onsdag, desember 14, 2016

En liten hilsen fra oss!


Vi har det så fint med denne lille gode klumpen! Fremdeles liten nok til å passe inn i den bittelille bodyen vi kjøpte i all hemmelighet til henne i Paris i april


Vi går turer i førjulsvintersol. 



Bader og vasker håret. 


Noen sover og sover, ikke minst her i oldefars gamle vugge som er over hundre år. (Noe så brutalt som å måtte vekke en sovende baby, forresten!)


Og da kan andre benytte anledningen til å lese og drikke te!


Hun har arvet nesten alle klærne sine. Som denne polkadot-sparkebuksa!



Men ikke denne. Den er også fra Paris, en Petit Bateau-klassiker. 


Elefantpote-buksene har tilhørt en fetter eller to. 



Jeg skriver julekort så blekket spruter. 



Og hun har fått sitt aller første julekort i posten, fra mormor, med bilde av en søt liten svartstrupe på. 


18 kommentarer:

Hermia Says sa...

Fina bilder från början av livet :) (Känns lite ofint att fråga men för några veckor sedan sände jag en vinterhälsning via Unicef till er. Jag hoppas den kom fram!)

Glamourbibliotekaren sa...

Hei! Så hyggelig med hilsen! Men jeg tror ikke den kom fram - hvor sendte du den? På mail?

Hermia Says sa...

Ja, på mail! Kände på något vis på mig att det var något tokigt, men adressen såg ut att stämma. Hur som helst, någonstans i världen har hälsningen förhoppningsvis hamnat... Kram
Det här var det:


"Startpaket för tre mammor

I många länder är det svårt för en nybliven mamma att ge sitt barn den trygghet och start i livet hon önskar.
Med det här paketet ger du tre mammor chansen att ge sina barn en tryggare start i livet.

Paketet innehåller:
- 3 myggnät
- 6 doser mässlingsvaccin
- 9 doser poliovaccin
- 6 doser stelkrampsvaccin
- 90 påsar näringspulver
- 15 påsar näringsrik nötkräm

Glamourbibliotekaren sa...

Ååå, så fint!!! Tusen takk!! Slike gaver er de aller aller beste :)

Hermia Says sa...

Varsågod :)

Grete sa...

Så hyggelig å få se Glamournurket! Hun er ut til å være såre fornøyd!

Gavetips fra Hermia er plukket opp, der forsvant mine siste åpne plasser på årets julegaveliste!

Anonym sa...

Åh, vilken absolut gullig bäbis! Super-super söt helt enkelt. Njut av den här fina tiden, mor och barn - och pappan förstås!

Anonym sa...

Flott tid. Kos dere! .mette

Togpiken. sa...

Så herlige bilder! Riktig god advent videre og god jul når den tid kommer :-)

Anonym sa...

Så nydelig og så hyggelig! Takk for oppdatering fra denne fine tida.

Anna sa...

Å jeg savner å ha den herlige varme lille babykroppen på magen min. 2 åringen min gir meg et halvt minutt innimellom: Lå jeg sånn når jeg var baby mamma? Så prøver jeg å tviholde på henne, men hun har ikke tid, må ut og utforske verden 😊

Nice Work sa...

Utrolig nusselig søt!
(Men mitt gullkantede motto etter to barn er: vekk aldri et sovende spebarn! Jeg vet det sies at man skal vekke dem for å mates regelmessig og sånn - men etter min erfaring blir det mer uro og misfornøyd bebbis hvis den blir vekket når den sover på sitt søteste. De våkner jo når de blir sultne, omsider.)

Anonym sa...

Utrolig søt baby. Gir gode minner. Og saliggjørende å se en baby som så åpenbart har det godt. Takk! Og riktig god førjulstid til dere.
H.

Stine Arkeologine sa...

Så fredelig og godt det ser ut som dere har det! (regner med det ikke er fredelig HELE tiden, men bildene er nydelige og ingenting gjør så godt som å se et lite barn som sover, trygg og mett!) <3 Ha en fortsatt fin førjulstid!

koristen sa...

Dette er sånne bilder som man blir snill og avstresset av å se på :-) Kos dere videre i adventstiden alle tre!

Anonym sa...

Så nydelige bilder! Babyhår er helt skjønnt! Så dunete... og så kan man se på hvert hårstrå at det aldri har blitt klippet - for de ender liksom i en spiss, de er ikke kuttet rett av, sånn det blir når man klipper håret med saks.
Ønsker dere gode og rolige dager framover.
E

Julia sa...

Glamournurket! Kan vi adoptere det navnet? Fortsatt alle gode oensker til dere tre.

Tigram sa...

Så fint og fredfullt. Ynskjer dykk gode dagar framover!

Populære innlegg