lørdag, desember 17, 2016

Glamourbibliotekarens adventskalender: Luke 17

Julekonserter har det vært jevnt og trutt i hele desember, og nå i helga kan man høre Johann Sebastian Bachs mesterverk Juleoratoriet i Frogner kirke (kantate 1, 2 og 6). Den fineste julemusikken jeg vet! Grünerløkkas kirkekor, Paulikor, framfører også Juleoratoriet - det skjer i morgen kveld kl. 19 i Sofienberg kirke. 

Har dere vært på fine konserter nå i desember? Her er det fritt fram å reklamere for egne og andres julekonserter!

2 kommentarer:

Julia sa...

Etter noen travle uker tok jeg meg endelig tid til å nyte litt julemusikk nå på torsdag med følgende arrangementer, først den årlige julekonserten (Nine Lessons) i Divinity School, i regi av de ansatte ved Bodleian og deres kor og orkester. På kvelden hørte jeg New College School Choir fremføre juleoratoriet i Sheldonian (innleid evangelist, og forøvrig helt klart en av de bedre skoleoppsettningene jeg har vært vitne til). Veldig spontant, dagen bare ble sånn. Kanskje litt overkill med to slike høydepunkter på samme dag, men jeg kunne ikke ha planlagt en hyggeligere eller mer musikalsk måte å markere å bli et år eldre på.

mbl_spl sa...

Cantus i Vår Frues kirke i Trondheim,de skuffer aldri. Førstegangsfremføringer, flott 🌲🎅⛄❄

Populære innlegg