enda varmer:-) Biblioteket har klassevise besøk av elever som leverer skolebøker m.m, ingen studerer i dag. Jeg tenker å dra tidlig fra jobb i dag. Det blir nok hage og vedarbeid i helga. Jeg koser meg med det.
God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre

HildeSofie sa...

Hurra for fredag! Jeg segnet om i går kveld etter et eviglangt jobbmøte i en altfor varm møtesal, hvor alle egentlig bare ville hjem og se på fotball-VM, men de måtte likevel snakke fra seg fra talerstolen. Så i dag sov jeg litt lenger, og er nå litt mer uthvilt og på plass på kontoret.

Antrekket er casual (Hilde 1981: Jeg tror jammen jeg skal følge ditt tips og ta en kikk i arkivet!), og duften er Fleur de Cherie.

Ikveld skulle jeg egentlig vært på vinsmaking, men jeg tror jeg dropper det og heller blir hjemme med min Kjære - det har vært en hektisk uke med lite søvn, så jeg kjenner at sofaen kaller!

For i morgen tidlig setter jeg meg på toget til Kristiansand, ei god venninne skal gifte seg om tre uker, og imorgen skal vi feire henne i en gammel sørlandsperle av en villa. Gleder meg! Det blir mat og vin og vitsing og sang uti de små timer, hurra!

En riktig god helg til alle, enten det er sommerferie eller bare en liten pust i bakken før ny arbeidsuke!

Frk Barcode sa...

Det er kaldt i Bjørvika i dag, og jeg har sort ullcardigan over sort draktkjole, sorte pumps og perler i ørene. Business as usual, med andre ord. Lite sminke, men nyvasket hår og chanel-negler trekker opp glamourfølelsen. Har en rolig arbeidsdag og planløs fredag foran meg. God fredag til alle!

Stine Arkeologine sa...

Nyvasket hår, røde negler, hvit blondebluse og yndlingsparfymen er dagens glamoureffekter. Og så sitter jeg ved min oldefars fine skrivebord, som hans far snekret og jeg nettopp har fått, og skriver i dag. Med hans gamle arbeidslampe, pennekopp og blekk ved siden av meg, og diktsamlingene hans i hylla. Da er det både høytidsstemt og glamorøst å jobbe!

Riktig god junihelg til alle her!

Anaruh sa...

I dag har jeg lakket neglene med Essies peach daiquiri- den ultimate sommerlakken!

Helgen inneholder Afternnon tea med Sulvis, jentetur til Oslo med datteren min, Indisk aften og bok og tekopp. Og muligens noe smågodt...

Anonym sa...

Startet dagen med en sen frokost; Ristet toast med hjemmelaget rabarbra- og jordbærsyltetøy (har kokt siste rest, for å gi plass i fryseren til årets avlinger). Drikker granateple-te fra Tante Te i København, og i bakgrunnen spilles glamourbibliotekarens sommerhits på spotify.

God fredag,
ønskes fra Stine.

Glamourstudenten sa...

Jeg ble ferdig med siste eksamen i forrige uke og er dermed ikke glamourstudent lenger - jeg må bytte navn!! :O Fatter ikke at mange års studier er over. I dag og i helga skal jeg bare kose meg og slappe av og nyte fridagen, før jeg begynner å forberede meg på å skrive jobbsøknader til uka. Jeg stemmer forresten for en spørretime, som jeg så noen etterlyste her om dagen!! :) Ha en fin dag alle sammen, særlig vertinna!

barnebibliotekaren sa...

Litt for effektivt ventilasjonsanlegg på kontoret gjør at den tynne blusen måtte suppleres med et skjerf i dag. Men fredagsfølelsen er på plass,- discokuler i ørene og en liten sprut Calvin Klein in2u.
I kveld er det sommerfest med jobben,- vi satser på at solen titter frem til da. Resten av helgen skal brukes til å koble av og ut med bøker, vin og god mat.

God junihelg til alle der ute!!

Mari K sa...

Hurra! Fra og med klokka 12 har jeg sommerferie i fem deilige uker!!! Glamorøs fredag så det holder! :-D Feirer med sandaler og kjole selv om det er litt for kaldt, og D2 og iskaffe. Jubel!

Siri sa...

Jeg hinker rundt hjemme på grunn av en kneoperasjon, men er endelig i såpass form at jeg kan nyte det å ha sykefri. Antrekket må tilpasses det bandasjerte kneet, så spesielt stilig er jeg ikke, men det får heller være.

Får lest masse om dagen og veksler mellom godstolen inne og bakgården. Lesing blir det nok også mye av i helgen, i tilllegg til fotball-VM og litt sosialt på kveldene med kjæresten.

God helg til alle!

Oda sa...

Min glamour består av solraude kinn etter ei etterlengta veke i den norske fjellheimen og ein gammal, kjær topp frå Indiska som eigentleg var ein kjole eg har fått sydd om. Eg øver til eksamen og min accessorize for dagen, som er kanskje det mest glamourøse og kjæraste eg eig, er min handlaga spanske sedertre gitar, som har blitt spelt på mesteparten av dagen. Parfyma er nokre dråper ylang ylang- olie, og snart venter grillaften hjå venninder. God helg til alle saman!

Julia sa...

Glad fredag! Kald og våt start på dagen i felt, nå er ullgenser byttet ut med blomstrete kosetøy. Glamoureffekt er nyinnkjøpt Rouge Allure Velvet (etter et års betenkningstid et etterlengtet tilskudd til glamouretuiet), og noen feriepenger ble brukt til hyggelig bryllupskjolehandel hos LiBe på Løkka. Gleder meg til å høre Filharmonien spille på Sagene på søndag! God helg, alle sammen!

Populære innlegg