lørdag, januar 10, 2015

Fin lørdag

Dette er forresten i går kveld. Utsikt fra kjøkkenvinduet. 

Jeg våknet til snø! Vanvittige mengder! Og det fosset ned hele formiddagen mens jeg drakk te, leste aviser og hørte på radio. Debussys "The snow is dancing" passet helt utmerket! 


Spurvene var henrykte over at jeg satte juletreet ute på verandaen. De pleier å sitte i det mens de glor mot vinduet og venter på mat. 



Så kom sola fram!


Selv er jeg henrykt over at min gamle orkidé har fått tre blomster sånn helt uten videre. Det er i allefall to år siden sist den blomstret. 


Onkel Skrue har funnet seg til rette i sitt nye hjem!


Og i dag, mens jeg hadde på spanderbuksene og tok med min elskede mann på kafé, kjøpte jeg sesongens aller første fargeklatt. Den frisker virkelig opp i stua, og den dufter så godt! 

Nå blir det snart Muppet Show her! Aller først skal jeg lage middag, radioen står på P2 hvor det er opera (Luisa Miller), og en kopp te er på gang. Fin lørdagskveld til alle, det har i allefall vi!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så fine bilder du tar. Denne bloggen gjør meg alltid i godt humør :-) Janne

Sigrid sa...

Fin lørdag her også! Har vært på biblioteket og levert inn julebøkene og tatt med meg en pose med nye som skal leses nå i januar. Fin stemning i bildene dine, likte godt fargene i det orkidebildet. Og fuglene! Ha en fortsatt god kveld.

Anonym sa...

God lørdagskveld! Sitter på nattevakt (meget rolig) og bøtter innpå med kaffe.. :-) (Skal ikke operate heavy machinery altså, kun sentralbord-jobb med ingen telefoner og derfor god tid til surfing) Kan man ønske seg flere bilder fra ditt hjem, o Glamourbibliotekar? Trenger inspirasjon, er på leilighetsjakt og boligannonse-minimalismen tar motet fra meg. Håpefull hilsen fra Marte (vi har en felles bekjent, stikkord blindern exphil kollokvie hybel majorstua)

Plastic Bertrand sa...

God lørdagskveld!
For en søt liten fargeklatt av en blomst!
Er det primula?

Glamourbibliotekaren sa...

Janne: Takk, så koselig å høre!

Sigrid: Kos deg med bøkene!

Marte: Nå må jeg tenke litt på hvem du er, men i allefall: Hei! Skal se om jeg får lagt ut flere bilder herfra om ikke lenge.

Plastic Bertrand: Det er en primula!

Populære innlegg