fredag, juli 11, 2014

Glamorøs fredag

God morgen kjære lesere! Det er nok ikke bare hos meg at dagene går i surr! Etter litt tankevirksomhet på morgenkvisten kom jeg fram til at det faktisk er fredag i dag. Jeg har akkurat vært ute i hagen og hentet mynte til morgenens første tekopp, jeg har observert at ca 100 valmuer har sprunget ut i løpet av natta, og jeg grubler litt på hva jeg skal spise til frokost. Jeg har et tosifret antall myggstikk etter en liten uke i mjøstraktene, sommerkjole på, og dagens duft er Amor Amor fra Cacharel. Dessuten hører jeg på min heltinne Else Michelet i "Ferievikarene" på P1+ (som er et knallbra alternativ for alle som savner old-school-Reiseradio sånn som den var da vi var små, med intelligent humor og fravær av fjas. Prøv det!!) - her om dagen lo vi oss halvt i hjel av Dyrenes nyheter.

Jeg nyter ferien til gagns, den har vart lenge og varer enda lenger, og i ettermiddag suser vi avgårde til Vestfold-weekend med hotell og besøk hos gode venner.  Men før det har jeg tenkt å la klesvasken flagre i vinden (foreløpig er det blikkstille, haha) samt rusle en tur for å kjøpe rykende ferske croissanter. Og ta en tur på biblioteket!

Håper dere har det fint der dere er, hjemme, på ferietur eller på jobb!

Til slutt litt sommerlig bossanova med Elis Regina og Antonio Carlos Jobim:

So long!

mvh eders Glamourbibliotekar.

P.S. Hvis du ikke har rapportert hva du leser for tiden, kan du gjøre det her!

koristen sa...

Puh! Kontoret er litt i overkant varmt for tiden, det er deilig med fredag. Jeg klager nemlig ikke på varmen, bare på at man er nødt til å gjøre noe i dette været ;-)

Antrekk: Hvite piratbukser og rosa topp, sandaler, duften er Body Shops roseparfyme.

I helgen går turen til mor i Vestfold, forhåpentligvis blir det tid til et bad.

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre!

KariM sa...

I dag er antrekket enkelt; sommerkjole og ballerinasko. Jeg lukter en lett parfyme fra Biotherm som jeg ikke husker hva heter. Etter en kopp kaffe og en time med Ferievikarene begynner hodet å virke sånn passe - men tror ikke dette blir den mest effektive dagen på jobb.

I morgen skal vi i det årvisse bursdagsselskapet til onkelen min som holdes på hans lille røde torp i Sverige. Da treffes familie som ellers ikke ser hverandre så ofte - det blir hyggelig. Og så håper jeg jeg får tid til å hamstre müsli og veggis-farse før jeg krysser grensen tilbake til Norge. Ellers tror jeg bare det er stranda som gjelder i helgen.

God ferie videre til alle som koser seg med det. Og god helg til alle sammen!

Stine Arkeologine sa...

Har tynn blondebluse, lette capribukser (også i fargen "sval sjø"!) og sandaler på sommervarmt hjemmekontor. Skulle gjerne vært ute, men nylakkerte negler på tastaturet og en stor mugge med iste gjør underverker for motivasjonen! Og så gleder jeg meg til en spasertur og lunsj i skogen om en times tid. (Det aller beste er morgentur, men etter et nær-elg-møte i favorittløypa i går morges bestemte jeg meg for å flytte dagens runde til elgen tar middagslur..). Står foran ei arbeidshelg med bokinnspurt, men også mange fine pauser med Austen og turer - det blir veldig bra!

Riktig god feriehelg! :-)

barnebibliotekaren sa...

God formiddag!
Dagens glamoureffekter er først og fremst levelig kontortemperatur, og dernest at det er siste jobbdag før ferie. Hurra!!
Antrekket er stripete bomullsskjørt og luftig lintopp, dagens duft er en liten sprut ck one summer ...
I helgen blir det verandafest med gode venner, og pakking til første ferieuke; Mallorca med kjæresten. Bare han og jeg, sol, bading, lesing, god mat og drikke og late dager. Lykke!

God sommerhelg og ditto ferie til Glamourbibliotekaren og alle der ute!

Hermia Says sa...

Sommarklänning på och ny hatt sätter glamouren annars sorg i hjärtat eftersom vi strax åker hem efter en vecka i franska och mycket trevliga Cotignac med vacker omnejd. Semestern fortsätter dock en stund till.

M.E. and Me sa...

Heisan!
Det var 14.5C da jeg kikket på termometeret utenfor kjøkkenvinduet imorges. Ikke helt det jeg var innstilt på, kledd som jeg allerede var i hvite piratbukser og mørkeblå t-trøye fra Gérard Darel/ebay. Bestemte meg for å ta på meg nye espadriller med kilehæl i ren trass, og slengte en cyclamenrosa pashmina rundt halsen i det jeg gikk hjemmefra. Og så begynte det å regne...
I tillegg klarte jeg å virkelig (men altså virkelig) rote til hårfargen min da jeg lysnet striper i håret tidlig imorges. Obs: L'Oréal Préférence Highlights = klæddete å jobbe med. Highlights? Mer som en lysende glorie.
Tenker nu tanker som "this too shall pass" og "always look on the bright side of life"...
Tom Ford Santal Blush på innsiden av håndleddene. Det var ihvertfall et godt valg ;)

Er det noen som har vært i NYC nylig, og har noen tips for Chelsea-området?

Riktig god helg!

PS God helg!!

Glamourbibliotekaren sa...

Hermia: Åå, Cotignac!! Der var jeg en dag i fjor sommer! Så inderlig nydelig liten by!

Hermia Says sa...

Fint att höra! Mycket svårt att lämna både byn och den fina lägenheten mitt i...

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra Bodø! Her starta dagen med havskodde liggende og kjølende på landskapet, men gjennom formiddag har den trukket seg ut i havet og nå er det både sol og varme ute igjen. Hurra!

Glamouren tyvstartet i går, med fisketur i Saltstraumen sammen med gode venner i strålende og varmt vær. Etterpå dro jeg og Karoline på elgsafari innover Straumøya - og naturligvis fant vi elg. Seks stykker, hvorav fire sto sammen på et jorde.

I dag var det glamorøst å kunne sove lenge og ta meg god tid da jeg sto opp. Antrekket er caprikorte tights under tunika, og en singlet under. Jeg dufter av Valentina og drikker karamell-te fra Whittards.

Helga skal brukes på jobb, pluss at jeg i morgen skal på leteaksjon etter en person som er antatt omkommet. Hvis tempen ikke blir høyere enn den er nå, blir det også en liten runde med turorientering.

God helg, alle sammen!

Hazel sa...

Her truede fredagen med at blive alt andet end glamourøs. Jeg startede dagen hos lægen, som straks sendte mig videre til akutmodtagelsen på hospitalet til indlæggelse i tre dage og med besked om, at vi ikke måtte tage på den Paris-rejse, vi har planlagt næste uge! Hjælp!

Heldigvis ombestemte de sig på hospitalet og mente slet ikke, at det var så alvorligt, så tre timer senere kunne jeg tage hjem med besked om, at jeg alligevel gerne må rejse. Fantastisk!

Så glamour denne fredag er et stabilt helbred og friheden til alligevel at kunne tage til min mors fødselsdagsmiddag i aften, mine fine nye øko showergel i duften basilikum/citron, røde negle og rosa blondekjole samt selvfølgelig al den fine omsorg, jeg har modtaget hele dagen :)

Ina sa...

Ah! Københavnerfredag!
Var og hørte den britiske pianisten John Taylor i går, og i kveld er det min kjære som skal holde konsert. Jeg har fri, og har vandret gatelangs og kikket på dansker og bygninger - og i en del butikker. Fant en smal, sort ankelbukse med høyt liv til 10 kroner på Kirkens Genbrug, og gode gamle Respons sjampo på salg hos Matas til kroner 12. Ikke akkurat noen uansvarlig shoppingrunde, haha! Tok med en deilig sandwich fra Torvehallene og delte den med han som kom forbi botanisk have på vei til lydsjekk.

Nå har jeg slått meg ned under en bredbremmet hatt i solen, og skal lese videre i Jette Kaarsbøls "Din nestes hus". Liker den godt foreløpig, hun er god på person- og miljøskildringer!

Hotellet vi bor på er utpreget Københavnersk, med skandinaviske designmøbler, REN-produkter på badet, sykler til utlån, gratis vinsmaking hver ettermiddag og økologisk frokost. Danskene kan det!

I morgen har begge fri, og tar dagen på sparket.
God tur til Vestfold, og god helg!

S sa...

God fredag fra Spania! Jeg hadde heller ikke kontroll på dagene, men oppdaget.nettopp at det er fredag og da må jeg jo rapportere. Sitter på terrassen og lytter til ungene som storkoser seg i bassenget. Vi nyter gode dager sammen i Spania med mest fokus på det barna liker aller best; å bade. Og det er i grunnen planene for helga også, sol, bading, is og god mat.

God helg ønskes alle!

Glamourbibliotekaren sa...

Hazel: OI! Så BRA at du allikevel kan reise!!! God reise! :)

Hazel sa...

Tusind tak :) Jeg er også utroligt lettet - har aldrig været i Paris før!