lørdag, september 26, 2015

Mariage Frères Paris + Ginza



Med høsten kommer min faste helgedagstradisjon - stå opp tidlig, brygge te, sitte ved spisebordet og lese. Fin start på dagen! I dag ble det Paris + Ginza fra Mariage Frères. Jeg kjøper alltid minst én boks fra dem hver gang jeg er i Paris, og rekker aldri å drikke den opp før neste Paris-tur. Det begynner å fylles opp i skapene mine av disse svarte boksene, som jeg selvfølgelig også gjenbruker til andre tetyper - de er jo både fine og praktiske. Fine å ha til småtterier på jobben også. 

Paris + Ginza er en svart te inspirert av da Mariage Frères åpnet en butikk i Ginza, Tokyo. Ved første slurk kan man lett tro det er kokos i den, men det er det altså ikke. Det er en blanding av røde frukter og karamell! 

Det ser ut til å bli en fin dag, så nå tar jeg med tekopp og bok ut i hagen. God lørdag, kjære lesere!

3 kommentarer:

Marianne sa...

Åh, Paris.. var der for første gang i fjor høst, hadde gått slavisk gjennom alle Paris innlegg her i bloggen og notert, gikk i dine fotspor.. ha ha. Men det var et fint suplement til guidebøkene, litt mer personlig!

Elisabeth sa...

Mariage Freres-te her i huset også i dag. Framboise, dvs bringebærte, som jeg fikk i gave fra ei venninne en gang. Den er veldig god, så jeg har spart på den. Etterpå blir det karamellte fra Whittard's. Pøsregn ute, men etter at en lang luftetur med hunden er overstått, har jeg igjen fått tørre klær på meg og varme i kroppen. Godt med lørdag!

Glamourbibliotekaren sa...

Marianne: Haha, har hørt flere gjøre nettopp det der. Får kanskje vurdere å lage en Glamourbibliotekarens guide til Paris en gang.. kanskje.

Elisabeth: Lørdag med te, ekstra bra lørdag!

Populære innlegg