lørdag, juni 11, 2016

Hva-lista

Låner denne av diverse svenske bloggere! Ei lita liste på en lørdagsmorgen mens jeg venter på at tevannet koker.




Vad stressar dig?
Dårlig tid, å ikke klare å gjøre noe jeg har lovet i tide, å måtte avlyse avtaler, dilemmaer.


Vad ska du göra ikväll?

Hvem vet! Vi har fri begge to, så det er store sjanser for at vi går ned til sjøen og henger der i kveldssola. Eller bare på verandaen om vi ikke orker å dra noe sted. Dessuten tenker jeg å lage virgin mojitos, vi har så mye digg mynte i hagen nå.






Vad gjorde du igår kväll?

Var på date med min elskede og spiste quesedillas på Taco Republica i Torggata, etterfulgt av yoghurt-is til dessert vandrende gjennom solfylte gater, og deretter en tur innom Cinemateket ("A fish called Wanda", sikkert 15 år siden sist vi så den!!). Kjøpte LPer.


Vad är lätt?

Å lage pizza, å miste trikken, å finne bøker jeg har lyst til å lese, å komme ut av en platebutikk med en pose full av LPer, å kjøpe for mye te på Le Bon Marché.





Vad blir det för middag idag?

Spinatlasagne med god salat!

Vad vill du göra mer?

Reise, lese, spille piano, lære diverse, være sammen med hyggelige mennesker, invitere venner hjem på middag. Alltid et forbedringspotensiale der.




Vad går du igång på?

Musikk.

Vad gråter du av?

Fine konserter, rørende historier med dyr (både de triste og de fine), savn, urettferdighet.




Vad gjorde dig arg senast?

Et eller annet med regjeringen i går, orker ikke tenke på det for da blir jeg fortvilet igjen. Antagelig hvordan de spiller på frykt og fordommer.

Vad är fånigt?

Åh, mye. At konserter begynner så sent fordi folk skal drikke øl først. Som igjen gjør at mange ikke klarer å ti stille når konserten først begynner.




Vad är gott?

Mye! Meksikansk mat, sitronpastaen jeg fikk dilla på i New York i fjor, min egen sitron- og valmuefrø-kake, sitronkjeksene jeg lager til te, pavlovakake med is istedenfor vaniljekrem, jordbær, stikkelsbær, epler, pizza med rødløkskompott og pekannøtter, mine virgin mojitos, koriander, lakris-is.



1 kommentar:

Maja sa...

Morsomt å lese! Å, det er lenge siden jeg så "A fish called Wanda". Kevin Kline er hysterisk morsom der!

Populære innlegg