fredag, oktober 21, 2016

Glamorøs fredag!


God formiddag fra et bittelite og veldig koselig pensjonat i Bohuslän, rett ved fjorden innenfor Orust!  Vi er her på en såkalt "babymoon", altså den siste lille ferien for bare oss to før det kommer baby! Frisk luft, vind og flagrende høstgult løv preger dagen så langt, jeg sitter på et lite gulmalt kammers innenfor rommet vårt (det blommiga rummet, pensjonatets peneste vil jeg tro!) og drikker te mens han sover litt til etter frokost. Frokosten var forøvrig heløkologisk og himmelsk! Eplejuice fra Kivik hvor vi var i sommer, den beste som finnes. Dessuten har de mye god te her. Reisereportasje kommer en dag når vi er tilbake igjen. 

Glamoureffekter som sådan er min signaturduft gjennom et halvt århundre føles det som, altså Coco. Antrekket er behagelig (chinos, langermet topp, laaaang cardigan), og jeg gjenleser en gammel favoritt om Jane Austens forhold til te. (Jeg skal skrive mer om den også senere!)

Ha en fin fredag alle sammen, god helg til hver og en av dere, og legg igjen rapporter her er dere snille!



Her fra pensjonatets veranda i morgentimene.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Husker vår babymoon - en herlig storbytur med indian summer, gode måltider og i det hele. Nyt!

Min egen fredag er ganske langt fra herligheten Glamopurbibliotekaren beskriver... Fullstendig overarbeidet og stressa har jeg allerede grått frustrasjonstårer på kontoret, hamret løs på tastaturet (en uskyldig part i frsutrasjonen) og hatt et lite sammenbrudd foran en kollega. Og det på tross av at jeg begynte dagen med yoga, og kafefrokost (sistnevnte i hui og hast).

Denne høsten er nesten ikke til å bære rent arbeidsmessig, og jeg håper jeg greier å beholde vett, forstand og samboer...

Beklager klagesangen! Det jeg kan skilte med av glamoureffekter er nygammel kjole og støvletter jeg har dratt fram fra glemselen. Ønsker alle en riktig god og stressfri helg :)

Lektor Tørrdal sa...

Jeg begynte dagen svært glamourøst med mammografi. Aldri testes mine velutviklede intimsoner bedre enn den dagen i året.
Planene i dag er å ha et flammende innlegg om feminisme hos mine unge, lovende tredje klassinger, for så å ta helg. Jeg har praksisstudenter som er både skummelt og spennende. I helgen skal jeg spise hummer, som jo er toppen på glamourøs mat, med spiralloff. Jeg elsker spiralloffen, som er retro og litt glemt i dagens, kulinariske samfunn. På søndag skal jeg være bøssebærer for tv-aksjonen. Ellers står sløving og å se nye episoder av Kalde Føtter på nrk.no på planen

Lille sa...

God glamorøs fredag!
Helgen blir tilbrakt i Gøteborg med min fine samboer. Jeg fikk biletter til Paul Simon i bursdagsgave av han. Vi står på farten til å kjøre avgårde nå. Noen timer i bil blir det, gleder meg til strikkekos på veien.
Antrekket er favorittskjørt, tynn ullgenser og deilig skjerf. Full komfort til bilturen. Duften er Jour d`Hermès Absolu. I bagen har jeg pakket ned Narciso Rodriguez for her, jeg tror den vil passe til konsert i morgen.

Anonym sa...

Det høres skikkelig fint ut med babymoon! Startet dagen med å løpe avgårde til et litt skummelt legebesøk. Mens jeg venter på svar og har fri, tenker jeg å rigge meg til med kaffe og se ferdig første sesongen av Gilmore girls. Det er først nå jeg ser serien, etter å ha lest om den her på bloggen. Nok et godt glamourtips her altså, som jeg gjerne gjentar. God helg!

Frøken Desibel sa...

Wee, helg igjen:)

Kom hjem fra India i går formiddag og er nå på vei til Gardermoen for venninnetur til London. Det blir bare kos fra ende til annen, med litt shopping, high tea, musikal (Wicked!!) og tusle rundt i fine parker.

Håper alle får en fantastisk fin helg!

koristen sa...

Ååh, det høres ut som dere har det herlig på babymoon! Kos deg videre :-)

Her er grått og vått ute og stressende inne, men snart er det helg, og den blir rolig. Eneste plan er en liten ettermiddagskonsert på søndag - og den vanlige helgerengjøringen som har blitt litt for uvanlig i det siste ;-)

Antrekket er høstlig med mørkerødt skjørt og en svart topp, glammet opp med et stooooort uglesmykke. Duften er Vetyverio fra Diptyque.

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre glamorøse!

Anonym sa...

Turkise sko, og ellers svart med ny genser med gullskrift. Duft Lou Lou. Ingen store planer for helga enn å gå tur i det fine været. God helg!

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag! Her i Bodøbyen bades vi i sol, og skal gjøre det hele helga. Det lover godt, for jeg skal på hyttetur i fjellstrøk inn mot svenskegrensen. Er veldig klar for mange timer utendørs i løpet av de neste par dagene!

Dagens glamour består i å være nydusja og godt innsmurt i Green Tea Honey Drop bodylotion fra Elizabeth Arden, pluss hjemmebakt kanelsnurr til lunsj, inntatt sammen med en kopp Pomme d'Amour-te fra Mariáge Fréres. Og that's egentlig it; ingen sminke eller parfyme i dag.

Om en snau time kjører vi avgårde, forhåpentligvis før den verste rushtrafikken. I kofferten har jeg god mat, strikking, stormkjøkken og snart ei god bok. Tror jeg skal klare meg fint, gitt. God helg - og en ekstra oppmuntringshilsen til Slikejenter! (Det blir bedre etterhvert.)

Togpiken. sa...

Nå er det lenge siden jeg har kommentert! Det har ikke vært så glamorøse fredager i det siste, med en liten baby på snart 4 måneder og oppussingsplanlegging. Dagens glamour var en lengre trilletur i den herlige høstluften blant røde og gule blader, påfulgt av en (kjapp) dusj med deilig mandelolje. Når den lille har lagt seg i kveld, venter det kos med kjæresten. Muligens i joggebukse, men med god mat og blomster på bordet.

Ine sa...

Kos dere på babymoon, det høres deilig ut! Her er det lite glamour i dag, men fyr i ovnen, telys, kaffe og babysmil lyser opp dagen :) I kveld får vi besøk, og det blir hyggelig. Ellers har jeg planer om å be min kjære kjøpe med en blomsterbukett hjem :)

HildeSofie sa...

Puh, her går det i ett - jobbekveld i dag og jobbedag i morgen. Sniker meg til en tekopp og en pust i bakken før jeg fortsetter forberedelsene til møtet jeg skal på.
Men i morgen kveld skal jeg på fest hos en venninne og hennes nye kjæreste, det blir stas!
Søndag får jeg besøk av en fin fyr, det topper helgen for min del.
Dagens antrekk: jeans og sort topp + cardigan, mørkerøde negler, sølvpynt og YSL Homme.
Og er jeg heldig treffer jeg den fine fyren litt ikveld også, når jeg omsider blir ferdig på jobb :)
God helg til alle!

Maren sa...

Det ser og høres helt fantastisk ut! Jeg er så glad for at det er fredag i dag. I dag er antrekket svart bukse (bukse! jeg går jo aldri i bukse!), grå prikkete topp og ullcardigan. Har en særdeles bad hairday i dag, men det gjør jo ikke så mye. I helga har jeg omtrent ingen planer, og det er så deilig! Det har blitt altfor lite lesing de siste ukene, så det skal jeg gjøre noe med nå. Riktig god helg!

Stine Arkeologine sa...

Det høres deilig ut med en slik tur for bare dere to! Her jeg bor er det en nydelig høstdag og jeg gleder meg over alle løkene som nå ligger trygt nedpakket i ei dyne av jord, over at rosene også har fått teppe rundt føttene, at veden er i hus (eller garasje) og at eldstemanns gamle dunjakke nå passer til den yngste. Små gleder som betyr mye! Og så fant jeg ut at jeg trenger jo ikke to par forede vinterstøvletter, så damen som sitter utenfor butikken fikk det ene. Det er mange som sitter ute og fryser nå, kanskje det går an å finne noe varmt i skapet og ta med til noen? Håper dere alle har en fin fredag, og riktig god helg! :-)

tea sa...

Kos dere på babymoon!
Min fredag har vært rolig. En liten tur til byen for å dra innom biblioteket og Lush, mye te og litt pusling med noe skolearbeid. Jeg har hatt på Richard Hawley i bakgrunnen, tusen takk for tips forresten! Jeg har hatt på meg svarte bukser, blå t-skjorte - ganske basic, men en god, lun høstparfyme og leppestift gjør det hele litt mer glamorøst. Nå skal vi snart bake fredagspizza og slappe av resten av kvelden. Jeg tenker en god bok (We Need New Names av NoViolet Bulawayo) og en ny kanne med te. God helg ønskes alle!

Ida Mari sa...

Å det høres fantastisk ut på babymoon ;) Kos dere masse, bare dere to. Her er glamoureffektene min deilige blomstrete kimono, fluffy hår, hvite lave lester og støvrosa linsengetøy. Formen er ikke på topp, men man kan jo ha litt glamour fra sengkanten likevel ^_^ Riktig god helg til alle sammen her inne!

Tigram sa...

Så god idé med babymoon, og for ein stad. Her har eg nytta siste restane av dagsljos til ein tur på sti i skogen. Men oppdaga no at eg gløymte elvebadet etterpå. Badekaret vart ei fin erstatning. No luktar det middag, hyggelege folk i huset og resten av helga vert fin. God helg alle!

Rannveig sa...

Babymoon høres flott ut. Vi hadde også babymoon i Sverige før barn nummer to, men vi gikk for storbyferie i Gøteborg. Håper dere koser dere masse! Her kommer en rapport på tampen av fredagen. Glamourelementene på dagtid var pen kjole, smykke arvet av bestemor og duft fra Elizabeth Arden. Hadde en fin dag på jobb hvor prosjektet jeg har jobbet med hele uka var i rute. Dagen ble avsluttet med rødvin og en dramatisk episode av "Jane the Virgin" på Netflix. Nå er planen å legge seg tidlig for å lade opp til feiring av bryllupsdagen vår i morgen. Mannen og jeg skal ut på Ekebergrestauranten, mens barna er hos besteforeldrene. Gleder meg veldig til en kveld med god mat og vin sammen med min kjære. Ønsker alle en flott helg!

Marta sa...

Håpar de kosar dykk masse på ferie!
Har følt meg ganske glamorøs i dag, eigentleg. Har vore ein ganske stressa og småtung dag, men det har liksom gått greitt likevel, kjennes godt. Fekk meg ein koseleg kveld med fine folk og bringebærøl òg, så då kan ein ikkje klaga, akkurat.
God helg!

Anonym sa...

Uff - da ble det lørdag før jeg rakk fredagskommentaren. Startet dagen m kaffe, vann og kjeks og 75 minutter yoga. Nå er vi på hytta og har spist himmelske greske lammekjøttboller, gresk salat, potetstappe og drukket retsina. Sengen kaller etter en superrolig dag. Fin helg der ute. .mette

Anonym sa...

Åh, så fint det høres ut med babymoon 😍

Stine Arkeologine sa...

Fikk ikke lest dere andres kommentarer før i dag - og vil bare sende en stor klem til Slikejenter. Ta vare på deg selv! <3

Populære innlegg