onsdag, september 28, 2016

Den begynnende høstfølelsen


Høstmorgener, eller enda bedre: høstkvelder som i kveld, når man ikke har det travelt i det hele tatt. Mørkt ute, lunt og koselig inne. Jeg lager sen middag mens han er ute i studioet sitt og øver. Jeg tenner lys og spiller jazzplater mens maten putrer i kjelen. Shirley Horn, for eksempel, akkurat nå denne plata

Fin dag på jobb, mange nye praktfulle plater å lytte til, deretter en liten blund på sofaen etterfulgt av en tur ned til sjøen i nydelige høstfarger. Løvet på trærne som er midt i mellom lysegrønt og gult. Sol over fjorden. Røde nyper på buskene. Og nå altså middag og Shirley. Snart skal jeg gå gjennom den mørke hagen og hente den spillende mannen. 

Slike høstdager er noe av det beste jeg vet!  

4 kommentarer:

Anonym sa...

Må bare få si at jeg liker bloggen din sååå godt! Det er en egen stemning over det du formidler gjennom ord og bilder. Harmonisk, rolig, trygt, med mening og substans, langt unna alt det kommersielle "løp og kjøp"-trykket vi finner så mye av andre steder.
Ha en god dag, og god høst videre!
E

Glamourbibliotekaren sa...

E: Tusen takk for det, så koselig å høre! :) Ha en god høst du også!

Guro sa...

Stemningsfull tekst, og likeså bildet. Håper du har en fin høst! :)

Glamourbibliotekaren sa...

G: Tusen takk, god høst til deg også!

Populære innlegg