tirsdag, desember 02, 2014

Glamourbibliotekarens adventskalender: Luke 2



Når det nærmer seg jul kan man speede opp stemningen litt med velduftende ting. Man kan lage sin egen potpourri av epleskiver og kanelstenger, man kan brenne kongerøkelse (det gjør jeg både hjemme og på kontoret), eller man kan kjøpe stjerneanis og legge fram i en skål eller som her; i adventstaken. Sniff! Man kan også være råflott og kjøpe et duftlys fra f.eks. Diptyque, jeg liker de som dufter peis og treverk.

Dessuten har vi jo klassikeren med nellikspiker i appelsin. (Har noen fått en appelsin-nellik-kalender til å holde seg helt til julaften?)




NB! Litt senere i dag drar vi i gang en litt alternativ julegavedugnad! Stay tuned. 

(I min egen kalender fra Tante T: Grønn økologisk kvedete. Jeg elsker kvedete! Kjøper det alltid når jeg er i Danmark, og nå kan man jo kjøpe det på Perchs i underetasjen på Steen&Strøm også, hurra! Jeg har allerede gjort det..)

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

De gangene jeg har prøvd nellikspiker i appelsin, har appelsinen mugla ca halvveis i perioden og dermed måttet byttes... Men anis, kanelstenger og epleskiver funker fint :)

Stine Arkeologine sa...

Har aldri fått nellikappelsiner til å vare helt til jul! (Men de gjorde ikke det hos Skomaker Andersen heller, husker hvor skuffet jeg ble da jeg oppdaget at han juksa - han byttet appelsin minst én gang!). :-)

Populære innlegg