mandag, oktober 20, 2014

Paris, del 2


















Ettermiddagssol på Place de la Contrescarpe en dag, frokost på samme sted en annen dag. Tacky lamper i italienske restauranter hvor de spiller Eros Ramazotti og hvor det henger bilder av tidligere gjester, deriblant Roman Polanski. Balansere Eros-overload med et besøk i Théâtre des Champs-Élysées, med selveste Julia Fischer og Yuliana Avdeeva, Brahms og Prokofjev. Herlig upretensiøst bruktmarked med gubber på benk og én-euros-kasser. Ikoniske stoler i Luxembourg-hagen. Og den beste utsikten derfra og vestover. 

(Flere bilder kommer utover uka)

8 kommentarer:

Kristin sa...

åååaaarrrghh, jeg får reisefeber!! Så deilig det ser ut! Takk for inspirasjon til å bli enda mer livsnyter :)

tonemor sa...

sukk, Paris.... vi sees i mars!

Stine Arkeologine sa...

Så mye fint! Enten er du usedvanlig god på å finne motiver eller så er jeg usedvanlig lettpåvirkelig, for her senkes skuldrene og jeg synes jeg kjenner både luktene og lydene fra en utekafé Paris!

Anonym sa...

Slike markeder er så morsomme! Fant du noe?

Glamourbibliotekaren sa...

Kristin: Bare hyggelig! :D

Tonemor: :)

Stine Arkeologine: Så bra at du kjenner på stemningen!

Anonym: Jeg fant et lite bilde til én euro! Bilde kommer en annen dag :)

Anonym sa...

Så fint lys på de første bildene der. Nydelige Paris.

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Ja, nydelige Paris!

Anonym sa...

Så fint! Drar til Paris neste helg og kjenner jeg hopper av lykke over bildene dine. Husker du hvor det markedet ligger?

Populære innlegg