fredag, september 12, 2014

Glamorøs fredag


God morgen!
Tidlig morgen på hjemmekontoret, jeg har akkurat innviet min nye mummikopp - et spontankjøp på lønningsdag, med mummipappa i båt under stjernehimmelen. Planene for dagen involverer Mahler, Stravinsky, Brahms og Warlock, det er kulturnatt i Oslo med mange spennende aktiviteter, og jeg gleder meg veldig til i morgen - for da skal jeg på min fjerde James Taylor-konsert. Hurra! 

Dagens duft er den originale lilla Poison fra Dior, teen er "Cool ginger" fra Tante T, neglelakken er mørk lilla, og hvis været blir like fint og varmt som det var i går, er det nok på sin plass med en liten dukkert i fjorden. Men først skal jeg jobbe i mange timer!

Ha en fin fredag alle sammen! Legg igjen rapport her da - terskelen er svært lav, faktisk ikke-eksisterende, så alle nye og gamle fredagsreportere er velkomne!

mvh
Glamourbibliotekaren






P.S. Dere som er på Instagram - husk #glamorøsfredag! Jeg er  @glamourbibliotekaren. 


18 kommentarer:

Dahlia sa...

Så vakkert bilde fra hjemmekontoret i dag!

Denne helgen blir fin, kjenner jeg. Klokka er knapt åtte, og jeg har allerede hatt te og mørk sjokolade her på skrivepulten. Vi er for en gangs skyld ajour med det meste, nyvasket hus hjemme og planer om å lage hjemmelaget fiskegrateng når jeg kommer hjem.

I helga venter tur, svømming, gjest til middag og kanskje noen flere epioser av Twin Peaks. Vi er i gang med andre sesong og det er like skummelt som jeg husket det. (Men så er jeg lettskremt også)

God helg!

KariM sa...

Fineste mummikoppen! Her inntas kaffen i termokopp, men det er en eller annen designkopp, så ganske fin den også.

Antrekket består av helt nye, sorte jeans og ny bluse, med røde lepper og Kiehl's muskparfyme. Føler meg faktisk ganske fin, og det gjør jo noe med humøret :)

Helgen skal brukes til litt av hvert, men har ikke så mange store planer. Kanskje jeg rekker å lese hele lørdagsavisa denne helgen?

God helg alle sammen!

koristen sa...

Gratulerer med ny kopp, så fin!

Jeg har nyklippet hår som fikk beholde det meste av den sommerblonde fargen, så jeg er veldig fornøyd. Ellers har jeg litt korte jeans og sandaler og dufter av Elizabeth Ardens "Green Tea".

I helgen blir det besøk hos mor, garantert med noen fine turer siden værmeldingen er så god. Neste uke blir både glamorøs og hektisk, så det blir bra med en rolig opplading av batteriene.

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre!

Glamourlektoren sa...

God fredag! Sniker meg innom, full fres på jobb før uke med lektorstudenter i hælene - alltid spennende!

Helgen skal brukes til å besøke et loppemarked i nærområdet, turskoene skal på for litt hardt tiltrengt mosjon, og søndagen blir det noen timers jobbing med rettebunker. Med god te i koppen og ro og fred siden få er hjemme denne helgen, ser jeg lyst på det.

God helg!

Ina sa...

Hei!
Har byttet ut kontorlandskapet med filmsett i dag, og tripper rundt i grå drakt (med skikkelig tantete brosje på kragen!) i rollen som en EU-delegat på besøk hos den norske statsministeren. Litt glamorøst å få hår og sminke lagt av proffer, det er jammen ikke hver dag.
I helgen blir det å ta igjen litt arbeid, samt treffe gamle kollegaer for å se premieren på "Klovn til Kaffen" på TV Norge søndag kveld. Pluss bursdagsfeiring! Fine greier. Også har jeg sesongens trolig siste kurv med selvplukket steinsopp klar til steking i kveld. God helg, alle sammen!

Ine sa...

Så fin ny kopp! Jeg har også brukt en ny Mummikopp i dag - den fine, grønne jubileumskoppen. Men med kruttsterk kaffe i. Nå skal jeg straks i gang med dagens hjemmekontor, planen for dagen er å komme et stykke på introduksjonskapittelet til masteroppgaven min. Dagens glamoureffekter er en fin kjole jeg liker godt, nystekte vafler til frokost og planer om en hyggelig lunsjpause for meg selv om noen timer. God helg!

Maje sa...

En ekstra glamourøs fredag, dette (selv om eneste glamoureffekt er Coco Mademoiselle på halsen). Jeg skal nemlig til Bath med en venninne i dag. Jane Austen festival i helgen! Weeee:)

God helg!

Anonym sa...

Siste arbeidsdag før tre uker med ferie,det kjennes veldig glamorøst ut! Ferieukene skal tilbringes i Berlin med mann&barn, gleder meg vilt. Dårlig med ytre glamour i dag, det meste er pakket i kofferten før tur..

namnam sa...

God glamorøs fredag!
Jeg hadde verdens beste inngang til helga i går kveld med publikumsvisning på Når vi døde våkner på Trøndelag teater. Vidunderlig vakkert teater som anbefales på det varmeste!
I dag skinner sola og det håper jeg den gjør i Oslo også. Teater- og venninnetur til hovedstaden står på helgeprogrammet. Gleder meg! Innen jeg setter meg på flyet, blir det noen timer med prosjektarbeid som ubønnhørlig nærmer seg deadline. Bare å brette opp ermene - må bare skjenke meg en ny kopp te først.
God helg til alle!

Glamourfilologen sa...

Så koselig det ser ut på hjemmekontoret! Her består fredagsglamouren i tynn, selvstrikket genser med båthals i silkemohairgarn, bredt belte i livet og sorte jeans, pluss ô de Lancôme. Helgen skal brukes til avslapping og litt shopping lørdag. God helg til deg, Glamourbibliotekar, og til alle dere andre!

Annette sa...

God fredag!
Her på ingeniørkontoret jobbes det med avanserte analyser og kommentarer fra kunder. Utfordrende, men gøy!
Jeg nyter minn ullgenser fra &other stories idag, fint med litt tynne gensere som passer å ha på jobb som samtidig er laget i godt materiale. Av andre glamorøse effekter kan jeg nevne joggesko (behagelig å gå med!) og velbrukte jeans.
I kveld skal jeg besøke ei venninne (og mann og barn og hund), det blir hyggelig. I tillegg planlegger jeg en shoppingtur i morgen, med en veloverveid handleliste. Få, men gode basisplagg og-sko i gode materialer; ja takk.
Ha en flott fredag og helg!

HildeSofie sa...

Hurra for fredag!
Dagens glamoureffekt er å være i Oslo på et lite seminar og straks går turen innom Matstreif på Rådhusplassen.

Og deretter blir jeg plukket opp av min søster og ei venninne, som har kjørt hele veien fra Sørlandet for å besøke meg, hurra!

God helg til alle!

Stine Arkeologine sa...

Fredag i løpetempo mellom mange ulike oppgaver som ansatt, mor, oppussingsleder, nabo og familiemedlem, men det gir resultater og det er god belønning. Nå er jeg på vei til et møte med nyvasket (og nesten nyfarget, nesten uten grå) hår, en myk, hvit genser, et par fine piratbukser og føler meg levende og full av mot på en helt vanlig fredag. Hvor det kommer fra vet jeg ikke, men av og til er det de helt vanlige, mest travle dagene som oppleves som gullkantede. God, glamorøs septemberfredag og helg til alle her inne! :-)

Maren sa...

God fredag! Jeg er hjemme igjen etter dobbel forelesning, og er allerede på plass i sofaen med de siste sidene av Paul Austers Timbuktu. Jeg elsker den! I håret har jeg sløyfehårbånd, og i koppen har jeg hvit te med fersken. Jeg jobber både lørdag og søndag denne helga, men har allikevel god tid til å fylle ettermiddagene og kveldene med akkurat det jeg føler for. Deilig! God helg!

Gunn sa...

Føler meg både heldig og glamorøs her jeg sitter i Stockholm med røde negler og nyter både byliv og sommervær. Om to dager skal jeg, etter 40 års beundring, endelig oppleve James Taylor og hans all-star band live. Lykke! I kveld blir det nok en konsert;Blue House Jazz All Stars med Dalasinfoniettan skal spille musikk av Antonio Carlos Jobim!Bedre kan man ikke ha det. God helg alle sammen.

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra en Bodøby som er badet i sol i ettermiddag!

Her startet dagen uglamorøst nok, ettersom jeg tilbrakte hele formiddagen sittende i ei slags hule i ei steinur. Var figurant for et kurs som Norske Redningshunder har i helga. Men etterpå? Etterpå ble det glamour. Møte med long-time-no-see-venninne i byen, inkludert lunsj på Kafka, etterfulgt av noen nødvendig innkjøp - et par cardigans til en ny jobbantrekk-kjole, blant annet, og en ny neglelakk fra Essie (Bordeaux). Føles fantastisk!

Nå sitter jeg med beina høyt og har litt sjokolade og en kopp te mens jeg leser Aftenposten og nyter fred og ro. Glamour i lange baner, omsider:)

Kjersti sa...

Vært på koselig besøk hos pappa med sønn og svigerdatter (kan man kalle det det etter fire måneder, hmmm...?). Nå er det godstolen med avis og et glass vin mens mannen svinger seg på kjøkkenet. Godfølelse!

Anonym sa...

God kveld fra Provence! Ny "hilltop village" besøkt i dag, spiste glamorøs lunsj på fin restaurant. Kjærestetur! (Resten av dagen ikke fullt så glamorøs med våre høylytte barn og de snille besteforeldrene deres, men fint på sin måte.... )

Populære innlegg