søndag, juni 19, 2016

Peon-søndag


Når det er søndag og sola skinner, og humlene spretter rundt i peonene og brummer lykkelige, er det bare å flytte litt rundt på stoler og bord i hagen -


- og sette på en kanne te. Teselskap ved peonene var dagens plan!



Kake med jordbær, mynte og sitron... og kvedete fra Perchs. 


Jeg knerta av en peon for å ha på bordet. 


Denne sesongen er jo like kort som alle andre velduftende blomstringssesonger i hagen. Heldigvis skjer ikke alt samtidig. Man rekker å nyte morellblomstring, syrin, roser, kaprifol og peoner én etter én. Ville vi være like overveldet om hver og en varte lenger? Jeg tror kanskje ikke det. Da hadde vi blitt for vant til dem. Jeg sier som Povel Ramel:  Underbart är kort! 

2 kommentarer:

Anonym sa...


Det må da dufte godt omkring dere? Peon er min yndlingsblomst!

Glamourbibliotekaren sa...

Det dufter vanvittig godt!! Gjett om jeg går og inhalerer alt mulig hver dag :D Hilsen duft-addict.

Populære innlegg