fredag, august 05, 2016

Revolver 50 år!


Et av mine favorittalbum på denne jord, The Beatles' Revolver, fyller 50 år i dag! Min LP er gammel, jeg tror jeg kjøpte den på ungdomsskolen, men jeg har stelt pent med den og det er ikke noe knitring i det hele tatt. Jeg hadde coverbildet som plakat på rommet mitt på et eller annet tidspunkt, mener jeg å huske. George Harrison var da, som nå og i all fremtid, min yndlings-Beatle. 

Hurra for jubilanten! Makan til sammensatt album, og allikevel har det en slags indre tråd. Det er milelangt fra tullesangen "Yellow submarine" til orgel-loopen med måkeaktige skrik i "Tomorrow never knows". Derimellom finner man perler som "I'm only sleeping" og "For no one". Et mesterverk! 

3 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

Elsker også denne plata, spiller den ofte når jeg vasker huset fordi den gjør meg glad og tiden går fort! ;-)

Glamourbibliotekaren sa...

Ah, det har jeg ikke prøvd! God idé :)

Kjersti sa...

Takk for påminnelsen! Jeg dyrket Beatles religiøst da jeg var tenåring (på åttitallet). Er fortsatt veldig glad i dem, men livet som voksen gir ikke så mye tid til å være Beatles-nerd. Da er det fint å bli minnet om slike viktige jubileer! :)

Populære innlegg