fredag, juli 22, 2016

Glamorøs fredag

God morgen!

Fredag igjen, og selv om det er ferie for mange, er vel fredager litt spesielle? Jeg synes i alle fall det. Her starter dagen med en kopp te, "Paris" fra Harney & sons, samt en frokost-smoothie som gir meg milkshake-vibber (og det er jo veldig sommerlig!).

Dagens duft er cKBe, jeg går straks i gang med dagens bok, og ellers satser jeg på en rolig helg! Det er så varmt og tørt her i hagen nå at vanning er egentlig hovedaktiviteten min for tiden. Hver eneste lille regnskur er hjertelig velkommen! (gjerne den korte og intense varianten)

Ha en fin fredag alle sammen, og legg gjerne igjen en hilsen i kommentarfeltet og fortell om din fredag! En spesiell dag er det jo, det var fredag på denne dagen for fem år siden også, jeg husker drønnet som gjorde at huset ristet og vi trodde det var jordskjelv eller lynnedslag. Og de fullstendig uvirkelige meldingene som tikket inn utover natten. Vi må aldri, aldri glemme. (Og jeg vil virkelig anbefale å lese de kloke ordene til HildeSofie i første kommentar under her!)

En gigantisk grouphug til (og med) dere alle sammen!

Peace & Love,

Glamourbibliotekaren

HildeSofie sa...

God fredag! Jeg har tatt en ørliten pause fra rydding og vasking av leilighet - jeg har ignorert det så lenge nå at det ikke var noen vei utenom, hoho! Antrekket er derfor på ingen måte glamorøst. Men senere i dag kler jeg meg i kjole og sandaler, fikser litt på neglelakken, og tar på ørepynt og armbånd i sølv, og svinser av gårde til lunsj med en kjekk fyr :)

Ikveld blir det en liten tur ut, og i morgen hyggelig bursdagsfeiring hos en venninne. Søndag blir nok rolig - kanskje en tur til Ekebergparken?

God helg til alle - og gi en ekstra klem til noen du er glad i, eller noen helt ukjente. Vi skal aldri glemme, alltid huske. Og jeg vil dele ordene fra en god venn: vi kan tenke på hva vi kan bidra med for at folk skal slippe å kjenne på utenforskap. For hvis du kjenner deg inkludert, akseptert og anerkjent så skyter du ikke ungdommer på ei øy i Tyrifjorden, meier ned folk med lastebil, sprenger flyplasser eller deg selv.

Randi sa...

Starta dagen grytidlig med ei lang stund bare sittende rett opp og ned under kirsebærtreet med en fornøyd malende pus i fanget. Ikke kaffe, ikke te, ikke bok, ikke mat, ikke mobil eller andre forstyrrelser, - kun meg og katten og alle tankene og følelsene som hører dagen til. Som dere sier; vi må aldri glemme!
Sola skinner, løvet rasler i vinden, krukkene er fylt opp med friske blomster fra hagen klare til å forskjønne stuen, filleryene er kasta ut, skittentøyet likeså, og alt er klargjort inne sånn at mannen kan støvtørke og støvsuge mens fruen fortsetter arbeidet i verkstedet.
God fredag og helg til alle <3

Glamourbibliotekaren sa...

HildeSofie: KLOKE ORD! Skulle ønske alle forstod akkurat dette.

Elida sa...

Her starta fredagen med å sove til eg vakna sjølv (ca kvart over ni), nå er det kaffe og "War and Peace" på lydbok. På Jæren er det grått, men varmt, og eg håper sola kikker fram i løpet av dagen/helga. For fem år sidan var eg på handletur denne dagen, og kikka såvidt innom VG på bussen heim. Ei bombe i regjeringskvartalet virka ikkje så alvorleg, men når meldingane tikka inn i løpet av kvelden og natta, og det dagen etter viste seg at titalls unge mennesker var drept så var plutseleg fredelege Noreg i verdas søkelys. Aldri glemme er mottoet!

God helg!

Studinen sa...

God fredag, dagen i dag startet veldig glamorøst - pavlova til frokost. Jeg har bursdag, og denne datoen rommer derfor et stort spekter av følelser. Det er godt å kjenne på så mye kjærlighet denne dagen, glede og sorg forenes, og det er det fint å være sammen om. God helg til alle. :-)

koristen sa...

Ja, denne fredagen blir spesiell, alle gjenopplever sin versjon av den, og det er sterkt. Kloke ord, Hilde Sofie!

Denne dagen startet uglamorøst med masse telefoner og styr og bankbesøk for å ordne opp etter at lommeboka mi ble stjålet på t-banen i går :-( Nå er det gjort, og fredagen kan begynne. Antrekket er hvite capribukser med en fargerik topp over, duften er Eternity fra CK.

Etter jobb blir det et lite treff med venninner, i helgen er jeg deilig fri for planer, annet enn å nyte tredje bind i Elena Ferrantes Napoli-trilogi. Dette er min Ferrante-sommer :-)

Apropos tyveriet på t-banen, husk å være forsiktig enten du er fastboende eller turist i Oslo. Hold vesken lukket og vær oppmerksom hvis noen dytter "unødvendig" i døra!

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre glamorøse!

Anna sa...

Glamouren denna siste fredag på ferien blir att göra precis det jag har lust med. Hittills har det varit att färglägga ett vykort till en vän (tänk "fargelegging for voksne") och börja läsa i en poplärvetenskaplig bok om vanor.
Och en mugg te eller två, trots temperaturern ute... =)

Anonym sa...

Litt sent ute for fredagsrapport - men her kommer fredagsrapporten på lørdag. Gårsdagen var nydelig. Startet med yoga i langsomt tempo, besøkte datter og barnebarn ( det er 100 lykke), dro til HUD og fikk fotpleie og sommerrød lakk. Deretter hjem til date m ektefellen, god mat og prosecco. I helgen skal terrasse på vår splitter nye hytte bygges - en drøm som er blitt realitet. Fin helg til alle. .mette

Elisabeth sa...

Åh, jeg glemte bort hele glamorøs-fredag-svaringa i går! Sorry! Det var jo en riktig glamorøs fredag, tilogmed. I Bodøbyen ble vi bortskjemte med mangeogtyve grader, og jeg tok med tanteungene (de er på besøk ei uke) til Paradisbukta, som ligger på ei øy utenfor byen. Bading, soling, skravling og good times all around! Vi fikk faktisk ei hel strand for oss selv, og det var stas. Jeg laget falafler på primusen, og så hadde vi med diverse tilbehør og åt oss sprekkmette, hele gjenget. Kompis stilte som skipper, og kjørte oss hjem etterpå - dvs til brygga nedenfor der jeg bor, i stedet for til havna i byen.

På kvelden var jeg i kakao-kalas hos ei god venninne. Der var det nærmere 40 personer samlet i huset, og jammen fikk vi ikke en konsert med Birgitta Stone på kjøpet, sammen med et delvis lokalt sammesatt band. Ei helt fantastisk stund! Kakao ble det også, i store mengder. Jeg hadde på meg ny sommerkjole kjøpt på salg, en lang "kjole-vest" utenpå og hadde Mac på leppene. Ungene ble venn med venninnas lillesøster, og endte med å overnatte der.

Herlig feriefredagsglamour, med andre ord.