søndag, mars 27, 2016

Regnet


De siste ukene har jeg våknet hver morgen av svarttrostens sang. Ei nydelig vekkerklokke! I dag våknet jeg av lyden av regn som plasket mot ruta. Det er den nest beste lyden å våkne til, i alle fall om man ikke trenger å tilbringe hele dagen ute. Fuglene sang også. Nå sitter jeg ved en vidåpen verandadør og lytter til regnet, mens en svarttrost synger intenst i toppen av et tre femti meter unna. Ellers er det helt stille ute. Grå dager trenger slett ikke å være grå. Man kan kose seg inne! Tenne lys, koke te, lese i timesvis. Åpne vinduet og høre på fuglesangen. 



Flere pelargonier har begynt å blomstre også. (De overvintrer i vinduskarmene hos oss, jeg pleier ikke å sette dem mørkt og kaldt om vinteren)


Her skal jeg slå meg ned nå. 


Med en kopp jasminte og ei bok. 

Ha en fin påskedag alle sammen, det er vel nå man skal si God Påske på ordentlig!




8 kommentarer:

Jonas Lie sa...

God påske!
Jasminte, regn, svarttrost og åpen verandadør høres vidunderlig ut!

Janne sa...

Så koselig du har det der :-) Riktig god påske, og takk for en superfin blogg!

Ine sa...

Å, så deilig! Våknet til regn her også, og hørte på bok i en halvtimes tid før jeg sto opp. Nå har vi fyr i peisen, pusen maler fornøyd, jeg har svensk Söderte i koppen og skal snart skrive litt. Tror det blir en fin dag!

HildeSofie sa...

Jeg våknet også til tromming av regndråper på vinduskarmen :-)

Her er det fyr i peisen, krimbok og te i koppen. I ettermiddag setter jeg meg på toget hjem til Oslo. Denne gangen er togturen koordinert med venninne som toger helt fra Stavanger, tipper hun er skravlesjuk når jeg kommer på!

Fortsatt god påskesøndag :-)

HildeSofie sa...

Forresten, er det noen som vet hvor i Oslo man får kjøpt söderte?

Glamourbibliotekaren sa...

Jonas Lie: Skikkelig vårstemning!

Janne: Takk for det, god påske til deg også! Glad for å høre at du liker bloggen!

Ine: Høres veldig fint ut!

HildeSofie: Twinings har en identisk en som selges på velassorterte matbutikker; Summer Garden er det "norske" navnet på Söderte :)

petit sa...

Her har det vært pass av to puser til huseier kom hjem igjen. Ellers er det for mye vind til å sette noe åpent i dag. Nå er det Tryllefløyten på NRK, siste rest av "Himlagodt" fra Kobbs og en Darjeeling på kanna med telys på bordet og fyr i ovnen, god påske! :)

HildeSofie sa...

Ahh, takk for tips, da skal jeg ut og lete litt :)

Populære innlegg