fredag, januar 16, 2015

Fredag kveld med sesongens første tulipaner




Dette øyeblikket har jeg lengtet etter!! Årets første tulipanbukett, jeg har tenkt på den siden nyttår! Og i dag ble den med hjem. Femten nydelige fargesprakende blomster, som jeg fordelte i to vaser (dvs en gammel Höganäs-krukke og et løveglass)



Trenger ikke duk en gang når man har så fin bukett. Blomstene må få ALL oppmerksomhet! 
(Og et lys da, såklart)



Nydelig!



Nå sitter jeg bare her og nyter synet, til en kopp te. 



Litt pynt på badet også. 



Den andre buketten får stå sammen med en liten eføy på salongbordet. 


Fredagskveld, frihelg, min elskede har fri og vi skal lage pizza. Klaversonater av Schubert ligger på platespilleren, jeg er passe trøtt og veldig fornøyd, og har 150 sider igjen av "Idioten". Livet er fint!

Håper dere har fine fredagskvelder også!



7 kommentarer:

Marit sa...

Så fint! Jeg ELSKER tulipaner, og kjøpte den første buketten for to uker siden. Men dine buketter var skikkelig fine, med kvister og sånt, det skal jeg se etter neste gang jeg kjøper! God fredag! Hilsen Marit (som er barnevakt for tre tanteunger, her er det tempo!)

Anonym sa...

Jeg har en veldig fin fredagskveld, for vi har nemlig fem års bryllupsdag :) Nå står mannen på kjøkkenet og kokkelerer, og jeg får ikke komme inn :) Men det siver ut deilig duft og jeg koser meg i godstolen med blogger og en kopp kaffe. Ha en fin kveld du også, Glamourbibliotekaren, i ditt vakre hjem! :) KJ

annette sa...

Oj!! er det figgjo tekanne? tanta mi har den i lyseblått, så utrolig fint servise! liker forresten bordet ditt godt, er det også et bruktfunn? du har så mange fine ting, litt synd for oss at såpass mye er brukt, for da er det vanskeligere å få tak i maken, he-he. ha en fortsatt fin kveld!

Glamourbibliotekaren sa...

Marit: Lykke til med ungene! :) (Kvistene er fra hagen, kjøpte ikke bukett med kvister i)

KJ: Gratulerer så mye med dagen! Hyggelig med lyder fra kjøkkenet, sånn er det her også! Takk for hyggelig kommentar! :)

Annette: Tekanna er ganske riktig fra Figgjo! :) Bordet er fra sekstitallet, fra Krogenæs, og jeg har arvet det av mamma og pappa. Og jeg må bare beklage at jeg har mange ting som ikke er så lett å få tak i :) Du får saumfare loppemarkedene! Fin kveld til deg!

Stine Arkeologine sa...

Her lyser det bare av fredagsstemning! :-) Jeg tar en titt inn samtidig som jeg sjekker TV-programmet for helgefilmer, leser "Emma" og småprater med eldstemann i sofaen, like fornøyde med at det er fredag begge to! Her er det klaversonater av Mozart i spilleren, på veldig lav styrke for å ikke vekke minstemann (gammelt hus, tynne vegger!). Gratulerer med årets første tulipanbukett og ha en fortsatt fin kveld! :-)

kajaandthebike sa...

Hej! litet spørsmål bare; du nevnte i et innlegg en tur til et alledeles nydelig svensk pensjonat, i skjærgården var det så? Lurte på om du kunne røpe navnet på det stedet, det så så utrolig vakkert ut!
<3

Glamourbibliotekaren sa...

Stine Arkeologine: Høres veldig koselig ut! Håper du har en fin helg! :)

Kajaandthebike: Dette stedet inngår i kategorien "Smultronställen som jeg liker å holde for meg selv", ettersom denne bloggen har temmelig mange lesere - og jeg ikke vil risikere at stedet er fullbooket hver gang jeg vil dra, hehe.

Populære innlegg