fredag, desember 04, 2015

Glamorøs fredag



God morgen alle sammen! 
Her sitter jeg fordypet i julemusikk, rettere sagt juleperler som dere kjenner fra Radio Glamourbibliotekar - mer om det senere i dag! Første glamorøse fredag i desember, jeg går relativt i ett med omgivelsene men har julerøde negler om ikke annet. Og Laguna, min evige førjulsyndlingsparfyme.

Nå gleder jeg meg til helg! Jeg lurer på om jeg skal bake noe, jeg skal i allefall høre på fin musikk og lese, i kveld skal vi ha movie night og på søndag drar vi på en liten førjulstur. I tillegg skal jeg spise lunsj med en hyggelig venn jeg ikke har sett på lenge, det gleder jeg meg til!

Håper dere har fine fredager alle sammen! Dere rapporterer dem vel inn i dag også, håper jeg? Nå er det ikke lenge til Glamorøs fredag fyller ti år, det er vel på nyåret såvidt jeg husker. Det skal vi feire når den tid kommer!

Ha en fin helg alle sammen, følg med på adventskalenderen, jeg garanterer at det ikke dukker opp en eneste overraskelse der - haha! 

mvh eders Glamourbibliotekar. 

17 kommentarer:

koristen sa...

Årets mørkeste fredagsmorgen? Jaja - deilig med fredag er det uansett! Antrekket er veldig casual, men jeg dufter av Eternity fra Calvin Klein, en gammel favoritt. Dessuten har jeg med meg koffert på jobb i dag, for om noen timer reiser vi på hotelljulebord med overnatting i Karlstad - hvor jeg ikke har vært siden jeg var liten. Moro! Fin kjole fra Zizzi, høyhælte sko og julerøde smykker er med.

Søndag blir det mere julebord, denne gang familievariant på en koselig kro, dessuten besøk hos en 13 år gammel kompis og to kosekatter :-) Litt strikking og julekortfargelegging blir det også tid til håper jeg.

Også bør det øves på diskantstemmen til "Høyr kor englar syng i sky" til julekonserten er neste søndag. Er bare litt usikker på om naboene vil synes det er særlig glamorøst, hihi.

God andre adventshelg til Glamourbibliotekaren og alle andre :-)

Lektor Tørrdal sa...

Prøver meg på litt glamur her i gården, men i øsende regn og kuling er ikke skjørt tingen.
Helgen er full av uglamurøse ting som sensor på privatisteksamen i kveld - da føler en at en har et spennende liv gitt - og vurdering av tre bunker med historieprøver. Men som min niese sier velger jeg det selv. Men jeg skal en tur til frisøren for å bli litt oppstaset og ut på konsert i morgen, før jeg blir helt eremitt.

namnam sa...

God glamorøs fredag!
Den glamorøse følelsen trekkes litt ned av en gryende forkjølelse som kjennes ut som den har satt opp kommandosentral i venstre øyehule, om det i det hele tatt er mulig. Men hei - håret er nyklippet, leppene er røde, jeg har sjokolade og en helt akseptabel kopp te på skrivebordet og julespilleliste strømmende fra høyttaleren. I kveld skal jeg spise rakfisk sammen med mine beste venner og i morgen skal jeg ta med en liten venn på kino. Det tegner til en fin helg.
Kos dere, alle mann alle!

S sa...

God fredag!
Regn, sludd og vind her nord. Og mørke morgener som glir over i blåtime - vakkert på sitt vis.

Deilig med fredag, og har absolutt glamourfølelsen inne. Nyvasket hår og deilig cardigan gjør at en sliten kropp likevel kjennes grei ut. Musikk og julelys på kontoret bidrar til god stemning, ett møte gjennomført og deretter et nytt senere i dag. I mellomtiden masse skrivearbeid. Og så blir det helg - og da blir det middag med familien, og dagens kokk er husets eldste datter.

Planene for helga er ikke så mange, men satser på å få gjort noen flere gavekjøp i morgen. Og så må jeg få ryddet bort en del ting som skal plasseres på loftet. Håper også at jeg rekker å få pyntet i kjøkkenvinduet - det rakk jeg ikke den siste uka. Og det planlegges et bedre måltid i morgen, og tror det blir godt at vi kan få sette oss ned og være sammen etter en hektisk periode for store og små. Helga avsluttes med kulturskolens juleforestilling sammen med min utvidede familie og hvor yngste datter skal opptre. Er i ferd med å bli en veldig hyggelig tradisjon for oss.

Også er jeg så veldig fornøyd med de grep jeg har tatt i år for å gjøre adventstiden hyggelig, tross at det er mørketid, dårlig vær og at jeg er nokså sliten. Har lagt lista lavt i forhold til barnas julekalendre og i ukedagene får de penger i kalenderen som skal gå til et godt formål. I helgene får de gaver, men like mye nyttige ting som hygge. Så deilig å slippe handle inn masse unyttig skrap. Og så langt ser det ut til at ungene selv synes dette er en god ordning, og jeg får vist dem at jula også handler om å gi til andre. Har også fått tenkt ut en del gaver som jeg faktisk gleder meg til å gi bort, og handlet noen gaver på nettet i går. I tillegg har jeg klart å ta meg tid til å høre på julemusikk og brenne røkelse, spise klementiner og bake julekaker med ungene - uten en masse stress og jag. Så deilig å fylle adventstiden med det jeg selv synes er viktig, og forsøke finne tilbake til det meningsfulle innholdet som jula har også for en ikke-kristen.

Ha en hyggelig fredag!

S

Kunsthistoriestudinen sa...

God fredag!

Her i Stavanger uler det fortsatt litt ute, men holder heldigvis på å gi seg. Derfor er ikke glamouren på topp da jeg snart skal kaste meg ut i været for å handle inn til helgen og kjøpe noen julegaver. For min del derimot bryter i dag stormen ut i siste hjemmeeksamen for dette semesteret (og forhåpentligvis i masteren). Så helgen går med til eksamen, men likevel blir det nok litt hygge også. Ved siden av skrivingen skal jeg få pyntet den nye leiligheten vår litt til jul og på lørdag blir det date med kjæresten. Det trengs etter intensive uker med flytting og oppussing. Mer glamour blir det nok utover dagen med god middag, tente lys og blomster på bordet.

Riktig god helg!

Kammerpiken sa...

Her ved kysten i nord er det ordentlig desembervær: regn, glatt og ganske mye vind. Men jeg har kjole på, håret oppfører seg ordentlig og siden jeg er alene på kontoret i dag, så har jeg cd'n "Desemberbarn" som selskap. I kveld skal vi synge på et ganske stort julebord, og det blir sikkert bra. Det var i hvert fall veldig flott da vi gjorde de samme forrige helg.

Det har vært mye reising denne uken, så i morgen og søndag har vi ingen planer. Kanskje blir det skrevet julekort, kanskje bestiller vi sommerferien, kanskje blir det bakt litt eller pusset sølv... Vi er gammeldagse og pynter til jul først lille juleaften (men da er alt klart, vasket og innkjøpt). Da jeg var barn brukte mine foreldre å gjøre maten enklere og enklere frem mot jul. Kanskje var det bare syltetøy og ost til pålegg siste halvdel av desember, det var ikke godteri og middagene var lette og enkle. Vi unngår på ingen måte julebord og hygge, men det er deilig å kjenne forskjell på hverdag og høytid.

- Ønsker alle en riktig god 2.adventshelg, - og det er ikke nødvendig å bruke tid og krefter på å vaske inne i skapene!

Anonym sa...

Åhh, virkelig glamourfølelse i dag! Jeg sitter på Gardermoen klar for helgetur til Amsterdam med Mannen. Det er et hav av tid før flyet går, og det passer meg perfekt. Det har gitt meg mulighet til å finne roen, kose meg med kaffe, baguette og en god bok. I tillegg har jeg luktet meg gjennom diverse parfymer, uten at det resulterte i kjøp. Derimot fant jeg en lekker farge på lebestift, som skal piffe opp helgens antrekk.

Gleder meg til en helg uten stress, mye kultur og god mat! Samtidig som jeg ble fascinert av Kammerpikens førjulstradisjon. Det er en super idé, som jeg håper å få gjennomslag for i familien.

God helg alle sammen!

-lutt

HildeSofie sa...

God glamorøs advenstfredag i gråværet!
Her i Oslo regner det ute, men på hjemmekontoret er det førjulsstemning, med stjerne i vinduet og litt krydder (stjerneanis, nellikspiker og kanel) i en skål, og adventslys som snart har brunnet ned forbi firetallet :)

I går startet helgeglamouren med hyggelig julebord med jobben, på Rodeløkka Velhus (superhyggelig sted med lun atomosfære, tips til alle i Oslo som ønsker å leie selskapslokale!). Jeg hadde røde strømper og sort kjole, og forspiste meg på den danske versjonen av riskrem - Riz à l'amande. Min første julebordstale til alle de flotte medarbeiderne ble godt mottatt, og etter noen hyggelige timer forlot jeg festen og lot dem kose seg videre uten sjefen tilstede.

Ikveld vender jeg nesa mot Innlandet, for nytt julebord, denne gang med gamlejobben.

Lørdag og søndag blir det hjemmehelg, etter en i overkant sosial uke har den introverte et ørlite behov for alenetid, hoho! Da blir det nok litt hjemmejobbing, en rusletur langs Akerselva, lesing av bok (Saman er ein mindre aleine av Anna Gavalda) og en film eller to. Julekortene skal skrives, og julegaver planlegges, det er alltid hyggelig!

God adventshelg til alle!

Anonym sa...

Drikker en Yogitea som jeg ikke kunne fordra tidligere i høst, men nå i adventstiden var det godt med en kopp av denne som greit følge til blåsten.

Jeg skal være "vedheng" på julebord med min manns jobb i dag, ikke det mest gøyale som finnes... det blir noe annet med egne kolleger.

Hilde Sofie er heldig som skal lese Anna Gavalda sin flotte bok :)
Lørdag skal det lages marsipan, og ryddes litt i huset. Håper å se en god julefilm også.

Ønsker alle en trivelig adventshelg.

Vh Astrid

Anonym sa...

God ettermiddag. Det lysner, det lysner! Julemarked på Norsk Folkemuseum, rakefisklag med venner, KarlJohansvern/marked/kunstutstilling - jo takk - helgen er full. Innimellom skal det støvsuges, dekkes bord, vaskes klær og pyntes litt - alltid hyggelig det når man venter gjester. Jeg rekker helt sikkert å lese litt også....det er et must! Idag er det rolig hjemmekveld med ektefelle som har lovet meg fisk/bacon på en seng av hjemmelaget potetmos med vårløk. Tenker det blir superbra. Ha en strålende helg! .mette

tea sa...

Startet dagen med en eksamen som gikk passe bra, og så plukket jeg opp Julemysteriet av Jostein Gaarder på biblioteket og muligens det mest glamorøse med dagen så langt: jeg gikk til innkjøp av Star Wars-leppestiften fra Max Factor. En dyp rødfarge som passer ypperlig til jul og advent. Og den har jeg selvfølgelig på meg akkurat nå i dette øyeblikk. Resten av dagen blir nok brukt på lesing, lesing og litt mer lesing, og sånn ser vel helga ut også egentlig. Satser på å få lest litt skjønnlitterært innimellom, pluss høre gjennom Bachs juleoratorium ordentlig minst en gang - hittil har jeg bare hatt det på som bakgrunnsmusikk, og da får man ikke alltid med seg det beste (tusen takk for tips forresten! det var jo i julegavetips-innlegget ditt om klassisk musikk jeg ble inspirert til å kjøpe juleoratoriumet, og må bare legge til at plata med kirkemusikk av Mozart fremført av Carolyn Sampson og King's Consort er noe av det vakreste jeg har hørt på lenge, så tusen, tusen takk!). Håper alle får en fin helg!

Clara A. Hagtvedt Lunndal sa...

Heisann! Relativt uglamorøs formiddag her, grått og glatt ute og jeg er trøtt. Har derfor tyllet i meg to kopper te og litt for mange kopper kaffe for å holde meg like våken som den lille fyren jeg er i mammaperm sammen med for tiden. Glamournivået burde dog ta seg kraftig opp utover kvelden, siden jeg skal på julebord med jobben. Har funnet frem kjole fra Cathrine Hammel og rød lebestift, og skal pynte meg med både høye hæler og perler, så det skulle gjøre susen! :) God fredag alle sammen!

Stine Arkeologine sa...

Endelig er det fredag kveld etter ei krevende uke. Jeg sitter foran ovnsvarmen i den nye lenestolen vår, og på bordet ved siden av står tre små skåler med broderlig fordelte marsipanbiter og venter på dagens episode av Julekongen. Gleder meg til å samle troppene i sofaen en halvtimes tid. Vi skulle egentlig reise bort i helga men avlyste pga. føret, så nå har vi ei hel helg foran oss uten noen planer - deilig! Jeg har hatt oppsatt hår, Jaipur parfyme og kjole i dag. Nå er det byttet ut med rutete pysj, ullsokker og hårstrikk. Når ungene har lagt seg skal jeg skrive dagbok og høre musikk jeg har valgt selv (ikke Karsten og Petra). Fin fredag!

God helg alle sammen! :-)

Maren sa...

God fredag! Jeg begynte dagen med bokprat for nesten 60 tredjeklassinger. Det er så gøy å spre lesegleden! Nå sitter jeg på toget hjem, klar for hjemmehelg og babybesøk og alt som er fint. Og ikke minst:Snø! <3 God helg!

Ingerid sa...

Fredag kveld! Uken har vært fin, men akkurat fredagen i dag er ganske uglamorøs. Forkjølelsen har virkelig slått til. Ingen leppestift eller parfyme i dag, derimot to kanner med Perchs grønne julete på jobb og en kopp arabisk kardemommete nå i kveld. Perchs grønne julete er ok, litt mye appelsin. Den hvite er skikkelig god og balansert. Helgen skal egentlig bli supersosial, men vi får se! Heldigvis er det fortsatt god tid til å komme seg før både julebord, julegløgg, Luciafeiring I barnehagen og selve ferien og julen! God helg til alle!

Bliss sa...

God fredag kveld.
Jeg er litt pjusk og tett i nesa og hadde på en fin strikket ullgenser på jobb. Nå er jeg ikledd kosedressen og ullsokker og hygger meg hjemme med tente lys og adventskrans i vinduet. Jeg fikk pyntet litt til jul her tidligere i uken og hygger meg stort med noen smånisser rundt omkring (også på badet, selvfølgelig).
Søndag skal jeg med forrige ukes herremann (han som jeg så film i armkroken til og med en hund i min armkrok) til Hadeland glassverk og håper på litt julestemning og lunsjhygge:) God helg til alle og spesielt glamourbibliotekaren. Jeg abonnerer ikke på Spotify, men skal nok høre litt på julemusikk i morgen (med reklame) allikevel :)

Anonym sa...

For et flott bilde!!

Populære innlegg